در ادامه رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر گفت: در نطق پیش از دستور خود در 11 آبان‌ماه در شورای شهر شیراز گفتم که شورای پنجم با بازنگری مجدد بر شعارها از انحراف خود جلوگیری کند و این موضوع موجب سوءتفاهم شد که شورا دچار انحراف شده که نیت گوینده چنین نبود. بازنگری بر شعارها یعنی مراقبت دائمی هر انسانی بر اعمال و رفتار خودش، بازنگری بر شعارها یعنی حسابرسی سیستم اداری، مالی و اقتصادی. بازنگری بر شعارها یعنی نظارت مردم بر عملکرد مدیران جهت جلوگیری از انحراف. بازنگری بر شعارها یعنی همه دلسوزان انقلاب باید در حفظ آزادی بیان کوشش کنند تا نظام دچار انحراف نشود.
کد خبر: ۹۲۴۰۰۲
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۸ 14 December 2020

تابناک فارس به نقل از تسنیم: در یکصد و شصت و دومین جلسه علنی شورای شهر شیراز، نامه رئیس کمیسیون نامگذاری معابر و اماکن عمومی شورا درباره تعیین نام مکانی به نام دانشمند شهید محسن فخری‌زاده مورد بررسی قرار گرفت که با تصمیم اعضای شورای شهر شیراز، نامگذاری پل زیرگذر واقع در خیابان شهید پیشرو به نام دانشمند شهید محسن فخری‌زاده به تصویب رسید.

همچنین بررسی لایحه یک فوریتی شهرداری شیراز که در دستورکارهای جلسه صد و شصت و یکم شورا نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفته بود و در گزارشی اشاره کردیم که در آن لایحه عنوان شده بود که این افراد در مراکز مورد تأیید سازمان بهزیستی نگهداری شوند موضوع دیگر دستورکارهای امروز شورا بود.

شورای شهر شیراز در این مورد موضوع را با قید یک فوریت به‌منظور بررسی به کمیسیون‌های سلامت، محیط زیست و خدمات شهری و برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک ارسال کرده بود و این لایحه یک فوریتی شهرداری شیراز درباره تأمین هزینه ساماندهی 3 هزار نفر معتاد متجاهر متکدی و غیرمتکدی در مراکز مورد تأیید سازمان بهزیستی به مدت 4 ماه و به مبلغ یکصد و هشت میلیارد ریال، پس از بررسی مجدد با کسب آرای لازم به تصویب رسید.

بر اساس مصوبه جدید شهرداری شیراز اجازه یافت که نسبت به تأمین هزینه لازم از بودجه سال جاری، با رعایت آئین نامه مالی و معاملاتی شهرداری و صرفه و صلاح شهر اقدام کند و به علاوه مکلف شد که گزارش منظم اجرای مصوبه را به شورا ارسال کند.

همچنین در ادامه طرح یک فوریتی جمعی از اعضای شورا درباره مساعدت به تیم‌های فجر شهید سپاسی شیراز و قشقایی شیراز در جلسه اعلام وصول شد و پس از بررسی با قید یک فوریت به دو کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی و برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک ارسال شد.

بررسی تهیه شیوه نامه ساماندهی انبارهای شهرداری نیز امروز دیگر دستور کار شورا بود و بر مبنای آن مقرر شد شهرداری شیراز لایحه ساماندهی انبارهای مرکزی، مناطق و سازمان‌های تابعه را بر اساس شیوه کنترل و نگهداری موجودی و با هدف کنترل هزینه و نگهداری شایسته از اموال شهرداری شیراز، ظرف مدت سه ماه پس از تصویب و ابلاغ این طرح به شورای شهر شیراز ارائه کند.

دستور کار دیگر جلسه امروز بررسی لایحه یک فوریتی شهرداری شیراز درباره واگذاری احداث فاز اول بزرگراه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به همراه تقاطع‌های مسیر بدون تشریفات واگذاری به شرکت سد و عمران پارس گستر متعلق به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بود که پس از اعلام وصول و بررسی با قید یک فوریت به کمیسیون برنامه و بودجه امور حقوقی و املاک شورا ارسال شد.

به اهمیت پژوهش در تصمیم‌گیری‌ها بها نداده‌ایم

عبدالرزاق موسوی رئیس شورای شهر شیراز در نطق پیش از دستور خود با یادآوری سالروز شهادت آیت‌الله دستغیب به عنوان مهذب نفوس و معلم اخلاق گفت: صدا و سیمای این شهید موجب آسایش و آرامش بود و سرانجام و پس از سال‌ها خدمت به مردم و اسلام همچون جد بزرگوارش امام علی علیه السلام در محراب عبادت به شهادت رسید.

وی با یادآوری روز بیست و پنجم آذرماه به نام روز پژوهش گفت: با اینکه در بودجه و اعتبارات سازمان‌ها و دستگاه‌ها و از جمله همین شهرداری اعتباراتی برای موضوع پژوهش و تحقیقات پیش‌بینی می‌شود و علی‌رغم اینکه سال‌ها است بر پیوند و ارتباط وثیق و عمیق دانشگاه‌ها و مراکز علمی با سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی و قانونگذاری تاکید می‌شود اما از دستاوردهای علمی و پژوهشی در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری خیلی کم و به ندرت استفاده می‌کنیم و در پژوهش‌های ما به استانداردهای علمی زیاد توجه نمی‌شود.

 

موسوی یکی از حوزه‌هایی که به شدت نیازمند به کارهای پژوهشی و علمی است را حوزه حمل و نقل عمومی دانست و افزود: حمل و نقل عمومی یکی از شاخص‌های تعریف توسعه پایدار شهری است که پیاده‌روی و دوچرخه سواری از مصادیق آن بوده و موضوع دسترسی آسان، سریع و با کیفیت و کم هزینه به خدمات و نیازهای گوناگون از بحث‌های جدی جوامع انسانی و زندگی شهری است.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر شیراز در ادامه خاطرنشان کرد: دیگر موضوع مهم خدمات‌رسانی است و حمل و نقل عمومی جایگاه زیادی در خدمات‌رسانی دارد و موضوع اصلی حمل و نقل عمومی نیز دسترسی است و در سایه توسعه حمل و نقل عمومی، می‌توانیم میزان آلودگی هوا را کاهش دهیم، محیط زیست را سالم نگه داریم، از زندگی اجتماعی خود لذت ببریم، از آسیب‌های روحی و روانی بکاهیم و محیطی فرحبخش را برای زندگی خود و دیگران فراهم کنیم و هزینه‌هایی که در این حوزه می‌کنیم به مدیریت شهری پایدار کمک خواهد کرد.

اهمیت اثربخشی و بهره‌وری در خدمات‌رسانی و حمل و نقل عمومی

موسوی در ادامه افزود: ما در هر اقدامی که به عنوان مدیریت شهری و مدیریت در بخش‌های مختلف انجام می‌دهیم، موضوع بهره‌وری را هم به عنوان شاخص اصلی باید در نظر بگیریم و در موضوع توسعه حمل و نقل عمومی نیز بهره‌وری یک اصل است، یعنی اینکه ما بتوانیم از منابع انسانی و مالی خودمان حداکثر بهره‌برداری را داشته باشیم از اتلاف منابع جلوگیری کنیم، صرفه‌جویی کنیم و از طرف دیگر بر اساس اهداف و ماموریت‌هایی که برای سازمان تعریف کرده‌ایم، فعالیت‌های خودمان را نخست سامان دهیم و بعد هم ارزیابی کنیم، آن هم ارزیابی که باید مستمر باشد و هر جا تشخیص دادیم که مسیر ما دچار اشکال است، هر چه سریع‌تر آن را اصلاح کنیم که این هم در واقع همان اثربخشی است و قبلا هم اشاره کردم.

آیت‌الله دستغیب پرچمدار مبارزات سیاسی در استان فارس بود

در ادامه سید احمدرضا دستغیب در نطق پیش از دستور خود سالروز شهادت آیت‌الله دستغیب سومین شهید محراب و همراهانش را تسلیت گفته و اذعان کرد: آیت‌الله دستغیب پرچمدار مبارزات سیاسی در استان فارس بود و روحانیون و مبارزان سیاسی مسلمان نیز با بیان و حرکت او جرات می‌گرفتند و وظیفه هدایت، ارشاد، اصلاح و تربیت مردم که رسالت پیامبران است را به خوبی ایفا می‌کرد.

در ادامه عضو شورای شهر شیراز به ذکر خصوصیات و فضایل اخلاقی فردی و سیاسی این شهید گرانقدر از جمله زهد، تقوا، قناعت، پاک دستی و مردمی بودن وی پرداخت و گفت نهادهای فرهنگی از جمله سازمان فرهنگی شهرداری باید در انتشار اندیشه‌های ناب آن شهید توجه و اهتمام بیشتری کنند.

در ادامه رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورا داشتن عقیده و ابراز آن را حق طبیعی هر فرد برشمرده و گفت: در صدر اسلام هر کسی می‌توانست، مطالب خودش را به خود رسول خدا یا به خلفای اول آزادانه بیان کند و هیچ گونه محدودیتی نبود و در زمان امیرالمومنین نیز اعتراض به وی کاملا آزاد بود و حتی امام اول شیعیان می‌فرمود "رستگار نیست امتی که در آن مظلوم حق خود را از ظالم بدون لکنت زبان نتواند بگیرد" و در زمان خلیفه دوم نیز آزادی بیان وجود داشت و در زمان امام صادق (ع) آزادی بیان و مباحثه در اوج خود بود ولی دیکتاتوری از زمان عبدالملک مروان بوجود آمد.

شورا با بازنگری در شعارهایش از انحرافات جلوگیری کند

در ادامه نماینده مردم شیراز در دوره هشتم مجلس شورای اسلامی ضمن بیان مواردی از تاکید امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری بر آزادی بیان و عقیده افزود اصلاحات بر شعار زنده باد مخالف من ادامه شعارهای انقلاب، فرمایشات و بیانات رهبران انقلاب اسلامی، مبنی بر آزادی اندیشه و بیان بنا نهاده شد زیرا یکی از پایه‌های نظام جمهوری اسلامی اصل مهم آزادی اندیشه و بیان است که گوهری گران بها و از اصول مهم هر حکومت مردمسالار است و میوه شیرین آزادی بیان نیز تضارب آرا و جلوگیری از اختناق و دیکتاتوری است و وظیفه نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و شوراهای شهر حراست از آزادی بیان و پس از بیان است.

در ادامه رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر گفت: در نطق پیش از دستور خود در 11 آبان‌ماه در شورای شهر شیراز گفتم که شورای پنجم با بازنگری مجدد بر شعارها از انحراف خود جلوگیری کند و این موضوع موجب سوءتفاهم شد که شورا دچار انحراف شده که نیت گوینده چنین نبود. بازنگری بر شعارها یعنی مراقبت دائمی هر انسانی بر اعمال و رفتار خودش، بازنگری بر شعارها یعنی حسابرسی سیستم اداری، مالی و اقتصادی. بازنگری بر شعارها یعنی نظارت مردم بر عملکرد مدیران جهت جلوگیری از انحراف. بازنگری بر شعارها یعنی همه دلسوزان انقلاب باید در حفظ آزادی بیان کوشش کنند تا نظام دچار انحراف نشود.

 

 

برچسب ها: شوراها ، اختلاف ، شعار
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار