رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: از ابتدای امسال تا نیمه آذرماه برای ۴ هزار و ۹۱۸ واحد صنفی و اقتصادی استان فارس پرونده تخلف به ارزش ۹۹ میلیارد و ۵۶۵ میلیون تومان تشکیل شده است.
کد خبر: ۹۲۲۷۸۳
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۶ 09 December 2020

تابناک فارس به نقل از روابط عمومی سازمن صنعت، معدن و تجارت استان فارس، حمیدرضا ایزدی اظهار داشت: از ابتدای امسال تا نیمه آذرماه سال جاری بیش از 75 هزار بازرسی در استان فارس انجام شده که در آن برای 4 هزار و 918 متخلف پرونده تخلف به ارزش 995 میلیارد و 651 میلیون ریال تشکیل و برای صدور رای به اداره کل تعزیرات حکومتی استان ارجاع شده است.

وی با بیان اینکه در 1.5 ماه گذشته بیش از 307 میلیارد ریال پرونده تخلف احتکار، فروش اجباری و عدم اعلام موجودی در استان تشکیل شده است گفت: در مدت یاد شده از تعداد 424 بازرسی به عمل آمده از انبارها، عمده‌فروشان و شرکت‌های پخش، 36 واحد متخلف شناسایی و پرونده تخلف برای آنها تشکیل و جهت طی مراحل قانونی و صدور رای به اداره کل تعزیرات حکومتی استان ارسال شده است.

ایزدی با بیان اینکه از تعداد 36 پرونده یاد شده، 21 پرونده مربوط به تخلف احتکار است که پرونده تخلف آنها بالغ بر 268 میلیارد و 215 میلیون و 518 هزار ریال است، عنوان کرد: کالاهای احتکار شده شامل روغن خوراکی، قند، برنج، کود شیمیایی، خودرو، روغن موتور، لاستیک و پیاز بوده است.

وی افزود: همچنین 8 پرونده مربوط به تخلف فروش اجباری بوده که ارزش ریالی این پرونده‌ها 22 میلیارد و 301 میلیون ریال است و عمده کالاهای مورد تخلف شامل مواد غذایی، ماکارونی، شکر، شوینده‌ها، کیک و رب گوجه‌فرنگی بوده است.

ایزدی خاطرنشان کرد: 7 پرونده به دلیل تخلف عدم اعلام موجودی به ارزش بیش از 16 میلیارد و 525 میلیون ریال تشکیل شده است این متخلفین موجودی کالاهای خود را از جمله پوشک بچه، مواد غذایی، روغن خوراکی و سیمان را اعلام نکردند.

 

وی تصریح کرد: بازرسان این سازمان روزانه به طور قاطع در بازار حضور دارند و با بر هم زنندگان نظم بازار، محتکران، گرانفروشان، کم فروشان و غیره بدون هیچ اغماضی برخورد می‌کنند و البته در این مسیر نمی‌توان تلاش‌های ناظران افتخاری را نیز نادیده گرفت.

رئیس سازمان صمت استان فارس با تشکر از همراهی مردم با بازرسان برای مبارزه با برهم زنندگان نظم بازار، از آنها خواست چنانچه مشاهده کردند کالایی در منازل احتکار می‌شود و یا شاهد هر گونه تخلف اقتصادی و صنفی دیگر بودند، موارد را از طریق سامانه 124 ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت و یا تلفن 32340000 ستاد خبری اتاق اصناف اطلاع‌رسانی کنند تا بازرسان در اسرع وقت موضوع را مورد بررسی و رسیدگی قرار دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار