امامزاده سیدحسین(ع) کازرون، به عنوان سومین امامزاده مورد توجه در استان فارس بعد از شاهچراغ و سیدعلاءالدین حسین(علیهما ‌السلام) به شمار می‌آید.
کد خبر: ۹۲۳۹۹۹
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۸ 14 December 2020

تابناک فارس به نقل از فارس:اگر جاده کازرون به شیراز را پیش رو بگیرید در کیلومتر ۲۳ این جاده و حدفاصل شهرستان‌های کازرون و کوهچنار، امامزاده‌ای قراردارد، که مهم‌­ترین بقعه از میان ۲۰۰ بقعه متبرکه شهرستان زیبای کازرون است.

این بقعه متبرکه که همه ساله پذیرای زائران بسیاری است متعلق به حسین ابن امیر ابن ابراهیم ابن زین­ العابدین(ع) است، که نسب ایشان به امام چهارم شیعیان می‌رسد.

به نقل از مورخان، ایشان نیز از جمله شخصیت‌های بود که در جریان ولایتعهدی امام رضا(ع)، به همراه عده زیادی از علویان قصد طوس را داشتند و به دست قتلق حاکم فارس به شهادت رسید.

بقعه امامزاده سید حسین(ع)، با آرامگاهی زیبا و آیینه کاری و کاشی کاری‌های چشم نوازی آراسته شده است، این امامزاده زائرسرای بزرگی دارد که مکان امنی برای اقامت زائران است.

درمانگاه، فضای سبز، زمین‌های ورزشی و آمفی تئاتر از بخش‌های دیگر این امامزاده است، گاهی در اطراف این امامزاده بازارچه‌های محلی و فصلی، به ویژه در ایام نوروز، نیز مشغول به کار می‌شوند. ساخت رصد‌خانه در جوار این امامزاده نیز از جمله برنامه‌های در دست اقدام دهه اخیر است.

این بقعه متبرکه، از دیرباز مورد توجه مردم فارس بوده‌است و بر اساس برخی دیدگاه‌ها، به عنوان سومین امامزاده مورد توجه در استان فارس بعد از شاهچراغ و سید علاءالدین حسین(علیهما‌‌‌السلام) به شمار می‌آید که مردم اعتقاد زیادی به آن دارند و برای نذورات و گرفتن حاجات به زیارت این امامزاده روی می‌آورند.

 

در مجاورت این امامزاده بزرگوار چشمه‌های متعدد با آب­‌های زلال و انبوه درختان سربه فلک کشیده و سرسبزی قرار دارد که سبب شده تفرجگاهی دلچسب در نزدیکی امامزاده ایجاد شود.

این مجموعه که به پارک جنگلی امامزاده سید حسین(ع) شهره است توسط شهرداری کازرون بازسازی شده و با ساخت یک پارکینگ بزرگ با مساحت دو هکتار، سکوهایی برای اقامت و نصب چادر، آب نماها و فواره‌های زیبا و همچنین انجام عملیات درختکاری محیطی بسیار چشم نواز فراهم شده است.

وجود چشمه‌های متعدد طبیعی نیز سبب طراوت هر چه بیشتر این منطقه شده است و افراد بسیاری را به سوی خود جلب کرده است، این چشمه‌ها سبب شده تا حوضچه‌ای بزرگ نیز در این پارک جنگلی شکل بگیرد، که مکان مناسبی برای شنا کردن در فصول گرم سال است.

این چشمه‌های متعدد پس از جوشیدن از دل زمین به یکدیگر پیوسته و رودخانه‌ای بزرگ تشکیل می‌دهند که سرآب اردشیر نامیده می‌شود و یکی از سرآب‌های مهم شهرستان کازرون است.

این بقعه متبرکه در دل این پارک جنگلی زیبا در دو کیلومتری شهر تاریخی بیشاپور قرار گرفته است و توجه مردم مناطق جنوب کشور و دیار فارس به این امامزاده، موقعیت خاصی به آن بخشیده است؛ به‌گونه‌ای که همواره پذیرای خیل عظیمی از دوستداران و عاشقان اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار