قالیباف با اشاره به اهداف مد نظر مجلس در بررسی لایحه بودجه سال آتی، گفت: بودجه در مجلس با هدف رفع اشکالات ساختاری در خصوص ساختار بودجه و مباحث مالیاتی بررسی خواهد شد. نظارت دقیق بر نظم مالی به ویژه در بخش مصارف بودجه و توجه به واقعی بودن و پایداری منابع بودجه از دیگر موارد اصلی مد نظر مجلس خواهد بود تا برخی ریخت و پاش ها و بی نظمی های بودجه سر و سامان بگیرد و نگرانی مردم در این خصوص کاهش یابد.
کد خبر: ۹۲۰۸۷۱
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰ 02 December 2020

به گزارش تابناک فارس: محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز(چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود گفت: یکی از مواردی که در بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰ مدنظر مجلس است، اصلاح بودجه به نفع مردم است. بودجه‌ای عادلانه، مردمی و با کاهش وابستگی به نفت می‌تواند اقتصاد ما را قوی کند. 

وی در ادامه اظهار کرد: در بسته اقتصاد مردمی توجه به مشارکت مردم در اقتصاد و واگذاری دارایی‌ها به آحاد مردم مدنظر مجلس است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: نفت خیر و برکت است ولی اتکا به نفت شر متلعق و تکیه بر باد است. مجلس و دولتی که هماهنگ با یکدیگر بتوانند به طور عملی عدم اتکا به نفت را اجرایی کنند، خدمتی بی نظیر به نسل ها آینده خواهند کرد و نفت را به جای مصرف عمومی و رفع مایحتاج بودجه ای به بخش های توسعه ای منتقل می کنند. امیدوارم دولت برای پیش بردن این هدف مهم و سرنوشت ساز اراده لازم و کافی را در مدت پیش رو به خرج دهد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: تلاش خواهیم کرد در همین لایحه فشار کسری بودجه به عنوان ام المصائب اقتصادی و خلق نقدینگی و تورم را کاهش دهیم. این هدف با نقش دادن بیشتر به مردم، برداشتن موانع تولید و کسب و کار و اصلاح ساختار بودجه ریزی ممکن خواهد شد و ابدا دور از ذهن نیست.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: مردمی کردن اقتصاد و کوچک کردن دولت به نفع مردم و افزایش نقش مردم در اداره اقتصاد کشور از دیگر اولویت های مجلس است. با افزایش  نقش مردم در اقتصاد کشور، قوی شدن تک تک مردم موثر خواهد شد و این به قوی شدن کشور  منجر می شود. 

رییس مجلس گفت: یکی از موارد مورد توجه ما در لایحه بودجه توجه به اقشار ضعیف خواهد بود. تلاش می‌کنیم تا برخی از خسارت‌هایی که به واسطه کرونا و شرایط خاص اقتصادی به وجود آمده را جبران کنیم. مجلس، بسته حمایت معیشتی را در بودجه سال آینده دنبال خواهد کرد و تعلل در حمایت از اقشار ضعیف را گناهی نابخشودنی در تصمیم‌گیری‌های اقتصادی می‌دانیم.

قالیباف گفت: ضمنا لازم است موضوع هدفمندکردن یارانه‌ها بگونه‌ای که نظم بیشتری در اقتصاد حاکم کند و بهره‌وری ارتقا یابد، مد نظر قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار