علیرضا رییسی افزود: این استان یک سقوط آزاد در زمینه تعداد بستری مبتلایان به کرونا در ۲ هفته اخیر داشته و ستاد مقابله با کرونا فارس فوق العاده خوب عمل کرده است.
کد خبر: ۹۲۱۴۹۶
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۱ 05 December 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:طرح جامع محدودیت های کرونایی از یکم آذرماه همزمان با سراسر کشور در استان فارس اجرا شد و تا کنون ۱۴ روز از اجرای این طرح سپری شده است.
براساس این طرح محدودیت هایی در حوزه تردد شبانه، تردد بین شهری و فعالیت گروه های شغلی و میزان حضور کارکنان دستگاه های اجرایی استان اعمال شد که براساس مقایسه آماری این محدودیت ها در کاهش تعداد مراجعه کنندگان به بیمارستان ها و مراکز درمانی تاثیرگذار بوده است.
همچنین تقویت تیم های نظارت و بازرسی بر روند اجرای طرح جامع محدودیت های کرونایی و رعایت پروتکل های بهداشتی به کاهش مبتلایان به کرونا در فارس منجر شده است.

کاهش تعداد بستری افراد مبتلا به کرونا در بیمارستان ها


براساس اعلام دانشگاه علوم پرشکی شیراز ۱۴ آذرماه تعداد مبتلایان به کرونا که در بیمارستان های استان بستری هستند هزار و ۸۰۰ نفر بوده است.
این در حالی است که تعداد افراد مشکوک و علامت دار کرونایی که یکم آذرماه ۹۹ در بیمارستان بستری بودند ۲ هزار و ۷۷۷ نفر اعلام شده است.
این آمار نشان دهنده کاهش تعداد مراجعه کنندگان به بیمارستان ها و مراکز درمانی استان است.
مسوولان مربوط نتیجه گرفته‌اند همراهی خوب و اثرگذار مردم با ستاد استانی مقابله با کرونا عامل اصلی موفقیت طرح جامع محدودیت های کرونایی است.

آمار مرگ و میر مبتلایان به کرونا در برخی موارد بالاست


البته هرچند استان فارس در تعداد مبتلایان و مراجعه کنندگان به بیمارستان ها کاهش چشمگیری داشته است اما در بحث آمار مرگ و میر این کاهش وجود ندارد و به همین دلیل است که ۱۱ شهرستان استان همچنان در وضعیت قرمز شیوع کرونا قرار دارند.
براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی شیراز ۲۸ نفر از مبتلایان به کرونا در ۱۴ آذر ۹۹ جان خود را از دست دادند در حالی که این آمار یکم آذرماه ۲۴ نفر بوده است.

سقوط آزاد فارس در زمینه تعداد بستری بیماران کرونایی


بنا بر فیلم انتشار یافته در کانال روابط عمومی استانداری فارس، معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شنبه ۱۵ آذرماه ۹۹ در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا که به صورت ویدیو کنفرانس با حضور ستادهای استانی برگزار شد، گفت: عملکرد استان فارس در مقابله با کرونا امیدوار کننده است.
علیرضا رییسی افزود: این استان یک سقوط آزاد در زمینه تعداد بستری مبتلایان به کرونا در ۲ هفته اخیر داشته و ستاد مقابله با کرونا فارس فوق العاده خوب عمل کرده است.
وی با تشکر از اقدامات صورت گرفته در استان فارس بیان کرد: میزان بستری مبتلایان کرونا در بیمارستان ها و مراکز درمانی استان فارس به شدت کاهش یافته است.
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: خوشبختانه از پنجم آبان ماه به خوبی با شناسایی شهرهای بحرانی، اقدامات لازم برای مقابله با کرونا دنبال شده است.

ضرورت افزایش عمومی مشارکت برای پیشگیری از کرونا


مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این زمینه گفت: نمونه گیری های تشخیصی کرونا از ابتدای شیوع این ویروس در استان فارس تا کنون به ۵۰۷ هزار و ۷۶۴ مورد رسیده است.
سید روح الله حسینی افزود: همچنین مجموع مبتلایان شناسایی شده در استان از ابتدای شیوع ویروس تا کنون به ۱۵۱هزار و ۲۴۹نفر افزایش یافته است.
وی ادامه داد: از ابتدا تاکنون، ۱۴۰هزار و ۱۶۶ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند که امیدواریم به زودی شاهد رشد این شاخص در استان باشیم.
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: با وجود گذشت ۲ هفته از اجرای طرح جامع محدودیت های کرونا، به دلیل گستردگی این اپیدمی در استان طی هفته های اخیر، کماکان با آمارهای بالایی در زمینه ابتلا و جان باختن هم استانی ها در اثر کرونا مواجه هستیم که همین امر ضرورت افزایش مشارکت عمومی برای پیشگیری از ابتلا به این ویروس را جدی تر می سازد.
حسینی افزود: ضمن استفاده از ماسک در صورت ضرورت خروج از منزل باید به یاد داشته باشیم در این ایام از شرکت در مهمانی های خانوادگی پرهیز کنیم و جان عزیزانمان را قربانی این ویروس خطرناک نسازیم.
وی سرعت انتقال این ویروس را بسیار بالا عنوان کرد و گفت: تنها راهکار محافظتی ما در برابر آن نیز استفاده از ماسک است.

همراهی مردم عامل موفقیت طرح جامع محدودیت هایی کرونایی در فارس


جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مقابله با کرونا نیز در این زمینه گفت: وحدت و همدلی موجود در سطح استان با راهبری استاندار در همه مسایل و موضوعات باعث شده، این شرایط را در استان داشته باشیم و روز به روز وضعیت در استان فارس بهتر شود.
عبدالرضا قاسمپور افزود: مردم در اجرای طرح جامع محدودیت های کرونایی، همکاری و همراهی بسیار خوبی داشتند و انتظار این است که به همین شکل در رعایت شیوه نامه های بهداشتی همراهی لازم را داشته باشند.
وی ادامه داد: مردم از تردد غیر ضرور در سطح شهر خودداری و در ترددهای ضرور پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.
معاون استاندار فارس گفت: اثرگذاری محدودیت‌ها به این شکل است که ما شاهد کاهش آمار ورودی مبتلایان به بیمارستان‌ها هستیم و تعداد مراجعان کاهش پیدا کرده است.
قاسمپور بیان کرد: همچنین آمار بستری ها کاهش داشته اما متاسفانه آمار فوتی‌ها بالا است که انتظار داریم این تعداد نیز در روزهای آینده کاهش پیدا کند.
جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مقابله با کرونا با بیان اینکه اجرای طرح جامع محدودیت‌های کرونایی در ۳۶ شهرستان استان از شنبه ۱۵ آذرماه ۹۹ تداوم دارد گفت: در حال حاضر ۱۱ شهرستان در وضعیت قرمز و مابقی در وضعیت زرد و نارنجی هستند.
قاسمپور افزود: از دوشنبه ۱۷ آذرماه رنگ بندی جدید وضعیت شیوع کرونا اعلام می شود و دانشگاه های علوم پزشکی استان نیز بررسی های دقیق و کامل و جامع را انجام می دهند.
وی ادامه داد: به احتمال زیاد دوشنبه هفته جاری تعداد زیادی از شهرستان ها که در وضعیت قرمز، نارنجی و زرد هستند با تغییر رنگ بندی مواجه می شوند و ممکن است از دوشنبه شهرستان قرمزی نداشته باشیم.
وی اضافه کرد: ممکن است در صورت داشتن شهرستان قرمز تعداد آنان ۲ تا چهار شهرستان باشد و بیشتر شهرستان ها در وضعیت زرد و سفید قرار گیرند و این هم از اثر همراهی و حمایت مردم و اصناف و کادر بهداشت و درمان است که ما قدردان آنان هستیم.

نقش تیم های بازرسی و نظارت در پیشگیری از کرونا


معاون استاندار فارس در ادامه با تاکید بر اینکه نظارت ها و بازرسی ها روز به روز تشدید و تقویت می شود، بیان کرد: بیش از ۳۰۰ تیم در سراسر استان کار بازرسی و نظارت را انجام می دهند که اقدامات آنان در پیشگیری از ابتلا به کرونا موثر است.
قاسمپور افزود: با دستور استاندار فارس، فرمانداران و بخشداران شخصا به اتفاق شهرداران، مدیران نظارتی، دستگاه قضایی، نماینده تعزیرات، نیروی انتظامی و سازمان صمت در اماکن و مراکز شلوغ و پرتردد حضور پیدا می کنند و بر روند فعالیت واحدهای صنفی و خدماتی نظارت دارند و با متخلفان برخورد قانونی صورت می گیرد.
معاون استاندار فارس با بیان اینکه همراهی ها خوب بوده اما عده ای تخلف کردند که برابر ضوابط با آنان برخورد شده است، گفت: از یکم آذرماه ۹۹ ابتدای طرح جامع محدودیت های کرونایی تا پایان هفته گذشته حدود هفت هزار بازرسی از واحدهای صنفی صورت گرفته که حدود ۳۰۰ واحد صنفی پلمب شدند و چهار هزار و ۸۵۵ واحد اخطار گرفتند.
قاسمپور افزود: در بحث ترددهای خودرویی ۲۸ هزار و ۵۷۱ اخطار صادر شده و حدود ۱۲ هزار خودرو برگشت داشته شده اند و نیروی انتطامی به صورت ارشادی عمل کرده است.
وی ادامه داد: همچنین بیش از ۱۸ هزار خودرو جریمه ۲۰۰ هزار تومانی، ۵۰۰ هزار تومانی و یک میلیون تومانی شدند.
جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مقابله با کرونا گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا پایان هفته گذشته ۴۵۰ هزار بازرسی و نظارت از واحدهای صنفی انجام شده که ۱۳ هزار مورد اخطار و هشت هزار مورد پلمب به دنبال داشته است.

براساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، از ۱۵ آذرماه ۹۹ شهرستان های دارای وضعیت قرمز شیوع ویروس کرونا در فارس شامل نی ریز، ممسنی، گراش، شیراز، کازرون، قیر و کارزین، داراب، خفر، خرامه، جهرم و سپیدان هستند.
همچنین شهرستان های آباده، ارسنجان، استهبان، پاسارگاد، خرمبید، خنج، رستم، زرقان، زرین دشت، سروستان، فسا، فیروزآباد، کوار، کوه چنار، لارستان، مرودشت و مهر در وضعیت نارنجی قرار دارند.



برچسب ها: شیراز ، کنترل کرونا ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار