مدیر سازمان تعاون روستایی فارس از سود ۵۰ میلیارد تومانی کشاورزان لوبیا کار حاصل از خرید توافقی لوبیا توسط این سازمان خبر داد.
کد خبر: ۹۲۰۵۹۱
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۴ 01 December 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:هدایت اله رحیمی گفت: سازمان تعاون روستایی استان فارس در راستای حمایت از تولیدکننده و متعادل کردن قیمت محصولات کشاورزی در بازار و حذف واسطه‌ها همه ساله و بنا بر شرایط کشاورزان خرید توافقی محصولات کشاورزی را در دستور کار خود قرار می‌دهد و امسال با ورود شبکه تعاون روستایی در خرید توافقی لوبیا بیش از ۵۰ میلیارد تومان سود نصیب کشاورزان لوبیا کار شد.

او با بیان این‌که امسال محصول لوبیای کشاورزان به عنوان یکی از برترین تولیدات استان فارس بویژه در بخش شمالی استان در شهرستان‌های اقلید و خرمبید به صورت توافقی خریداری شد، افزود: مراکز خرید شرکت دشت مرغاب و شرکت دهبید در شهرستان خرمبید و مرکز حسن آباد در شهرستان اقلید با مشارکت بخش خصوصی بیش از ۱۰۰ تن انواع لوبیا را به صورت توافقی خریداری و در بسته بندی‌های جهت عرضه به بازار آماده سازی شده است.

رحیمی بیان کرد: در سال زراعی جاری سطح زیر کشت لوبیا در شهرستان اقلید ۱۴۸۰۰ هکتار ودر شهرستان خرمبید ۱۳۵۰ هکتار با متوسط تولید ۲ تن در هکتار و قیمت خرید لوبیا بر اساس کیفیت محصول از ۲۲۵۰۰ تومان تا ۲۳۰۰۰ تومان خریداری شده است.

این مقام مسئول افزود: قبل از ورود شبکه تعاون روستایی به خرید توافقی لوبیا قیمت این محصول حدود ۲۰ هزار تومان بود که با متعادل سازی قیمت بیش از ۵۰ میلیارد تومان سود نصیب

رحیمی تصریح کرد: با توجه به تجربیات به دست آمده و همچنین شناسایی بازار هدف و دسترسی به سطح اطلاعات در خصوص کیفیت خرید محصول امید است در فصل آینده با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مالی شبکه و توانمندی‌های شرکت‌ها در شهرستان‌ها خرید قابل ملاحظه‌ای صورت پذیرد.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار