در آستانه شروع فصل زمستان، طرح راهداری زمستانه در فارس آغاز شد.
کد خبر: ۹۲۳۷۹۰
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۳ 13 December 2020

تابناک فارس به نقل از فارس: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس صبح امروز در آیین آغاز طرح زمستانه راهداری به تلاش قابل تحسین فعالان در عرصه تامین ایمنی راه‌ها طی یک سال گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: شیوع کرونا موجب قرار گرفتن نیروهای راهداری در خط مقدم پیشگیری از این بیماری شد.

علیرضا سیاهپور با بیان اینکه براساس آمار پزشکی قانونی از سال ٩٦ تا کنون شاهد کاهش تلفات ناشی از حوادث جاده‌ای در فارس بوده‌ایم، گفت: در هشت ماهه نخست امسال نیز ٢٠ درصد کاهش تلفات را نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد بودیم که نشان‌دهنده تعامل خوب دستگاه‌های مختلف است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس با ابراز امیدواری نسبت به استفاده از ظرفیت رسانه‌ها به بهبود فرهنگ ترافیک، افزود: در آستانه هفته حمل و نقل و راهداری جاده‌ای که از ٢٦ آذرماه آغاز می‌شود، از رانندگانی که در خط مقدم حوزه اقتصادی قرار دارند و با تلاش شبانه روزی به ویژه در دوران شیوع کرونا مسئولیت حمل بار و کالای استراتژیک مردم را بر عهده داشتند و در بنادر شمالی و جنوبی حضور پیدا کردند، قدردانی می‌کنیم.

وی در ادامه اظهار داشت: در حوزه حمل و نقل مسافر نیز علی‌رغم محدودیت‌هایی مالی در شرکت‌ها و تبعات آن برای رانندگان اما خدمات خوبی به مسافران انجام شد.

سیاهپور ضمن اعلام آمادگی مجموعه راهداری استان برای تردد ایمن و روان در محورهای فارس در زمستان پیش رو به ویژه در زمان بارش، گفت: بیش از ۳۰۰۰ تن مخلوط شن و نمک در تابستان امسال خریداری در راهدارخانه‌ها انبار شده است.

وی افزود: همچنین ۱۰۰۰ نفر راهدار برای مقابله با بحران‌های احتمالی با ٥٧٠ دستگاه سبک و سنگین با تجهیزات زمستانی در راهدارخانه‌ها و ستاد زمستانی راهداری جاده‌ای مستقر شده‌اند.

مدیرکل حمل و نقل جاده‌ای فارس همچنین با بیان اینکه محل استراحتگاه‌های راهداری برای انجام ماموریت‌های مرتبط در دوران شیوع کرونا، کافی نیست، خواستار کمک دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان برای خرید کانکس‌های بیشتر برای راهداران در شهرستان‌ها شد.

در ادامه این برنامه، رئیس پلیس راه شمال فارس نیز طی سخنانی گفت: برابر دستورالعمل‌های اجرایی طرح انتظامی ترافیکی ویژه زمستان ٩٩ از امروز آغاز شده است و تا ٢٠ اسفندماه ادامه خواهد داشت.

عبدالهاشم دهقانی افزود: امید است با همکاری سازمان‌های مرتبط و امداد ونجات جاده‌ای امسال همانند سال‌های گذشته کارنامه خوب و درخشانی در پایان این طرح به نمایش گذاشته شود.

این مقام انتظامی در فارس ادامه داد: البته نباید غافل شد که در طرح زمستانی سال گذشته تعدادی از هم استانی‌ها و هم وطنان جان خود را از دست دادند و این کار ما را دو چندان می‌کند.

انتهای پیام/ ن

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار