ارجمند از شناسایی ۷۵ بیمار جدید مبتلا به کرونا در جهرم خبر داد و گفت: شمار مبتلایان به این بیماری در جهرم به ۱۰ هزار و ۱۷۵ نفر رسیده است.
کد خبر: ۹۱۹۷۸۹
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۲ 28 November 2020

تابناک فارس به نقل از شبستان:«سید مجید ارجمند» با اشاره به آخرین وضعیت بیماری کرونا در شهرستان جهرم تا روز جمعه ۷ آذر گفت: در روزهای گذشته آمار مبتلایان به کرونا روند کاهشی به خود گرفته به نحوی که روز گذشته ۷۵ نفر در این شهرستان به این بیماری مبتلا شده اند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به اینکه شمار مبتلایان به بیماری کرونا در شهرستان جهرم به ۱۰ هزار و ۱۵۷ نفر رسیده است، افزود: دورهمی ها و تجمعات خانوادگی از کانون های پر خطر انتشار بیماری شده اند.

 

وی به آخرین آمار مبتلایان به کرونا در شهر جهرم و خفر اشاره کرد و اذعان داشت: تا روز گذشته تعداد کل بیماران در جهرم هشت هزار و ۱۶۵ نفر و مبتلایان خفر نیز به ۸۷۴ نفر رسیدند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم آمار بیماران به تفکیک توابع و حومه شهرستان جهرم اشاره کرد و افزود: تا کنون تعداد ۳۹۶ بیمار در بخش «کردیان» و ۱۷۴ بیمار در بخش «سیمکان» شهرستان جهرم شناسایی شده اند.

 

ارجمند به بیماران غیر بومی که از دیگر شهرستان های استان فارس به مراکز درمانی جهرم مراجعه کرده نیز اشاره کرد که تعداد آنها به ۵۴۸ نفر رسیده است.

 

وی با اشاره به اینکه افراد مبتلا به کرونا پس از ویزیت توسط پزشکان و تحت نظارت آنها، ادامه درمان خود را در منزل و به صورت قرنطینه خانگی سپری می کنند، بیان کرد: در حال حاضر تعداد ۲ هزار و ۲۱۹ بیمار کرونایی در قرنطینه خانگی طول درمان خود را سپری می کنند.

 

ارجمند همچنین به آمار بیماران بهبود یافته نیز اشاره کرد و اظهار داشت: از بیش از ۱۰ هزار بیمار شناسایی شده کرونایی در شهرستان جهرم تعداد هفت هزار و ۹۳۸ نفر به بهودی کامل رسیده اند.

 

وی با اشاره به اینکه تا کنون تعداد ۲۰ هزار و ۳۰۱ نمونه از بیماران مشکوک به کرونا گرفته شده است، تصریح کرد: از این تعداد بیش از ۱۰ هزار مورد، مثبت اعلام شده است.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم به تعداد بیماران مشکوک و مثبت که اکنون در بخش کرونای بیمارستان پیمانیه شهرستان جهرم بستری هستند اشاره کرد و گفت: این بیماران ۱۴۵ نفر بوده که تحت مراقبت های ویژه درمانی قرار گرفته اند.

 

ارجمند ادامه داد: از این تعداد بیمار بستری در بیمارستان پیمانیه، ۱۳۴ بیمار در بخش های عمومی و ۱۱ بیمار در بخش آی سی یو بستری هستند.

 

وی همچنین با اشاره به بیماران ترخیص شده از بیمارستان نیز گفت: روز گذشته تعداد ۲۸ بیمار از بیمارستان ترخیص شده اما ۲۲ بیمار جدید در بخش کرونای این مرکز درمانی پذیرش شدند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به اینکه کرونا خوشبختانه در روز گذشته تلفاتی را در جهرم به همراه نداشته است، شمار جانباختگان بر اثر این بیماری در شهرستان های جهرم و خفر را ۱۳۳ نفر عنوان کرد.

برچسب ها: کرونا ، جهرم ، مبتلایان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار