معاون نظارت و پایش محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه هوای کرمانشاه طی 24 ساعت گذشته در وضعیت هشدار قرار دارد، از گروه‌های حساس خواست تا حد امکان در خانه بمانند.
کد خبر: ۹۲۴۰۰۷
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۱ 14 December 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،آذر ولی‌زاده ، از وقوع پدیده وارونگی دما برای شهر کرمانشاه خبر داد و افزود: به دلیل سرد شدن هوا و همچنین وجود ارتفاعات طاقبستان و بیستون در اطراف شهر کرمانشاه، ذرات آلاینده هوا از سطح شهر پراکنده نمی‌شود و از همین رو با پدیده وارونگی و افزایش غلظت آلاینده‌ها مواجه شدیم.

وی ادامه داد: این افزایش غلظت بگونه‌ای است که کیفیت هوای شهر کرمانشاه طی 24 ساعت گذشته( از هشت صبح دیروز تا هشت صبح امروز) با غلظت ذرات معلق 122 میکروگرم بر مترمکعب هوا در شرایط هشدار و ناسالم خصوصا برای گروه‌های حساس قرار گرفته است.

به گفته معاون نظارت و پایش محیط زیست استان کرمانشاه شرایط هشدار طی هشت ساعته امروز (از ساعت 12 شب تا هشت صبح 24 آذر) نیز ادامه داشته و غلظت ذرات معلق موجود در هوا 114 میکروگرم بر مترمکعب هوا بود.

ولی‌زاده خاطرنشان کرد: البته بررسی غلظت شش ساعته امروز(ساعت دو بامداد تا هشت صبح) حاکی از کاهش غلظت آلاینده‌ها است و به تدریج کیفیت هوا رو به بهبودی می‌رود.

وی معتقد است، با تابش نور آفتاب و گرم شدن هوا و همچنین وزش باد از میزان تجمع آلاینده‌ها در سطح شهر کرمانشاه کاسته خواهد شد.

ولی‌زاده یادآور شد: وارونگی دما و تجمع آلاینده‌ها را در حال حاضر صرفا برای شهر کرمانشاه داریم و سایر شهرهای استان مشکلی در این زمینه ندارند.

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان کرمانشاه به مردم خصوصا گروه‌های حساس مانند بیماران قلبی، بیماران ریوی، افراد دارای مشکلات تنفسی، کودکان و سالمندان توصیه کرد تا حد امکان در خانه بمانند، زیرا تنفس ذرات آلاینده می‌تواند برای آنها آسیب‌زا باشد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار