جهادکشاورزی لارستان برای بادمجان ها تدبیری بیندیشید؛ بادمجان دست دلال کیلو ۵۰۰ تومان، دست مردم کیلو ۴ هزار تومان!
کد خبر: ۹۲۳۷۳۵
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۹ 13 December 2020

تابناک فارس به نقل از میلادلارستان: در پی دریافت مطلبی از سوی یکی از اهالی روستای «هرمودمهرخویی» از توابع بخش‌مرکزی لارستان در خصوص عدم نقش دلالان در عدم فروش محصولات کشاورزی، این موضوع از طریق خبرنگار میلاد لارستان مورد پیگیری قرار گرفت. در ابتدا متن ارسالی از سوی مخاطب میلاد لارستان می‌آید:

جهادکشاورزی لارستان برای بادمجان ها تدبیری بیندیشید؛ بادمجان دست دلال کیلو ۵۰۰ تومان، دست مردم کیلو ۴ هزار تومان!

با بالا رفتن قیمت دلار و چند برابر شدن قیمت های کود و سم و سایر نهاده های کشاورزی هر کیلو بادمجان برای‌ کشاورزان ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ تومان هزینه دارد اما دلال آن را کیلویی ۵۰۰ تومان می‌خرد! از آن طرف بادمجان در بازار کیلویی۴ هزار تومان به مردم فروخته می‌شود!

بی‌ تدبیری ها هرروز باعث پُرتر شدن جیب دلالان و بی حاصل شدن تلاش های چندماهه کشاورزان رنج دیده شده که در نهایت منجر به بدهی های سنگین برای این قشر می شود.

در روستای هرمودمهرخویی لارستان ۹۵ هکتار از زمینهای این روستا به کشت بادمجان اختصاص دارد.

کشاورزان پس از هزاران رنج و مشقت، محصول بادمجان خود را برداشت می کنند و بیرون می ریزند. بعضیها نیز دست رنج خود را به میدان تره بار می فرستند که فقط کرایه ماشین حمل بار را درمی آورند و معمولا کیلو ۵۰۰ تومان یا پلاستیکی ۵۰۰۰ تومان از آنها می خرند. فقط پول خرید هر پلاستیک ۱۷۰۰ تومان است و این یعنی خالی پول کارگر، سم و کود را از جیب پرداخت کرد.

در ادامه این سوژه مهم از طریق روابط عمومی جهادکشاورزی لارستان مورد پیگیری قرار گرفت که در نقل‌قولی کوتاه از زبان مهندس سعیدی نژاد مسئول اداره بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی لارستان آمده بود؛ با اداره صنعت، معدن و تجارت در خصوص اختصاص غرفه جهت ارائه محصول توسط کشاورزان به صورت مستقیم در میادین میوه و تربار و تعاونی روستایی برای خرید تضمینی تماس بگیرند.

این موضوع توسط خبرنگار میلاد لارستان با علی‌محمد ابراهیم‌زاده رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت لارستان در میان گذاشته شد.

این مسئول در پاسخ به مطالب مطرح شده، گفت: خود جهاد کشاورزی می‌بایست پیگیر غرفه باشد یا اینکه از طریق شورای تنظیم بازار پیگیر باشند تا از طریق شهرداری جهت ایجاد غرفه اقدام شود.

رئیس اداره صمت لارستان با اشاره به اینکه ما اعلام کردیم اگر شهرداری مکانی جهت عرضه مستقیم محصولات کشاورزی اختصاص بدهند، بخش خصوصی آمادگی ایجاد مکان را دارد، تصریح کرد: در این صورت ما هم حمایت می کنیم.

وی اضافه کرد: تعیین غرفه وظیفه ما نیست و مکان هم نداریم که غرفه اختصاص بدهیم.

به گزارش میلاد لارستان، بی‌برنامه‌گی در مقابله با دلالان در عرصه‌های مختلف اقتصادی، منجر به آن شده تا هر روز باعث چاق‌تر شدن جیب دلالان و کوچک‌تر شدن سفره مردم باشیم.

میلاد لارستان آمادگی درج توضیحات و پاسخگویی کامل‌تر مسئولان مربوطه در این زمینه را دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار