معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه با اشاره به اینکه هوای شهر کرمانشاه اکنون در وضعیت ناسالم و یا هشدار قرار دارد، گفت: آلودگی ریزگردها در این شهر بالا است و اکنون با وارونگی هوا در کرمانشاه روبرو هستیم.
کد خبر: ۹۲۴۰۳۷
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۳ 14 December 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،‌«آذر ولی‌زاده»  افزود: براساس شاخص های بررسی کیفیت هوا، غلظت لحظه ای هوای شهر کرمانشاه در ۲۴ ساعت گذشته یعنی از ساعت هشت صبح یکشنبه تا صبح امروز دوشنبه ۱۲۲ میکروگرم بر مترمکعب است که این ارقام نشان دهنده وضعیت ناسالم و هشدار است.

او همچنین غلظت هوا در هشت ساعت اخیر یعنی از ساعت ۱۲ شب تا هشت صبح امروز را نیز ۱۱۴ و از ساعت ۲ شب تا هشت صبح امروز را نیز ۱۰۲ میکروگرم بر مترمکعب اعلام کرد و گفت: براساس این ارقام هرچه به روز نزدیک می شویم غلظت کاهش می یابد.

او سرما را دلیل اصلی وارونگی هوا دانست و اظهار داشت: اکنون در شهر کرمانشاه سرما و تفاوت دما داریم و این باعث بروز وارونگی و افزایش آلایندگی در هوا شده است.

مردم کرمانشاه در خانه بمانید

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه نیز اعلام کرد: پیرو اطلاعیه های سازمان هواشناسی در خصوص ایجاد مه صبحگاهی در روزهای اخیر به دلیل تغییر دما، به اطلاع می رساند علاوه بر پدیده مذکور از دیروز عصر به دلیل تغییر ناگهانی دما و وجود ارتفاعات و شهرک های صنعتی در شهرستان کرمانشاه با پدیده ایستایی یا وارونگی هوا مواجه شده ایم و بر این اساس کیفیت هوای شهرستان کرمانشاه در حالت هشدار قرار دارد.

جلیل بالایی توضیح داد: تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هوا بیانگر وارونگی دمایی در سطوح پایینی جو و در نتیجه انباشت آلاینده ها است که با افزایش ذرات معلق در هوا و جو منطقه شاهد افزایش غلظت هوا و آلایندگی و نیز کاهش کیفیت هوا در شهرستان کرمانشاه هستیم و براساس استانداردهای سازمان محیط زیست کیفیت هوا ابتدا در حالت ناسالم و سپس به حالت هشدار درآمد.

او گفت: با توجه به اینکه در شرایط شیوع بیماری کرونا قرار داریم و بر کاهش ترددها نیز تأکید شده است انتظار داریم افراد آسیب پذیر شامل کودکان، سالمندان، بیماران قلبی و تنفسی در شرایط وارونگی هوا و افزایش آلاینده ها به سبب سکون جوی از تردد در فضای باز و قرار گرفتن در معرض مستقیم هوا جداً خودداری کنند.

بارش برف و باران کرمانشاه را فرا می‌گیرد

مدیرکل هواشناسی کرمانشاه اعلام کرد: سامانه ای بارشی از اواخر روز سه‌شنبه تا اوایل هفته آینده جو منطقه را تحت تاثیر قرار خواهد داد که منجر به بارش باران و برف در سطح استان می‌شود.

«محمد خسروی» در گفت وگو با ایرنا، اظهار داشت: این سامانه ضمن کاهش نسبی دمای روزانه، به تناوب سبب بارندگی همراه با وزش باد و گاهی اوقات رعد و برق در سطح استان می شود.

خسروی افزود: به دلیل فعالیت این سامانه وزش باد در روز سه شنبه و بارندگی در سه شنبه شب و ساعاتی از روز چهارشنبه نمود بیشتری خواهد داشت.

وی با بیان اینکه این بارش ها در برخی نقاط با آبگرفتگی معابر عمومی همراه می شود، گفت: بارش علاوه بر ارتفاعات در پاره ای نقاط از جمله نواحی سردسیر بخصوص در روزهای پنجشنبه و جمعه به شکل برف خواهد بود.
خسروی اظهار داشت: براساس بررسی آخرین داده های هواشناسی، از امروز تا اواسط روز سه شنبه، افزایش دمای هوا و در برخی نقاط مه صبحگاهی مهمترین پدیده های جوی در سطح استان خواهد بود.

به گفته مدیرکل هواشناسی کرمانشاه، از ابتدای مهرماه تاکنون بیش از ۱۴۹ میلیمتر بارش در سطح استان به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۶ درصد و نسبت به میانگین بلندمدت ۳۰ درصد رشد را نشان می دهد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار