رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری فیروزآباد اظهار داشت : به هیچ عنوان اجازه قطع و فروش و انتقال گونه‌های جنگلی را نمی‌دهیم .
کد خبر: ۹۲۱۳۲۲
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰ 05 December 2020

تابناک فارس به نقل از فارس: انتشار تصویری مبنی بر قطع درختان در تفرجگاه چشمه رودبال این شهرستان، موجب نگرانی دوستداران طبیعت شد .

در پایش میدانی خبرنگار فارس مشخص شد، این درختان بیشتر چنار هستند که در مزارع، باغات و اراضی کشاورزان کاشته شده اما اکنون توسط عده‌ای قطع و با قیمت‌های قابل توجه به فروش می‌رسد. آن هم در وضعیتی که این شهرستان چندان در برخورداری از عرصه‌های جنگلی و فضای سبز، شرایط مطلوبی ندارد.

نه تنها این موضوع نگرانی دوستداران طبیعت و محیط زیست را برانگیخته بلکه به دلیل خلأ قانونی و بی‌توجهی نهادهای مسئول همچنان فروش تنه درخت متداول شده است.

مشکلات اقتصادی؛ عامل اصلی فروش درختان توسط باغداران

یونس رحمت در پاسخ به وضعیت بغرنج به وجود آمده و باب شدن قطع و فروش درختان در روستاهای فیروزآباد اظهار داشت : منابع طبیعی نمی‌تواند در عملکرد افراد در اراضی شخصی خودشان دخالت کند.

وی افزود : در بازدیدی که از سوی اداره منابع طبیعی صورت گرفته قطع درخت در مستثنیات افراد واقع و گونه قطع شده از نوع باغی می‌باشد که لازم است جهاد کشاورزی و محیط زیست اقدام لازم را در این زمینه به عمل آورند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری فیروزآباد ادامه داد: در خصوص این موضوع با رییس جهاد کشاورزی شهرستان و سایر دستگاه‌های مرتبط هماهنگی لازم صورت گرفته است.

رحمت بر اضافه کرد: قطع درختان چه از گونه‌های باغی و چه جنگلی نیاز به مجوز قانونی داشته که باید از طریق دستگاه‌های مربوطه صادر گردد.

وی به برخورد با قاچاقچیان چوب اشاره و بیان داشت: به صورت ۲۴ ساعته گشت زنی ما برقرار و چنان چه خودرویی بدون مجوز قانونی اقدام به حمل چوب، چه از گونه‌های باغی و چه جنگلی کرده باشد، توسط نیروهای نظامی و انتظامی متوقف و اعمال قانون خواهد شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری فیروزآباد اظهار داشت : به هیچ عنوان اجازه قطع و فروش و انتقال گونه‌های جنگلی را نمی‌دهیم .

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار