مدیر جهاد کشاورزی جهرم گفت: با توجه به نزدیکی به فصل سرد و پیش‌بینی دمای زیر صفر به بهره برداران کشاورز جهرمی برای احتمال سرمازدگی محصولات هشدار می‌دهیم.
کد خبر: ۹۲۳۷۷۹
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۵ 13 December 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:علی جوکار افزود: شهرستان جهرم ۴۰ هزار هکتار سطح زراعی و باغی دارد که باید در فصل سرد سال بهره‌برداران پیش‌بینی لازم را برای فصل سرما انجام دهند.

وی اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی کاهش بیش از حد دما در فصل زمستان جهرم، باغداران با استفاده از روش‌های مناسب محافظت از نهال‌های تازه کاشته و همچنین درختان و میوه‌ها در مقابل یخبندان، تدابیر لازم را انجام دهند.

وی ابراز کرد: در این فصل زراعتکاران با توجه به کشت کلزا، گندم، جو و کشت‌های دیگر در مقابله با راه‌های پیشگیری سیل و یخبندان و دامداران در خصوص محافظت از دامهای خود مواظبت کنند.

جوکار بیان کرد: بیا بیمه کردن مزرعه، باغ و دام در زمان مناسب در زمان به وجودآمدن خسارتها می‌توان بخشی از خسارت را جبران کرد.

وی اضافه کرد: بیمه کردن بهره‌برداران باید در زمان مناسب و قبل از سیل و سرمازدگی انجام بگیرد تا تهسیلات مناسب از طریق صندوق بیمه کشاورزی و بانک کشاورزی در زمان مناسب پرداخت شود.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار