تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.
کد خبر: ۹۲۱۸۲
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۶ 10 September 2015

به گزارش تابناک یزد،موضوع جلسات کمیسیون برجام امروز به یکی از موضوعات داغ سیاسی در کشور بدل شده است و اغلب نشریات و رسانه ها این موضوع را مد نظر قرار داده اند. از سوی دیگر ورود و حضور رسانه ای یاران احمدی نژاد با یک روزنامه و وب سایت مورد توجه فراروان قرار گرفته است و همچنین بحث ها پیرامون وضعیت آوارگان سوری از جمله موضوعات مهم بین المللی مورد توجه رسانه ها هستند.

اخبار انتخاباتی همچنان داغ است و سخنان اخیر محمدرضا عارف به شکلی گسترده در رسانه ها بازتاب یافته است. ماجرای مهدی هاشمی اما هنوز هم جنجال آفرین است و دومین درخواست رحیمی از وی امروز از موضوعات داغ به حساب می آید.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.


چرا طرح هولوکاست از سوی احمدی نژاد شکست خورد؟

حمیدرضا آصفی سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه در گفتگو با جماران در پاسخ به سوالی در مورد ضرورت طرح هولوکاست از سوی احمدی نژاد در آن زمان گفت: اینکه من گفتم دولت آقای احمدی نژاد مسائل سیاست خارجه را ساده می دید یک نوعش این بود. شایعات هولوکاست اگر رویش کار می شد می توانست خوب باشد. یعنی روی این موضوع از قبل برنامه ریزی می شد و به صورت ارتجاعی و یک دفعه عنوان نمی شد. آقای احمدی نژاد حتما از سر حسن نیت و سر دلسوزی این کار را کردند. من در این موضوع شکی ندارم ولی اصلا بچه های وزارت خارجه نمی دانستند. یک رایزنی و یک یارگیری با کشورهای عربی نمی شد . شما یک موضوعی را می خواهید مطرح کنید باید بروید روی آن کار کنید. گفتگوی تمدن ها چرا جا افتاد؟ برای اینکه قبلش وزارت امور خارجه خیلی روی این موضوع کار کرد و شاهد بودیم که گفتگوی تمدن ها به اسم جمهوری اسلامی ایران ثبت شد.

اجازه ندهیم با نام امام دکان باز کنند

رئیس مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی در مراسمی که به مناسبت سالگرد تأسیس مؤسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام(س) در محل پژوهشکده امام خمینی(س) و انقلاب اسلامی برگزار شد گفت: من مؤسسه را یکی از هدایای امام به مردم تلقی می کنم که با مشکلات زیاد و بلاهایی که بر سرش آمد همه تلاشش را به خوبی انجام داد تا وظیفه نهاده شده بر عهده اش را انجام دهد. یادگار مرحوم امام پیش و پس از رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی دو مسئولیت به عهده گرفت، یکی مسئولیت مؤسسه که روش کار آن بعد از ارتحال امام تغییر کرد و دومین مسأله مسئولیت آستان، حرم امام و ساخت حرم بود. انصاری ادامه داد: حرکت کردن در مسیر خط واقعی امام به دست یادگار ایشان قرار گرفت و مرحوم حاج سید احمد خمینی بعد از رحلت امام این وظیفه را به خوبی انجام دادند. حجت الاسلام و المسلمین محمد علی انصاری درباره آفت هایی که بر سر راه نگه داشتن نام بزرگان است، توضیح داد: ما در جامعه خود هنرمندان زیادی را داریم که جانشین یا شاگرد ندارند. کسانی که سرمایه های مختلفی دارند، اما به هر دلیلی آنها را در راه خدا انفاق نمی کنند و این یک آفت بزرگ است. انصاری دومین آفت را افراط و زیاده روی دانست و گفت: ما نباید اجازه دهیم هر کسی با نام و آرمان های امام دکان باز کند. هر چند این به معنای جلوگیری از تبلیغ و ترویج اندیشه های امام نیست، اما وظیفه ما کنترل جریان های به وجود آمده در ارتباط با نام امام است.

زنان می‌توانند کاندیدای خبرگان شوند

روزنامه آرمان نوشت: آیت الله موسوی بجنوردی گفت: عقیده‌ام این است که هیچ منعی برای حضور زنان در مجلس خبرگان نیست.وی افزود: شرعا نمي‌توانيم بگوييم، جنسيت در مجلس خبرگان ملاك است بايد اهل خبره باشند كجا آمده كه جنسيت بايد مرد باشد. عقيده‌ام اين است كه زن مي‌تواند مرجع تقليد شود. چون در مرجع تقليد، فقيه و اعلم مي‌خواهيم. اكنون زن فقيه داريم، نمي‌گويم اعلم اما امكان دارد زني فردا اعلم شود. از حكم عقل است كه رجوع عاقل به جاهل صورت گیرد، و چه فرقي مي‌كند جنسيت ملاک نیست كه بايد به مرد رجوع كند و اگر زني فقيه بزرگي شد، مي‌توان از او تقليد كرد. از ابتدا كه به شوراي عالي قضايي رفتم (سال61) گفتم زنان مي‌توانند قاضي شوند. به مرور زمان اينطور شد كه زن مي‌تواند قاضي شود. در دادگستري فراوان خانم‌هایی هستند كه پايه قضايي دارند و مشغول قضاوتند.

روایت خرازی از سکوت رهبری در مورد برخی سوپر انقلابی ها

امروز اینستاگرام منسوب به صادق خرازی با انتشار تصویری از مرحوم طالقانی نوشت: يادم نمي رود شب هفتم مرحوم ايت الله طالقاني در راهروي مدرسه و مسجد سپهسالار شهيد مطهري من و دكتر احمد جلالي بوديم داشتيم وارد ميشديم يكباره سينه به سينه و روبروي حضرت ايت الله خامنه ايي قرار گرفتيم حضرتش با هزار اندوه و گلايه رو به احمد جلالي كردند و فرمودند ايا حق اقاي طالقاني اين است ؟؟؟ و هزار سخن ناگفته ،از كم لطفي وبي تفاوتي برخي از سوپر انقلابي هاي ان دوران در قلب و روح خودشان مسكوت گذارده اند و باز هم ميكوييم اين نيز ميگذرد.

اعتراف مرکل به تقصیر اروپا در ظهور داعش

صدر اعظم آلمان، اتحادیه اروپا را مسوول بخشی از روند ظهور گروه تروریستی موسوم به حکومت اسلامی عراق و شام(داعش) در خاورمیانه و شمال آفریقا دانست. به گزارش جماران، روزنامه آلمانی بیلد نوشت: 'انگلا مرکل' در نشست پرسش و پاسخ در دانشگاه برن سوئیس گفت، با توجه به اینکه بسیاری از پیکارگران این گروه تروریستی، اروپایی هستند، اتحادیه اروپا نیز مسوول موج تروری است که در کشورهایی مانند سوریه، عراق و لیبی است. مرکل افزود: نمی توانیم بگوییم که این پدیده ما را نگران نمی کند. برخی از این افراد که بسیار جوان هم هستند، در کشورهای ما بزرگ شدند و ما باید به سهم خود با این پدیده مقابله کنیم.

بعد از احمدی نژاد نوبت به سفرهای آفریقایی دولت روحانی است

صفحه اینستاگرام محمد شریعتمداری با انتشار تصویری از مالابو پایتخت گینه استوایی نوشت: مالابو پايتخت گينه استوايى مقصد سفر افريقايي معاون اجرايي رئيس جمهور در روزهاى آخر اين هفته است . شريعتمدارى حامل پيام كتبى رئيس جمهورى اسلامى ايران دكتر حسن روحانى براى رئيس جمهور اين كشور افريقايي است . وى در اين سفر علاوه بر رئيس جمهور با نخست وزير و وزير خارجه اين كشور هم ملاقات خواهد كرد . گينه استوايي در سالهاى اخير با گسترش اكتشاف و استخراج نفت و گاز از درآمد سرانه مطلوبي برخوردار شده است .

درخواست دوم رحیمی از مهدی هاشمی

فارس نوشت: معاون اول دولت احمدی نژاد و استاندار دولت هاشمی در برابر آقازاده آیت‌الله نشسته است و از درخواست هایش می‌گوید؛ اولین درخواست درباره بازنشستگی‌اش است و مهدی قول پیگیری می دهد. دومین درخواست رحیمی از مهدی اما درباره حمله‌هایی است که برخی روزنامه‌های نزدیک به خانواده هاشمی به وی و مرخصی رفتن‌هایش از زندان داشته‌اند؛ «به روزنامه‌هایتان بگوئید اینقدر به مرخصی رفتن‌های من از زندان حساسیت نشان ندهند».

حضور لاریجانی در کمیسیون برجام

منصور حقیقت‌پور نایب رئیس کمیسیون ویژه بررسی برجام از حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در یکی از جلسات این کمیسیون خبر داد و گفت: قرار است آقای علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در یکی از جلسات کمیسیون ویژه برجام حضور یابد. وی افزود: زمان دقیق حضور رئیس مجلس در کمیسیون ویژه بررسی برجام هنوز مشخص نیست، اما به زودی وی در این کمیسیون حضور می‌یابد، البته دعوتی از سوی کمیسیون برای حضور رئیس مجلس در کمیسیون برجام صورت نگرفته و وی خودش برای حضور در این کمیسیون تمایل دارد.

انتخاب دبیرکل جبهه اعتدال

اعضای شورای مرکزی جبهه اعتدال با اکثریت آرا حسین طجرلو دبیرکل جمعیت طرفداران نظم و قانون را به عنوان دبیرکل این تشکل تازه تاسیس انتخاب کردند. جبهه اعتدال ۱۱ شهریورماه سال جاری اعلام موجودیت کرد که برخی از اعضایی که از حزب اعتدال و توسعه جداشده‌اند جزو هیئت موسس این جبهه هستند و قرار است بر روی نیروهای کارآمدی که احتمال رد صلاحیت آنان کمتر است سرمایه‌گذاری صورت گیرد.

روایت عارف از کم لطفی اصولگرایان

محمدرضا عارف رئیس بنیاد امید ایرانیان در دیدار با جمعی از نخبگان حوزه علوم انسانی و همچنین مدیران دولت اصلاحات در استان ایلام و نمایندگان ادوار این استان گفت: افرادی از جریان رقیب که خود در پی ائتلاف با اصلاح طلبان بودند و این ایده را در محافل خصوصی مطرح می‌کردند اکنون در مقابل مطرح شدن آن در فضای رسانه‌ای موضع گیری می کنند و به تکذیب آن می‌پردازند که این روشها نشانه کم لطفیشان است. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مهارت اصلاح طلبان این است که با ساز و کار موجود به پیروزی دست پیدا کنند همانگونه که با محدودیتهای سال ۹۲ در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شدیم. عارف در پایان تاکید کرد: اگر در مجلس آینده اکثریت را بدست آوردیم ظرفیت عظیم اصلاح طلبی و آستانه تحمل‌مان را نشان خواهیم داد که به هیچ وجه به دنبال حذف رقیب نخواهیم بود و با رفاقت و صمیمیت و همدلی و مشارکت جدی وظایف خود را انجام خواهیم داد.

پشت پای خبرنگار زن مجار به پناهجویان سوری

پس از انتشار تصاویری از لگد زدن فیلم‌بردار شبکه تلویزیونی N۱TV مجارستان به آوارگان پناهجو، که در حال فرار از دست پلیس بوده اند، این شبکه تلویزیونی اعلام کرد که این نیروی خود را اخراج کرده است.

نقشه هاشمی برای کنترل سید حسن/الهام با روزنامه احمدی نژاد می‌آید/روزی که جلیلی رئیس مجلس شد/درخواست دوم رحیمی از مهدی هاشمی/درخواست انتقال وزارت ارشاد به قم/روایت خرازی از سکوت رهبری در مقابل سوپرانقلابی‌ها


نقشه هاشمی برای کنترل سید حسن/الهام با روزنامه احمدی نژاد می‌آید/روزی که جلیلی رئیس مجلس شد/درخواست دوم رحیمی از مهدی هاشمی/درخواست انتقال وزارت ارشاد به قم/روایت خرازی از سکوت رهبری در مقابل سوپرانقلابی‌ها

الهام با روزنامه احمدی‌نژاد می‌آید

در جلسه اخیر کمیته رسانه رئیس جمهور سابق تصمیم گرفته شد تا با مسئولیت غلامحسین الهام روزنامه و با مسئولیت جوانفکر سایت خبری راه اندازی شود. به گزارش خبرنگار عصر خبر، هفته گذشته جلسه راهبردی شورای رسانه رئیس جمهور سابق با حضور محمود احمدی نژاد در دفتر وی در ولنجک برگزار شد. گویا در این جلسه اعضای شورای مرکزی کمیته رسانه شامل غلامحسین الهام، مهدی کلهر، مجتبی هاشمی ثمره، سیدضیاء نورالدینی، مرتضی تمدن، عبدالرضا داورای، ابوالحسن فقیه، علی اکبر جوانفکر، محمدجعفر بهداد، محمدشیخان و مجید امیدی شهرکی حضور داشتند. در این جلسه محمود احمدی نژاد پیرامون ضرورت و اهمیت توجه به ترفندهای رسانه ای غرب و تاثیر منفی بر افکار عمومی ملت ایران، نکاتی را بیان کرده و خواستار برنامه ریزی جهت مقابله با این ترفندها و شیطنت ها شد. ضرورت توجه و تاکید بر دستاوردهای دولت نهم و دهم و همچنین تبیین و تولید محتوای مورد نیاز برای پاسخگویی به شبهات و سیاه نمایی در فضای رسانه پیرامون گفتمان انقلاب و عملکرد دولت نهم و دهم از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه بود. در این جلسه مقرر شد سازماندهی و برنامه ریزی لازم برای ایجاد و توسعه رسانه های مکتوب و مجازی اقدام لازم صورت گیرد که مهمترین تصمیم این جلسه بود. مسئولیت ایجاد و توسعه رسانه های مکتوب به عهده الهام و مسئولیت ایجاد رسانه ها در عرصه فضای بر عهده جوانفکر گذاشته شد. بنابراین اعضای شورای مرکزی کمیته رسانه رئیس جمهور سابق در روزهای آینده هم به دنبال تاسیس روزنامه و هم به دنبال راه اندازی سایت خبری خواهند بود و تلاشهایی در این زمینه خواهند داشت.

چرا جلیلی در زمان خودش به مجلس نمی‌رفت؟

غلامرضا تاجگردون درباره دعوت از سعید جلیلی به جلسات کمیسیون برجام گفت: اینکه ما از ایشان اطلاعات بگیریم اشکالی ندارد و دست ما هم بسته نیست. برخی دوستان هم مکرر می‌گفتند که آقای جلیلی حرف‌هایی دارند که باید بزنند، اما یکی از سوالات جدی از ایشان این بود که چرا در زمانی که خودتان مذاکرات را هدایت می‌کردید یک بار هم به مجلس نیامدید گزارش بدهید. ایشان می‌گفت من یک بار آمدم و بعد از آن از من نخواستند. وی اضافه کرد: نمایندگانی که در دوره هشتم نیز نماینده بودند در این باره چیزی را می‌گفتند که هیچ توجیهی نداشت. آنها می‌گفتند آن زمان که ایشان مذاکره می‌کرد ما حساس نبودیم بلکه مملکت روی چیزهای دیگری مثل انتخابات 88 حساس بود. در حالی که به نظر من یک اشتباه استراتژیک اتفاق افتاده است و الان باید از نمایندگان آن دوره سوال شود که چرا آن موقع این سوالات را مطرح نمی‌کردیم. آیا واقعاً مسأله هسته‌ای این‌قدر بی‌اهمیت بود که حتی یک بار هم از آقای جلیلی نخواستید به مجلس بیاید.

آيت‌الله مکارم شيرازي: برجام نقاط قوت فراوان دارد

آیت الله ناصر مکارم شيرازي از مراجع تقليد با بيان اينکه برجام نقاط قوت فراوان دارد گفت: بحث، بررسي و گفت و گو در مورد برجام بايد به صورت دوستانه، محبت آميز، منطقي و مستدل ، همچنين به عنوان حل مشکل و نه به عنوان معارضه، مبارزه و اهانت باشد. اين مرجع تقليد روز چهارشنبه در جلسه درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم بيان داشت: بررسي و گفت و گو پيرامون برجام نبايد همراه با نسبت هاي ناروا دادن باشد وگرنه دشمن به هدف خود مي رسد. وي بيان داشت: برجام نقاط قوت فراوان دارد و ممکن است نقاط ضعفي نيز داشته باشد اما همه بايد در اين فکر باشند که به نحوي از نقاط ضعف عبور کرده و آن ها را حل کنند و اين کار راه حل دارد و چنان نيست که راه حل نداشته باشد. وي افزود: برجام اقدامي بوده است که پيروزي محسوب مي شود و نبايد آن را فراموش کرد البته مساله برجام نبايد سبب شود افراد در مقابل هم بايستند و برخي بگويند واي بر ما که چنين پيماني بسته ايم و عده اي آن را بزرگترين پيمان بسته شده در تاريخ بدانند تا اختلافات شديد شود.

روزی که جلیلی رئیس‌مجلس شد

جعفرزاده ایمن‌آبادی در پایان در پاسخ به اینکه آیا رئیس کمیسیون ویژه آن‌چنان که باید با رویکردی فراجناحی جلسات و حواشی بررسی برجام را مدیریت می‌کند یا خیر، تصریح کرد: به‌هر حال ترکیب اعضای کمیسیون ویژه به‌گونه ای‌ است که دو سوم آن‌را مخالفان تشکیل می‌دهند و با این حال همه اعضا وظیفه دارند که با رویکرد فراجناحی عمل کنند. این درحالی است که اعضای کمیسیون ویژه طوری به استقبال آقای جلیلی می‌روند که انگار رئیس مجلس وارد شده و ایشان درحالی مورد عزت و احترام و تکریم ویژه قرار می‌گیرد که اعضای تیم مذاکره‌کننده فعلی فقط به فلک بسته نشدند.

صندوق بازنشستگی پشت پرده واگذاری پرسپولیس به گروه ملی صنعتی!

در حالی خبری مبنی بر در اختیار گرفتن باشگاه پرسپولیس توسط شرکت ملی صنعتی مطرح شد که شنیده می شود پای صندوق بازنشستگی کشوری هم در این میان است. به گزارش نامه نیوز این قضایا در حالی رقم خورده که مسئولان صندوق بازنشستگی کشوری قصد نداشتند نام شان مطرح شود و قرار بود این خرید تحت عنوان گروه ملی صنعتی باشد. وزارت ورزش در حال بررسی پیشنهاد این شرکت است و تا هفته آینده پاسخ این شرکت مشخص خواهد شد.

ماجرای سند چهارم در حرف‌های عراقچی، شمخانی و صالحی

سید محمود نبویان، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از استناد مکرر برجام به برنامه بلندمدت تحقیق و توسعه در متن خود سخن گفت و افزود: آقای عراقچی به کلی منکر وجود چنین سندی شد در حالیکه آقای شمخانی در جلسه‌ دیروز که مهمان کمیسیون بود عنوان کرد که علاوه بر برجام، قطعنامه شورای امنیت و نقشه راه آژانس، سند چهارمی نیز وجود دارد، در ادامه جلسه آقای صالحی هم عنوان کردند که متن چهارمی نیز وجود دارد. وی با اشاره به اینکه هدفگذاری دستیابی به 190 سو از سوی نظام ادامه داد: برجام تولید نسل 6 و 8 سانتریفیوژها را تا سال هشتم توافق ممنوع کرده و می‌گوید ایران می‌تواند از سال هشتم تا دهم سالی 200 سانتریفیوژ نسل 6 و 8 بدون موتور تولید کند و پس از سال دهم نیز سالی 200 سانتریفیوژ با موتور که البته وقتی زنجیره غنی‌سازی محدود شده است این تولید نیز سودی برای ما ندارد.

ابراز تاسف خانه موسیقی از توهین کیهان به شجریان

هیات مدیره در جلسه این هفته خود اهانت یک روزنامه خاص به محمدرضا شجریان، استاد آواز و رئیس شورای عالی خانه را غیرقابل قبول توصیف کرد و با ابراز تاسف از مطالب منتشره در این روزنامه خواستار حفظ احترام و شان استادان و هنرمندان از سوی رسانه ها شد.هیات مدیره در پیام خود با اشاره به نقش و خدمات بزرگ هنرمندان، بویژه استاد طراز اول و برجسته موسیقی ایران محمدرضا شجریان که حق بزرگی به گردن فرهنگ و هنر کشورداشته و در اعتلای موسیقی ملی ایران از هیچ کوششی دریغ نداشته چنین آورده است: حضور و فعالیت استاد شجریان و نقش و تاثیرات شگرف ایشان در حوزه موسیقی سنتی و ملی ایران چون خورشید می درخشد و نیاز به تعریف و توصیف ندارد. استاد شجریان در بحبوحه انقلاب با مشارکت در ساخت سرودهای ملی و میهنی دوش به دوش مردم انقلابی ایران گام برداشت و با سرودهای ملی و میهنی که همگی جاودانه و ماندگار شده است نقش بزرگ و بی بدیلی را درآن مقطع تاریخی و در همه دوران‌ها ایفا کرده است.

آمریکایی‌های داخلی چه‌کسانی هستند

آیت‌الله ممدوحی عضو مجلس خبرگان رهبری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه امروز رهبری فرمودند برخی جوانان انقلابی را به اسم افراطی می‌کوبند و به نظر شما این عده با چه اهدافی این اقدامات را انجام می‌دهند؟ گفت: این مساله از ابتدای انقلاب تاکنون وجود داشته است و همواره انقلابیون از سوی برخی طیف‌ها با نام افراطی و تندرو تلقی می‌شدند. وی تاکید کرد: کسانی که امروز جوانان حزب‌اللهی و انقلابی را با اسم افراطی مورد هجمه قرار می‌دهند و می‌کوبند در واقع آمریکایی‌های داخلی هستند.

آیت الله علوی گرگانی خواستار انتقال وزارت ارشاد به قم شد

آیت الله سید محمد علی علوی گرگانی از استادان برجسته حوزه علمیه قم خواستار انتقال مرکزیت فعالیت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به قم شد. وی روز چهارشنبه در دیدار با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با بیان اینکه وزارت ارشاد بخشی از حوزه علمیه محسوب می شود، اظهار داشت: این وزارتخانه یک حالت برزخی دارد، یعنی که بین روحانیت و جامعه قرار گرفته است، و به یک معنا نه می شود آن را از حوزه و روحانیت و نه از طبقات مردم عادی جامعه دانست. استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه وزارت ارشاد واسطه بین مردم و روحانیت است ،افزود: به نظر حقیر چقدر شایسته است که دولت برنامه ریزی کند و مرکزیت وزارت ارشاد را در قم قرار دهد چرا که هر وزارتخانه ای تناسب با یک منطقه خاصی دارد، لذا اگر این وزارتخانه در قم و در کنار حوزه و مرجعیت قرار داشته باشد، از بسیاری چیزها مصون نگه داشته می شود.

واکنش یک نماینده به واردات ساپورت در دولت احمدی نژاد

عباس قائد رحمت در واکنش به انتشار خبر واردات 202 تن ساپورت در دولت دهم و همچنین در پاسخ به این سوال که چرا به واردات این کالاهای غیر مورد نیاز نظارتی صورت نگرفته بود، اظهار داشت: ما تکلیف داریم که حجاب را به درستی عنوان کنیم؛ آنطوری که شرع ما قبل از قانون می‌گوید حجاب باید رعایت شود. عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اضافه کرد: ما باید روی بحث اعتقادات و باورهایمان کارهای فرهنگی و تقویتی کنیم؛ چرا که ما نمی‌توانیم تا همیشه همه درها را محکم ببندیم و بگوییم نباید چیزی وارد کشور شود. بحث دوم واردات است؛ قاعدتا اینکه 202 تن ساپورت در دولت گذشته وارد کشور شده، بحث آن دولت و این دولت نیست و همه دولتها تکلیف دارند مدیریت کنند و کالاهای ضروری وارد کشور شود و کالاهای لوکس و تشریفاتی و کالاهایی که مشکلاتی ایجاد کند بدانند که لزومی برای واردات آن وجود ندارد. هر چقدر که شما مرزها را محکم ببندید و به فرض دستمال گردن و ساپورت وارد نشود از طرفی دیگر قاچاق می شود.

آمار یک واردات عجیب در دوران احمدی‌نژاد

بحث واردات بی‌رویه کالا در دولت دهم طی 2 سال گذشته همواره مورد بحث بوده است اما نکته جالب این است که چرا درآمدهای حاصل از فروش نفت صرف واردت الاغ و دیگر حیوانات و محصولاتی که واردات آن فاقد توجیه است، شد.

نقشه هاشمی برای کنترل سید حسن/الهام با روزنامه احمدی نژاد می‌آید/روزی که جلیلی رئیس مجلس شد/درخواست دوم رحیمی از مهدی هاشمی/درخواست انتقال وزارت ارشاد به قم/روایت خرازی از سکوت رهبری در مقابل سوپرانقلابی‌ها

هاشمی می خواهد سید حسن را کنترل کند

حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنور در نشست سیاسی مجمع اصولگرایان استان قم که عصر امروز در منزل شهید دهشیری برگزار شد گفت: از گذشته تاکنون اصلاح‌طلبان هیچ وقت یک رهبر قوی مشخص نداشته‌اند، هر چند سید محمد خاتمی در دوره‌ای فرشته نجات آنها شد اما واقعیت این است که در حال حاضر نه عارف و نه موسوی خویینی‌ها و نه حتی هاشمی رفسنجانی هیچ یک نمی‌توانند رهبری اصلاح‌طلبان را به عهده بگیرند. باشد. ذوالنور با بیان ویژگی‌های رهبر مورد علاقه اصلاح‌طلبان گفت: آن‌ها به دنبال کسی می‌گردند که هم سوابق انقلابی داشته باشد و هم روحانی باشد و هم محبوبیت عمومی داشته باشد اما هاشمی‌رفسنجانی به دلیل وضعیت خانواده‌اش گزینه مناسبی برای ریاست اردوگاه اصلاحات نیست. وی با بیان اینکه رفسنجانی به دنبال شخصیت‌سازی است گفت: وقتی می‌بینیم که رفسنجانی، سیدحسن خمینی را علامه کم‌نظیر می‌نامد متوجه می‌شویم که این سخنان غیرعلمی و خلاف واقع‌بینی است اما او این کار را می‌کند تا هم سید حسن را کنترل کند هم در بزنگاه مناسب از او استفاده کند.

توهین مشاور پادشاه عربستان به ایرانی‌ها

انوار اشکی، یک مشاور نزدیک به پادشاه جدید سعودی به یک شبکه اسرائیلی گفت که او به صلح با اسرائیل متعهد است. این مقام ارشد عربستان در گفتگو با شبکه «ای 24» اظهار داشت: تهران برای احیا عظمت سابق خود، مانورهای بی ثبات کننده راه انداخت و عراق را بهم ریخت و اکنون در حال دروی آنچه خود کاشت، است. وی با اشاره به ایران گفت: تهران در فکر احیا امپراتوری پارس است و سعی دارد به عراق و سوریه دست پیدا کرده و به مدیترانه برسد، از آن نقطه آن ها به مصر و اروپا چشم خواهند دوخت. این مقام سعودی افزود: این یک رویا است. روش ها و متدهای ایران برای تحقق اهدافش بی ثباتی منطقه است، اما انها نمی توانند ناامنی که باعث آن شده اند را کنترل کنند. وی ادامه داد: ایران پای خود را از گلیمش در عراق و سوریه درازتر کرده است.

«رودخواری» هم به پدیده زمین‌خواری اضافه شد

رئیس کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر ضرورت برخورد جدی با مسئولان متخلف در بحث زمین‌خواری، گفت: در آزادسازی زمین‌، سیاست براین است که حقوق مردم با واگذاری اراضی کاربری دار یا معوض های مناسب پاسخ داده شود. سیدمهدی هاشمی در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار کرد: در عرف زمین خواری، اقدامات خلاف قانون یا ناحقی است که در تملک اراضی صورت می گیرد. پدیده زمین خواری مصادیق زیادی دارد از تصرف اراضی دولتی گرفته تا تغییر کاربری غیر مجاز اراضی خصوصی، سوداگری معاملات زمین و تمرکز سرمایه در این بخش و حتی استفاده از رانت اطلاعاتی در تملک اراضی را شامل می شود. وی ادامه داد: به‌عنوان نمونه افرادی با اسنادو مدارک جعلی به اثبات مالکیت بر اراضی دولتی عمومی یا مجهول المالک پرداخته و با انتقال غیر قانونی آن به ثروت می رسند- اشخاص باغ، اراضی کشاورزی وفضای سبز ر ابایر کرده و با تبانی یا با اعمال فشار به مراجع قانونی به تغییر کاربری می پردازند- بعضا اراضی بستر و حریم رودخانه ها و منابع طبیعی تصرف شده و بر آنها ادعای مالکیت می گردد بعضا اراضی برای اهداف از قبل تعیین شده مانند کشاورزی، صنعتی و.... واگذارمی شود ولی با مرور زمان متقاضی و مدعی تغییر کاربری می شوند و موارد زیادی این قبیل. به گفته وی، پدیده هایی چون کوه خواری، رودخواری، دریاخواری هم درحال بروز است،که رهبر معظم انقلاب به پدیده کوه خواری و ضرورت کنترل آن تذکر جدی داده اند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار