سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان فیروزآباد از تولید سه هزار و ۶۵۵ تن گوشت سفید در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۹۲۲۲۷۱
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰ 08 December 2020

تابناک فارس به نقل از فارس: سید کاظم موسوی در جمع خبرنگاران شهرستان برگزار شد اظهار داشت: شهرستان فیروزآباد ۱۷ واحد تولیدی پرورش مرغ گوشتی فعال داشته که در 9 ماهه‌ی نخست سال جاری اقدام به جوجه‌ریزی به میزان یک میلیون و ۱۱۵ هزار قطعه نمودند.

وی با اشاره به اینکه سالانه در هر واحد مرغداری امکان چهار نوبت جوجه‌ریزی وجود دارد، افزود: کمبود و گرانی نهاده‌ها، گرانی و نوسان قیمت جوجه یک روزه، نوسان قیمت فروش مرغ زنده از مهمترین مشکلات پرورش دهندگان طیور در شهرستان است.

سرپرست جهاد کشاورزی فیروزآباد از تولید سه ۶۵۵ تن گوشت سفید در ۹ ماه نخست سال جاری در این شهرستان خبر داد گفت: صنایع تولیدی دام و طیور جزو معدود صنایعی است که عوامل متعدد اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و جغرافیایی بر آن تاثیرگذار بوده و تولیدات کمی و کیفی محصولات در این صنعت متاثر از این عوامل است.

موسوی نقش صنعت دام و طیور در تأمین امنیت غذایی و مواد پروتئینی و لبنی را در سبد غذایی خانوار در جامعه با اهمیت دانست و افزود: شهرستان فیروزآباد در زمینه تولیدات دامی و طیور از ظرفیت بالایی برخوردار است.

سامانه‌های نظارت بر کیفیت و بهداشت تولید مرغ در استان کاملا فعال می باشد و تولید مرغ از ابتدا تا انتهای تولید در تمام مراحل توسط کارشناسان فنی مدیریت و همچنین کارشناسان شبکه دامپزشکی کاملا کنترل می‌شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار