رئیس پلیس فتا استان فارس از دستگیری عامل نشر اکاذیب و مزاحمت در شبکه اجتماعی واتساپ توسط کارشناسان پلیس فتا خبر داد و اظهار داشت: فضای مجازی جایی برای انتقام‌‌ جویی نیست و با خاطیان، برابر قانون برخورد خواهد شد.
کد خبر: ۹۲۴۹۱۰
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۳ 17 December 2020

تابناک فارس به نقل از پلیس فتا: سرهنگ حشمت سلیمانی، رئیس پلیس فتا استان فارس در تشریح این خبر اظهار داشت: در پى شکایت مردی 45 ساله مبنى‌ بر مزاحمت و نشراکاذیب از سوى شخصی ناشناس در فضای مجازی، رسیدگى به این پرونده ‌به‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس‌فتا قرار گرفت.

وی افزود: باتوجه به اظهارات شاکیه، ‌کارشناسان پلیس‌فتا اقدامات خود را آغازکردند و پس از بررسی‌هاى لازم مشخص شد متهم با ایجاد یک گروه واتساپی و عضو نمودن اقوام و دوستان شاکی در آن اقدام به نشر اکاذیب بر علیه شاکی کرده است.

این مقام انتظامی بیان کرد: کارشناسان پلیس فتا شهرستان کازرون با حساسیت ویژه نسبت به پیگیری پرونده اقدام و با به‌کارگیری شگردهای فنی و پلیسی، متهم را مورد شناسایی قرار دادند و ضمن دستگیری، وی به مراجع قضایی تحویل داده شد.

سرهنگ سلیمانی گفت: طی بازجویی های به عمل آمده، متهم هدف از این عمل مجرمانه اش را انتقام جویی به خاطر خصومت چندین ساله که نسبت به شاکی داشت عنوان کرد.

این مقام مسئول به هموطنان توصیه کرد: کاربران فضای مجازی باید بدانند برابر قانون هرگونه توهین، اهانت و یا پخش تصاویر شخصی افراد در فضای مجازی جرم محسوب شده وعواقب جبران ناپذیری برای فرد به همراه دارد، لذا رعایت اخلاق در فضای سایبر و به خصوص شبکه‌های اجتماعی امری مهم محسوب می شود.

رئیس پلیس فتا استان فارس خاطر نشان کرد: پلیس فتا به‌صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارش‌های مردمی با ما در میان بگذارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار