رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کازرون گفت: شخصی که اقدام به خارج‌سازی و سرقت پیازهای گل نرگس در اراضی ملی نرگس زار بلبلک بخش جره و بالاده کازرون می کرد، توسط ماموران حفاظتی منابع طبیعی شناسایی و دستگیر شد.
کد خبر: ۹۲۱۰۸۳
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۹ 03 December 2020

تابناک فارس به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس، سیدمجتبی ایران محبوب با اعلام این خبر گفت: پس از دریافت اطلاعاتی مبنی بر تخریب ذخیره گاه ارزشمند گل نرگس در منطقه نرگس زار بلبلک و سرقت پیازهای گل توسط فردی متخلف ، بلافاصله ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی به محل اعزام و پس از تحت نظر قرار دادن منطقه و کنترل نامحسوس موفق به دستگیری وی شدند.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری کازرون افزود : متاسفانه فرد متخلف با استفاده از تراکتور اقدام به خارج ساختن پیازهای گل نرگس در این ذخیره‌گاه ارزشمند می نمود که با اطلاع رسانی به موقع و اقدام سریع ماموران ناکام ماند .

وی با اشاره به همکاری خوب عوامل قضایی در این عملیات افزود: متخلف پس از تحقیقات تکمیلی و تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع داده شد.

ایران محبوب ضمن اشاره به ارزش بالای نرگس‌زارهای کازرون گفت : نرگس‌زارهای موجود در شهرستان کازرون به عنوان تنها ذخیره گاههای طبیعی این گیاه ارزشمند در استان فارس شناخته می‌شوند و وظیفه همه ما مراقبت و نگهداری از این میراث گرانبهاست .

وی از مردم خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف در حوزه منابع طبیعی ، یگان امداد جنگل و مرتع را از طریق تماس با شماره تلفن ۱۵۰۴ مطلع نمایند .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار