سرپرست اداره جهاد کشاورزی شهرستان گراش در جنوب فارس گفت: یکی از مشکلات و چالش های اصلی کشاورزان این منطقه دلالان و واسطه ها هستند که سایه سنگین و مخرب آنان بر محصولات جالیزی هم مشهود است.
کد خبر: ۹۲۲۴۶۸
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۸ 08 December 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:حسن مرادی،اظهار داشت:افراد سودجو محصول را با قیمت پایین و ناچیز از کشاورز می خرند و با قیمتی چند برابر در بازار و میدان های میوه و تره بار استان فارس و کشور می فروشند.

وی ادامه داد: یکی از راهکارهای اصلی برای کوتاه کردن دست دلالان و همچنین جلوگیری از زیان کشاورزان راه اندازی جایگاه های عرضه محصولات باغی و کشاورزی در شهرستان گراش است که در این زمینه اقدامات لازم انجام شده است.

مرادی گفت: تاکنون با هماهنگی فرمانداری، سپاه و سایر دستگاه های متولی و برای حذف واسطه گران پنج جایگاه عرضه محصولات برای کشاورزان گراشی پیش بینی شده است.

سرپرست اداره جهاد کشاورزی شهرستان گراش همچنین اعلام کرد: بیش از ۱۷ هزار تن انواع محصولات جالیزی و پاییزه از جمله بادمجان، گوجه، شاه پسند و هندوانه از زمین های کشاورزی این شهرستان برداشت شد.

وی ادامه داد: میزان سطح زیر کشت محصولات صیفی و جالیزی در گراش حدود یک هزار و ۷۰۰ هکتار است.

مرادی بیان کرد: سالانه افزون بر ۵۳ هزار تن انواع محصولات جالیزی در شهرستان گراش و در فصول مختلف سال برداشت می شود که نقش مهمی در تعادل بخشی بین عرضه و تقاضا و جلوگیری از افزایش قیمت های محصولات دارد.

شهرستان گراش دارای حدود ۱۲ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی اعم از دیم و آبی است.

این شهرستان در فاصله ۳۵۹ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.

برچسب ها: گراش ، کشاورزی ، دلالان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار