معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز ظهر یکشنبه ۱۶ آذر، پیرامون آخرین آمار مرتبط با بیماری کووید۱۹ در فارس گفت: متاسفانه طی ۲۴ ساعت اخیر ۳۶ نفر از هم استانی‌هایمان در فارس را بر اثر ابتلا به کرونا، از دست دادیم.
کد خبر: ۹۲۱۸۶۴
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰ 06 December 2020

به گزارش تابناک فارس: علی اکبری با اشاره به اینکه جمع جان باختگان این بیماری در فارس از ابتدا تاکنون به ۲۶۸۵ نفر رسیده است، گفت: هم اکنون ۱۵۶۷ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های مختلف استان فارس بستری هستند.

این مقام مسئول با بیان اینکه ۳۰۳ بیمار با وضعیت وخیم جسمانی، در بخش‌های مراقبت ویژه، تحت درمان هستند، گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون بالغ بر ۵۱۲ هزار نمونه از افراد مشکوک یا دارای علائم در فارس گرفته شده که پاسخ بیش از ۱۵۲ هزار و ۵۰۰ نمونه مثبت قطعی بوده است.
 
او با اشاره به اینکه از ابتدای شیوع کروناویروس در فارس تاکنون بالغ بر ۱۴۲ هزار و ۷۰۰ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در فارس بهبود یافته‌اند، گفت: خوشبختانه طی هفته‌های اخیر سطح همکاری شهروندان در نقاط مختلف استان در موضوع رعایت پروتکل‌های بهداشتی، خوب بوده است.
 
اکبری با بیان اینکه اعمال محدودیت‌های مصوب ستاد ملی و استانی مبارزه با کرونا، در استان فارس تاثیرگذار بوده است، گفت: به واسطه رعایت محدودیت‌ها و قوانین و مقررات بهداشتی، شاهد کاهش آمار مبتلایان و بیماران نیازمند دریافت خدمات بستری در این استان هستیم.
 
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز در عین حال بر ضرورت تداوم اقدامات پیشگیرانه از سوی مردم تاکید و خاطرنشان کرد که با رعایت حداکثری پروتکل‌های پیشگیری از کووید۱۹ می‌توانیم، روند افزایشی بیماری را تا حد زیادی کنترل کنیم.
 
اکبری ضمن تاکید بر پرهیز از تردد غیرضروری، خودداری از انجام مسافرت و برگزاری میهمانی و دورهمی، گفت: شهروندان در صورت خروج از منزل برای انجام امور ضروری، حتما از ماسک استفاده کنند و روزانه نیز به شکل مرتب دست‌ها را با آب و صابون بشویند.
برچسب ها: کرونا ، ویروس ، بهداشت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار