گزارش‌های میدانی حاکی از این است که فروشگاه‌های شیراز همچنان با معضل کمبود روغن در قفسه‌ها مواجه هستند و روغنی که در فروشگاه‌ها عرضه می‌شود جوابگوی نیاز مردم نیست.
کد خبر: ۹۲۰۰۴۵
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۶ 29 November 2020

تابناک فارس به نقل از تسنیم:جلوی یکی از فروشگاه‌ها برای صحبت با مردم در مورد خرید روغن می‌ایستم یکی از شهروندان در حالی که به سمت ماشینش در حال حرکت است سری تکان می‌دهد و می‌گوید: در شهری که کارخانه روغن نباتی دارد روغن گیر نمی‌آید.

سراغ یکی دیگر از شهروندان می‌روم در جواب این سوال که در چند روز اخیر موفق شده که از فروشگاهی روغن تهیه کند؟ می‌گوید: روغن گیر نمی‌آید مجبور شدم از این روغن‌ کلزا که در قفسه فروشگاه‌ها وجود دارد، بخرم. وقتی به خانه رفتم متوجه شدم روی بطری نوشته مخصوص پخت و پز، واقعا حوصله رفتن این فروشگاه آن فروشگاه را نداشتم از خیابان انوری روغن سرخ کردنی خریدم ولی خیلی گران بود".

وارد فروشگاه می‌شوم در قفسه‌ روغن به جز روغن کلزا و روغن زیتون آن هم با قیمت‌های بالا چیز دیگری نیست از یکی از فروشنده‌ها می‌پرسم کی روغن می آورید؟ می‌گوید: "سهیمه امروزمان تمام شده فردا بیایید" می‌پرسم فردا حدود چه ساعتی روغن می آورید؟ می‌گوید: "معلوم نیست".

به فروشگاه دیگری مراجعه می‌کنم وارد که می‌شوم خانم مسنی را می‌بینم که یک روغن سرخ‌کردنی در سبد خریدش دارد می‌پرسم کدوم قسمت این فروشگاه این روغن موجوده؟ می‌گوید: برو آخر فروشگاه تعداد زیادی مشتری به صف ایستاده و هنوز روغن‌ها از کارتون در نیامده بر می دارند و داخل سبدهای خریداشان می‌گذارند. خانمی که مسئول فروش آن قسمت است مدام تاکید می‌کند "هر خانواده فقط یک روغن می‌تواند بردارد اگه بیشتر بردارید موقع حساب کردن صندوق فروشگاه برمی‌گرداند".

یک نفر از وسط صف می‌گوید: "اگر هیچ جا کرونا نگیریم تو همین صف روغن، کرونا می‌گیریم"، یک نفر که چند تا روغن برداشته با مسئول فروش بحث می‌کند و می‌گوید: ما الان سه نفر هستیم از سه خانواده که با هم به خرید آمده‌ایم باید سه تا روغن برداریم". خانم و آقایی که یک روغن خریده‌اند در حالی که از صف خارج می‌شوند می‌گویند: " این روغن رو حساب می‌کنیم می‌گذاریم داخل ماشین دوباره برمی‌گردیم یک روغن دیگر می‌خریم".

یکی از پیج‌های اینستاگرامی شیراز را باز می‌کنم، زیر پستی که از کمبود روغن در شیراز خبر داده بود مردم کامنت گذاشته بودند و همه از کمبود روغن در فروشگاه‌ها گلایه داشتند، برخی با انتقاد از مسئولان آنها را عامل این کمبود در بازار می‌دانستند. برخی نیز با انتقاد از افرادی که دست به احتکار روغن زده‌اند خواستار دستگیری این محتکران شده بودند. برخی گفته بودند که برای خرید روغن به اجبار پچ پچ، تن ماهی و رب گوجه را خریده‌اند، برخی نسبت به صف‌های طولانی مردم برای خرید روغن و مرغ اعتراض داشتند و این موضوع را عامل شیوع کرونا دانسته بودند، برخی دیگر از مردمی که مازاد مصرف خود روغن می‌خرند و در خانه انبار می‌کردند انتقاد کرده و معتقد بودند که همین خریدهای اضافی سبب کمبود روغن در بازار شده است.

گزارش‌های میدانی حاکی از این است که فروشگاه‌های شیراز همچنان با معضل کمبود روغن در قفسه‌ها مواجه هستند و روغنی که در فروشگاه‌ها عرضه می‌شود جوابگوی نیاز مردم نیست.

 

وحیدرضا محمودزاده معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس با بیان اینکه سهمیه‌ روزانه روغن استان فارس متغییر است و در هفته‌های آینده روند توزیع روغن بهتر خواهد شد از مردم خواسته است متناسب با نیاز خود خرید روغن را انجام دهند چرا که در هفته‌های آینده فراوانی بیشتری در بحث روغن خواهیم داشت.

مدیر کارخانه روغن نباتی شیراز نیز از راه‌اندازی خط تولید روغن خوراکی در این کارخانه خبر داده و گفته است: در این کارخانه روغن مصارف کارخانه‌های صنعتی مواد غذایی تولید می‌شد که با کمبود روغن در بازار، خط تولید را به مصرف خانگی تغییر داده و در حال حاضر روزانه 100 تن روغن در این کارخانه تولید و روانه بازار می‌شود.

وی گفته است: در صورت تامین مواد اولیه این کارخانه توانایی تولید روزانه 400 تن روغن خوراکی را دارد که می‌تواند نیاز جنوب کشور را تامین کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار