نماینده شیراز گفت: صداقت نداشتن آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش‌هایش نشان داده نباید اعتماد کنیم؛ تغذیه سرویس‌های جاسوسی قطعاً یکی از اهداف دشمن است و باور داریم که باید راه نفوذ را بست و یک روز مهلت دادن به دشمن، در شأن و شایستگی مجلس یازدهم نیست.
کد خبر: ۹۲۰۶۸۳
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۹ 01 December 2020
به گزارش تابناک فارس: ابراهیم عزیزی، در صحن علنی امروز (سه‌شنبه، ۱۱ آذر) مجلس شورای اسلامی و در مخالفت با طرح دو فوریتی اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از ملت ایران بیان کرد: این طرح با تمام خوبی‌هایش نیازمند تجدیدنظر در ماده ۶ است؛ ماده ۶ یک نگاه واقع‌بینانه مبتنی بر رویکرد انقلابی مجلس می‌خواهد.
 
وی افزود: خبرها حاکی از این است که اگر ماده ۶ طرح تصویب شود، دشمن که به هیچ وجه اجازه نداریم حتی یک روز به او مهلت دهیم، از همین مهلت پیش بینی شده قصد حداکثر سوءاستفاده را دارد.
 
نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس ادامه داد: نزدیک هفت سال فرصت و مجال به دشمن دادیم، چه دستاوردی برای ما داشته است و چه اتفاق مثبتی برای ملت رقم زد؟ تشدید تحریم‌های به اصطلاح فلج‌کننده در همین ایام بود و بیشترین فشار اقتصادی به کشور در همین مجال و مهلت رخ داده است.
 
عزیزی تصریح کرد: صداقت نداشتن آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش‌هایش نشان داده نباید اعتماد کنیم؛ تغذیه سرویس‌های جاسوسی قطعاً یکی از اهداف دشمن است و باور داریم که باید راه نفوذ را بست و یک روز مهلت دادن به دشمن، در شأن و شایستگی مجلس یازدهم نیست.
 
نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس گفت: دولت‌های طرف مذاکره به هیچ کدام از تعهدات خود عمل نکردند و انفجار تأسیسات نطنز و ترور محسن فخری زاده در همین روزها بوده است. معتقدم باید ماده ۶ تغییر کند و بدون دادن زمان به سرویس‌های جاسوسی و دشمنان، پیام محکم و انقلابی مجلس به همه جهانیان صادر شود و در مبنای رویکرد واقع‌بینانه بدون ملاحظات برخورد کنیم تا امروز با اصلاح ماده ۶ و جایگزین کردن پیشنهادها یک حرکت خوب و ارزشمند را رقم بزنیم.
 
ماده ۶ طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها می‌افزاید: «دولت جمهوری اسلامی ایران موظف است بر اساس بند‌های ۳۶ و ۳۷ برجام، ظرف مدت ۲ ماه از تصویب این قانون، دسترسی‌های نظارتی فراتر از پروتکل الحاقی بر اساس برجام را متوقف کند.»
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار