رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران از توزیع روزانه ۷۰۰تن مرغ گرم در سطح استان تهران خبر داد و گفت: برای جبران کسری بازار ۴۰۰ تن مرغ منجمد نیز توزیع می‌شود.
کد خبر: ۹۲۳۵۳۸
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۷ 12 December 2020

یدالله صادقی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس درباره قیمت و میزان توزیع مرغ گرم در سطح استان اظهار کرد: روزانه ۷۰۰ تن مرغ گرم با قیمت ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان در سطح استان تهران توزیع می‌شود.

وی در ادامه گفت: از این میزان مرغ گرم روزانه ۲۵۰ تن در اختیار سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران و ۴۵۰ تن در اختیار صنایع و فروشگاه‌های زنجیره‌ای برای توزیع بین مردم قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان صمت استان تهران با اشاره به تهیه مرغ گرم توسط جهاد کشاورزی بیان کرد: از اول آذرماه بر اساس تقسیم کار بین وزارت صمت و جهاد کشاورزی، تأمین مرغ از استان‌های تولیدکننده در شمال کشور، تهران، قزوین و سمنان توسط وزارت جهاد کشاورزی انجام می‌شود.

صادقی درباره نحوه توزیع و نظارت مرغ گرم در سطح استان عنوان کرد: مرغ تولید شده با هماهنگی شرکت پشتیبانی امور دام در میادین عمده فروشی تهران پخش و بعد از آن بین واحدهای صنفی توزیع و توسط گشت‌های مشترک تعزیرات و اداره صمت، بازرسان اتاق اصناف بر روند توزیع و عرضه نظارت می‌شود.

وی توزیع مرغ منجمد را جبران کسری مورد نیاز دانست و افزود: روزانه ۴۰۰ تن مرغ منجمد در اختیار صنوف و فروشگاه زنجیره‌ای قرار گرفته است، همچنین توسط شرکت پشتیبانی امور دام استان تهران در حاشیه شهرها و روستاها به طور مستقیم عرضه می‌شود.

رئیس سازمان صمت استان تهران درباره قیمت تخم‌مرغ مطرح کرد: با شروع این طرح از اول آذرماه قیمت‌ها شکسته شده که اکنون در هزار نقطه از تهران مرغ گرم با قیمت ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان و مرغ منجمد با قیمت ۱۵ هزار تومان توزیع می‌شود.

صادقی در همین رابطه ادامه داد: قیمت مرغ در بازار آزاد ۲۵ هزار تومان بوده که جهاد کشاورزی به دنبال افزایش و تولید و عرضه مرغ گرم است تا بتوانیم قیمت مرغ در استان تهران را ۲۰۴۰۰ تومان ثابت کنیم.

وی درباره علت افزایش قیمت مرغ گفت: با وقفه در تأمین نهاده‌ها، جوجه‌ریزی‌های مهرماه کمتر از نیاز کشور انجام گرفته که اثرات افزایشی قیمت را بر بازار گذاشته و با تأمین نقیصه دان تا حدودی، مقدار جوجه‌ریزی‌ها افزایش پیدا کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران از کنترل جوجه‌ریزی‌ها توسط جهاد کشاورزی خبر داد و افزود: جوجه‌ریزی‌های اوایل و اواسط آبان ماه در حال تزریق به بازار بوده که این اقدام قیمت مرغ را متعادل خواهد کرد.

صادقی ضمن هشدار به گرانفروشان و متخلفان صنفی خاطرنشان کرد: شهروندان با مشاهده هرگونه تخلف صنفی از طریق سامانه ۱۲۴ اطلاع‌رسانی کرده تا بازرسان ما به موضوع رسیدگی کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار