رییس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس افزود: صادرات مرغ ممنوع است و در حال حاضر صادراتی در این زمینه در کشور انجام نمی‌شود.
کد خبر: ۹۱۹۹۵۰
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۴ 29 November 2020

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:رییس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: تولید و توزیع مرغ، مازاد بر نیاز مصرف کنندگان آغاز شده است و از این رو قیمت مرغ روزانه کاهش پیدا می‌کند.
محمد مهدی قاسمی با بیان به این که گوشت مرغ عرضه شده در بازار، تولید ۴۵ روز قبل است، افزود: کمبود جوجه و جوجه ریزی مربوط به محدوده زمانی یک هفته‌ای بود، اما با ذخیره مرغ های تولیدی ماه های قبل، این کمبود جبران شده است.
وی گفت: مرغ منجمد تولید استان فارس به صورت نامحدود و به قیمت کیلویی ۱۵ هزار تومان در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌گیرد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس، تاکید کرد: مرغ منجمد در فروشگاه‌های زنجیره ای، تعاونی‌های مصرف کارگری و کارمندی و در بعضی از نقاط با کامیون یخچالدار توزیع می‌شود.
قاسمی افزود: در صورت تقاضای دیگر واحد‌های صنفی، مرغ منجمد در اختیارشان قرار می‌گیرد تا با نظارت سازمان صمت به دست مصرف کننده برسد.
وی گفت: نهاده‌های ذرت و کنجاله سویا از خارج کشور تامین می‌شود که با توجه به شرایط تحریمی کشور و نبود امکان تامین ارز در زمان مناسب، نهاده به میزان مشخص و در زمان مقرر به دست مرغدار نرسید.
قاسمی افزود: بیش از ۶۰ درصد نهاده‌ها تامین شده و مرغدار ناگزیر به تهیه مابقی نهاده‌ها از بازار آزاد است، از این رو تفاوت قیمتی ایجاد می‌شود که در کارگروه تنظیم بازار محاسبه شده و به استحضار تولیدکنندگان، اتحادیه مرغداران، کشتارگاه‌ها و زنجیره‌های تولید رسیده است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس افزود: صادرات مرغ ممنوع است و در حال حاضر صادراتی در این زمینه در کشور انجام نمی‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار