به گفته مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حدود 50 درصد از آمار مبتلایان به کرونا از دل دورهمی‌های خانوادگی بیرون می‌آید و آن چه بیش از همه موجب نگرانی شده دورهمی‌های شب یلدا است که اگر مردم رعایت نکنند موج چهارم کرونا خطرناکتر از دوره‌های قبل خواهد شد.
کد خبر: ۹۲۴۰۶۱
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۳ 14 December 2020

تابناک فارس به نقل از تسنیم: 10 ماه است که از شیوع بیماری کرونا می‌گذرد و بی‌توجهی ما به ویروس کرونا کادر درمان را تحت فشار جسمی و روحی قرار داده است. هر چند محدودیت‌ها با همکاری مردم و اصناف توانست تا حدودی کرونا را زمین‌گیر کند اما کرونا هنوز تمام نشده و همچنان در کمین رفت و آمد‌های خانوادگی و دورهمی‌های دوستانه است.

اگر چه بلندترین شب سال در راه است شبی که ایرانی‌ها به رسم هر ساله به دیدار بزرگ‌تر‌ها می‌روند و مراسم ویژه این شب را برگزار می‌کنند اما امسال به دلیل شرایط کرونایی برای حفظ سلامتی خود و دیگران باید از دورهمی‌ها و تجمع خودداری کنیم و مانع گسترش این ویروس منحوس شویم.

به گفته مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حدود 50 درصد از آمار مبتلایان به کرونا از دل دورهمی‌های خانوادگی بیرون می‌آید و آن چه بیش از همه موجب نگرانی شده دورهمی‌های شب یلدا است که اگر مردم رعایت نکنند موج چهارم کرونا خطرناکتر از دوره‌های قبل خواهد شد.

کادر درمان خسته‌تر از همیشه با کرونا دست و پنجه نرم می‌کنند و از مردم توقع دارند با رعایت دستورالعمل‌ها و پرهیز از دورهمی‌ها زحمات آن‌ها را به هدر ندهند. هر چند سال‌های گذشته تاکید بر این بود که در کنار هم از تلفن‌های همراه و فضای مجازی فاصله بگیریم اما امسال باید برای دور هم بودن سال بعد در دنیای مجازی عزیزانمان را مهمان خانه‌هایمان کنیم تا سال آینده حسرت بودنشان را نداشته باشیم.

عبدالرضا قاسم‌پور جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مقابله با کرونا بر لزوم پرهیز از دورهمی‌های خانوادگی در شب یلدا تاکید کرد و گفت: شهروندان از میهمانی‌های خانوادگی در شب یلدا خودداری کنند و مردم از ظرفیت فضای مجازی برای ارتباط با یکدیگر در این شب استفاده کنند و نگذارند ویروس کرونا بیش از این شیوع پیدا کند.

 

معاون استاندار فارس همچنین گفت: با توجه به نزدیکی به فصل زمستان و سرد شدن هوا در شهرستان‌های جنوبی استان و احتمال در پیش بودن موج بعدی کرونا، فرمانداران باید پیش‌بینی و برنامه‌ریزی لازم را انجام دهند تا با مشکل خاصی در این فصل مواجه نشویم.
مهرزاد لطفی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز هم می‌گوید: طبق بررسی‌های انجام شده، دورهمی‌های خانوادگی در برخی از شهرستان‌ها بیشترین عامل در افزایش موارد ابتلا به کروناویروس است.

وی با اشاره به دستاورد‌های مطلوب در اعمال محدودیت‌های دو هفته‌ای کروناویروس اظهار داشت: با اعمال محدودیت‌های کرونایی در استان، شاهد کاهش چشمگیر میزان موارد ابتلا و بستری بیماران در سطح بیمارستان‌های استان هستیم و رسیدن به این دستاورد، مرهون تلاش مسئولان اجرایی، کادر بهداشت و درمان و مشارکت و همراهی مردم استان فارس است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز بر مشارکت بیشتر مردم در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای حرکت در مسیر کاهشی موارد ابتلا به کروناویروس تاکید کرد و گفت: یکی از نقاط قوت و موثر در کاهش موارد ابتلا به کروناویروس و پیشگیری از این ویروس منحوس، مشارکت، همراهی و همدلی مردم با مجموعه سلامت است.

لطفی با اشاره به دستورالعمل بالینی جامع برای درمان بیماران مبتلا به کووید 19 افزود: لازم است برای یکسان سازی و درمان مناسب بیماران کووید 19 در سطح استان، دستورالعمل بالینی جامع دانشگاه به روزرسانی و در اجرای صحیح آن نظارت شود.

وی با تاکید بر نظارت ویژه بر اجرای طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» طرح مدیریت و کنترل همه گیری بیماری کووید 19 به شیوه محله و خانواده محور را راهکار موثر در شناسایی بیماران مبتلا به کروناویروس و پیشگیری از آن عنوان کرد.

در حال حاضر تنها شهرستان زرین دشت در استان فارس دارای وضعیت قرمز شیوع ویروس کرونا است و شهرستان‌های اقلید، مرودشت، کوار، فسا، فراشبند، مُهر و لامرد نیز در وضعیت زرد قرار دارد.

به گزارش تسنیم به گفته مسئولان بهداشت و سلامت دورهمی‌ها 50 درصد ابتلا به کرونا را بالا می‌برد و تجمع چند ساعته سلامتی آن‌ها و اطرافیان را به خطر بیاندازد و حال اگر رعایت نکنیم سیلی کرونا بار دیگر صورتمان را سرخ خواهد کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار