رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: در حال حاضر هیچ کدام از شهرستان‌های استان قزوین در وضعیت قرمز شیوع کرونا قرار ندارند و باید هرچه سریعتر به شرایط زرد و سفید این بیماری برسیم.
کد خبر: ۹۲۳۵۰۲
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵ 12 December 2020

پیمان نامدار در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان قزوین، اظهار کرد: روند کلی کنترل شیوع این ویروس در استان قزوین شرایط خوبی دارد که امیدواریم با اقدامات انجام شده وضعیت نارنجی استان هم تبدیل به وضعیت زرد و سفید شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با اشاره به اینکه شهرستان آوج تنها شهرستان استان با وضعیت زرد است، گفت: البته وضعیت نارنجی هم به نوعی وضعیت هشدار به حساب می‌آید و شرایط خطرناکی را می‌تواند رقم بزند بنابر این باید مسئولان و مردم با حساسیت ویژه‌ای، آن را دنبال کنند.

نامدار افزود: سرمای هوا، فرارسیدن شب یلدا و افزایش اجتماعات در مکان‌هایی مانند آجیل فروشی‌ها و پوشاک، وضعیت شکننده‌ای را برای استان ایجاد می‌کند که نیازمند افزایش هوشیاری مسوولان و مردم است.

وی با بیان اینکه وضعیت شب یلدا بسیار پر مخاطره ارزیابی می‌شود، اضافه کرد:  بازدیدهای میدانی حاکی از آن است که اجتماعات و دورهمی‌های خانوادگی با توجه به فرارسیدن شب یلدا در حال افزایش است که این موضوع باید کنترل شود.  

این مسئول با بیان اینکه بیشترین میزان فوتی کرونای استان در بین کسانی بوده است که بیماری‌های زمینه‌ای داشته‌اند، افزود: البته در بسیاری از کشورها کسانی که بیماری زمینه‌ای دارند را جزو مرگ کرونایی به حساب نمی‌آورند ولی در کشور ایران جزو آمار حساب می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با اشاره به اینکه از پیک سوم عبور کرده‌ایم و وضع رو به بهبود است، افزود: نکته بسیار مهمی که در حال حاضر ممکن است استان را تحت الشعاع قرار بدهد سیر صعودی وضعیت بیماران در استان گیلان است که با توجه به اشترکات بالای میان دو استان قزوین و گیلان باید تدابیر لازم اتخاد شود.

نامدار گفت: یکبار دیگر درخواست داریم که طرح شهید قاسم سلیمانی به صورت جدی‌تر دنبال شود چون تنها راه مقابله با این ویروس، قرنطینه کردن بیماران، حمایت از آنها و تست اطرافیان مبتلایان است.

وی اضافه کرد: تماس با افراد مبتلا، اجتماعات، دورهمی خانوادگی، حضور در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها، استفاده نکردن از ماسک، استفاده از تاکسی و وسایل نقلیه عمومی و حضور در بازار و اصناف از مهم‌ترین دلایل ابتلا است.

این مسئول یادآور شد: یکی از نکاتی که میزان مرگ و میر کرونا را در استان قزوین افزایش داده بیماری زمینه‌ای و سالمندان بوده که از میانگین کشوری بالاتر است و برای این موضوع هم باید تدابیر لازم را اتخاذ کرد. 

رئیس دانشکاه علوم پزشکی استان عنوان کرد: امیدواریم با توجه به اقدامات و برنامه ریزی‌های انجام شده بتوانیم روند ابتلا را کاهش داده و وضعیت استان قزوین را در مدت زمانی کوتاهی به وضعیت پایدار برسانیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار