صف های انتظار اجباری که با توجه به شلوغی و افزایش خطر شیوع کرونا علی‌رغم محدودیت‌ها، آسیب‌‌های بسیاری در پی خواهد داشت.
کد خبر: ۹۲۰۴۲۷
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۰ 01 December 2020

تابناک فارس به نقل از فارس:صف های انتظار اجباری که با توجه به شلوغی و افزایش خطر شیوع کرونا علی‌رغم محدودیت‌ها، آسیب‌‌های بسیاری در پی خواهد داشت.

بحث کمبود روغن موضوعی است که بارها به آن پرداخته شده اما شاهد اتفاق یا تغییری در این حوزه مبنی بر بهبود اوضاع نبوده‌ایم، لذا ضروری است تا مسئولان مربوط به نحوی شایسته و ضرب‌الاجلی این مشکل را برطرف کنند.

هفته گذشته گزارشی مبنی بر مشاهده ردپای محتکران در بحث روغن منتشر و تعداد پرونده‌های ثبت تخلف با ارزش ریالی آن اعلام شد.

این بار اما بحث بر سر راهکارهایی است تا بتواند کمبود موجود در بازار را برطرف کرده و روغن مورد نیاز مردم را به قفسه‌ها بازگرداند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس در این راستا از سهمیه ۱۸۱۸ تنی خبر داد که روزانه به صورت متفاوت از ۴۰ تا ۶۰ تن وارد استان می‌شود.

حمیدرضا ایزدی در گفتگو با فارس، اظهار داشت: علاوه بر سهمیه مصوب، در تلاش برای تامین روغن از منابع دیگر نیز هستیم به گونه‌ای که از روز گذشته کارخانه نرگس شیراز وارد مدار تولید شده است و به زودی شاهد افزایش میزان روغن در استان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه در ماجرای روغن، علی‌رغم وجود روغن خام به اندازه کافی اما شاهد کمبود این کالا بودیم، گفت: متاسفانه به دلیل ماندگاری کالا در گمرکات و نیز احتکار آن از سوی برخی سودجویان ماجرا به شکلی که امروزه شاهد آن هستیم اتفاق افتاد.

ایزدی گفت: هزار و ۴۰۰ تن روغن دیگر نیز علاوه بر سهمیه مصوب و تولیدات استانی کارخانه نرگس، از منبع دیگری تهیه خواهیم کرد که طی ۱۴ روز هر روز ۱۰۰ تن وارد خواهد شد.

رئیس سازمان صمت فارس، عامل روانی و ایجاد هیجان در خرید بیش از نیاز را یکی از عوامل محرک در این کمبود عنوان کرد و افزود: مصرف سرانه روغن در کشور ما در حالت عادی بین ۱۷ تا ۱۸ کیلو برای هر فرد است، در حالی که این عدد در این شرایط به ۲۱ کیلوگرم رسیده است، پس خرید هیجانی تاثیر بالایی در دامن زدن به این کمبود دارد.

وی، میزان نیاز روغن در استان را ۲۶۰ تن در شرایط فعلی عنوان کرد و گفت: این در حالی است که بین ۷۰ تا ۷۵ تن روغن در استان توزیع می‌شود و لذا مابه تفاوت آن، کمبود محرزی است که در بازار شاهد آن هستیم.

ایزدی، در ادامه با تاکید بر اینکه نرخ مصوب روغن تغییری نداشته است، ابراز امیدواری کرد و افزود: از امروز و فردا با اتخاذ ۱۴۰۰ تن روغن مازاد و فعالیت کارخانه نرگس، قطعا در توزیع شرایط بهتری را شاهد خواهیم بود و قیمت روی محصول افزایش نخواهد داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار