استاندار: ۹۰درصد پروتکل‌های بهداشتی رعایت می‌شود
استاندار بوشهر با اشاره به رعایت ۹۰درصدی پروتکل‌های بهداشتی برای مقابله با کرونا در استان گفت: در این راستا بستری‌های کرونایی در استان بوشهر از ۳۴۴ بیمار نسبت به ایام تابستان ۵۰درصد کاهش یافته است.
کد خبر: ۹۲۰۶۲۵
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۲ 01 December 2020

سعید کشمیری بعدازظهر امروز در نشست ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر با تسلیت شهادت محسن فخری‌زاده به حرکت‌های دشمنان در 4 دهه گذشته پرداخت و اظهار داشت:  4 دهه گذشته نشان می‌دهد که حرکت‌های دشمنان مانع از تداوم فعالیت‌ها، پیشرفت و توسعه نشده است و با شهادت شهید فخری‌زاده دانشمند هسته‌ای روند اجرای فعالیت‌های علمی کُند نمی‌شود.

وی، با بیان اینکه چراغ علم و دانش با شهادت یک دانشمند بزرگ خاموش نمی‌شود گفت: دشمنان تصور می‌کنند با ترور شهید محسن فخری‌زاده می‌توانند خللی در روند توسعه علم و فناوری کشور ایجاد کنند.

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه شهادت این دانشمند هسته‌ای کوچکترین وقفه‌ای در این مسیر علمی ایجاد نمی‌کند گفت: هر چند شهادت فخری‌زاده سبب تاسف و تاثر مردم و مسئولان شد ولی حرکت‌های علمی و فناوری به شدت افزایش می‌یابد.

گراوند با تاکید بر جلوگیری از ایجاد تفرقه و تضعیف دستگاه‌های امنیتی افزود: تقویت اتحاد و انسجام سبب ناامیدی دشمنان می‌شود و باید این مهم مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

وی، با قدردانی از همراهی و همکاری مردم، بازاریان و اصناف در اجرای طرح محدودیت‌های 2 هفته‌ای در مقابله با کرونا خاطر نشان کرد: از 10 شهرستان استان تنها شهرستان بوشهر در وضعیت قرمز قرار دارد و مابقی نارنجی و زرد است.

استاندار بوشهر با بیان اینکه پس از پایان محدودیت‌های دو هفته‌ای رنگ‌بندی کرونایی شهرستان‌ها از سوی ستاد ملی کرونا اعلام می‌شود افزود: با ابلاغ وضعیت و شرایط شهرستان‌ها، اجرای محدودیت‌ها بر اساس آن تغییر می‌کند که امید می‌رود با روند کاهشی بستری‌ها و مبتلایان کرونایی در بوشهر این محدودیت‌ها تغییر یابد.

گراوند با اشاره به رعایت بالای 90 درصدی پروتکل‌های بهداشتی برای مقابله با کرونا در استان بوشهر خاطرنشان کرد: در این راستا بستری‌های کرونایی در استان بوشهر از 344 بیمار نسبت به ایام تابستان 50 درصد کاهش یافته است.

وی با قدردانی با همکاری نیروی انتظامی، سپاه و بسیج در کنترل ورودی‌ها و خروجی‌ها تصریح کرد: براساس بررسی‌های انجام شده تردد خودروها در محورهای مواصلاتی استان بوشهر 50 درصد نسبت به آذرماه سال قبل کاهش یافته است.

استاندار بوشهر از اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی خبر داد و بیان کرد: برای مدیریت و کنترل بیماری کرونا این طرح عملیات اجرایی آن آغاز شده که نقش مهمی در کاهش بیماری در جامعه دارد.

گراوند با تاکید بر توجه به نظارت در رعایت پروتکل بهداشتی در شهرستان‌های 10 گانه استان بوشهر افزود: اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی برای تداوم مهار بیماری کرونا و رعایت سخت‌گیرانه پروتکل بهداشتی است.

وی، مراقبت از سالمندان و افرادیکه دارای بیماری زمینه‌ای هستند را یک ضرورت دانست و بیان کرد: استفاده از ظرفیت مردم، نهادها، سمن‌ها و حمایت آنان از اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی مورد تاکید است.

استاندار بوشهر با اشاره به 16 آذر روز دانشجو از ممنوع بودن هرگونه تجمع و برگزاری مراسم در این روز خبر داد و تصریح کرد: برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا هرگونه تجمع و برگزاری مراسم به مناسبت 16 آذر روز دانشجو ممنوع است چراکه هرگاه تجمعی شکل بگیرد زمینه شیوع بیماری کرونا فراهم می‌شود.

گراوند، تجمع را بهترین خاستگاه برای انتشار بیماری کرونا دانست و تاییدافزود:پرهیز از تجمعات، مهمترین عامل شکستن زنجیره انتقال و انتشار ویروس است.

وی، با تاکید بر پرهیز از برپایی مراسم‌های تجمعی مانند ختم و عروسی تصریح تاییدکرد:برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا باید از هرگونه تجمع به ویژه در مراسم ختم و عروسی پرهیز شود و فرمانداران اجازه برپایی چنین مراسمی ندهند.

استاندار بوشهر رعایت پروتکل بهداشتی را در استان مطلوب دانست و بیان کرد: ارزیابی‌ها نشان می‌دهد رعایت پروتکل بهداشتی در استان بیش از 85 تا 90 درصد است که باید همه این دستورالعمل‌ها در کاهش مبتلایان و بستری‌ها رعایت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار