حسن روحانی ۱۹ آذر ماه در جلسه هیئت دولت گفت: با وزیر بهداشت درباره واکسن تولید شده در یک کشور بحث کردیم و همین دیشب دستور دادم از آن کشور واکسن خریداری شود تا واکسیناسیون را به زودی از افراد پرریسک شروع کنیم. 
کد خبر: ۹۲۲۸۲۷
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۰ 09 December 2020
به گزارش تابناک فارس: وی با بیان اینکه شرکت‌های داخلی و دانش‌بنیان هم که در حال تلاش برای ساخت واکسن هستند را یاری می‌کنیم، یادآورشد: مرجع ما وزارت بهداشت و درمان است هر وقت واکسن تولید شده داخلی مورد تایید این وزارت‌خانه بود از آن استفاده می‌کنیم. جاهای دیگر هم سفارش دادیم.
 
روحانی با بیان اینکه بانک مرکزی برای وارد کردن واکسن کرونا فعال است، گفت: مردم ما بدانند هر اقدامی می‌خواهیم انجام دهیم و دارو، واکسن و تجهیزات وارد کشور کنیم، باید همان‌جا صد لعن و نفرین بر ترامپ بفرستیم. چون به ‌قدری مشکلات درست کردند و ما را اذیت می‌کنند که کار ساده ای که با یک تلفن، ارسال پیام و سوئیفت می‌توانست حل و فصل شود، امروز همه کشور هفته‌ها و گاهی ماه‌ها باید درگیر شود تا پولی را از جایی به جای دیگر منتقل کنیم و دارو بخریم.
 
رییس دولت دوازدهم تصریح کرد: این جماعتی که در کاخ سفید بودند و روزهای پایانی عمر نحس خود را می‌گذرانند تا این حد خبیث بودند که به بهداشت مردم، پیرمردها و معلولان و به مساله کرونا هم رحم نکردند و فاسدترین و سبعانه‌ترین رفتارها را نسبت به مردم کشورهای منطقه و ملت بزرگ ایران انجام  دادند.  
 
وی خاطرنشان کرد: آنانی که می‌گویند چند درصد مشکلات ما داخلی و خارجی است و برخی حتی نمی‌دانند چه خبر است، بیایند ببینند همین واکسنی که می‌خواهیم بخریم چند درصد مشکلات آن داخلی و چند درصد خارجی است. پول واکسن آماده است اما آمریکا مانع می‌شود. 
 
رییس جمهوری گفت: با وجود اینکه پول داریم و منابع ما موجود است اما به هر کشور و بانکی مراجعه می‌کنیم به‌خاطر مانع‌تراشی آمریکا به مشکل می‌خوریم. اما این‌ها به این معنا نیست که مردم فکر کنند واکسن به دست آنان نمی‌رسد؛ به هر قیمتی باشد از این مشکلات عبور می‌کنیم. می‌دانم بانک مرکزی و وزارت بهداشت با چه مشکلاتی مواجه است. این قدم‌ها را به ‌زودی برمی‌داریم هم واکسن خارجی به زودی وارد می‌شود و هم به تولید واکسن داخلی کمک می‌کنیم تا به بهره برداری برسد.
 
روحانی در ادامه گفت: دیروز تصمیم مهمی درباره کرونا گرفته شد که این تصمیم در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا روز شنبه بحث و درصورت تصویب، اجرایی‌ می‌شود. 
برچسب ها: کرونا ، واکسن ، روحانی ، دولت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار