جعفر قادری، نماینده مردم شیراز ما انتظار داریم توجه ویژه‌ای به صنعت این استان صورت بگیرد و فعالیت‌های تولیدی این شرکت به صورت شبانه روزی انجام شود.
کد خبر: ۹۲۴۹۵۵
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۷ 17 December 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: امروز آئین بازید از شرکت «ایران خودرو فارس»، «صنایع الکترونیک»، واحد‌های تولید قطعه و قالب سازی مرتبط با خودرو با حضور"فرشاد مقیمی، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، "حمیدرضا ایزدی" رئیس سازمان صمت فارس، افشون، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، و دکتر" جعفر قادری"نماینده مردم شیراز و زرقان و عضو کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس در شیراز برگزار شد.

رئیس سازمان صمت فارس با تاکید بر حفظ و توسعه واحد‌های موجود بخش صنعت فارس و با اشاره به نوسازی ماشین آلات خط تولید، گفت: ایجاد سرمایه‌گذاری در صنایع مادر، حفظ واحد‌های موجود و توسعه واحد‌های صنعتی در بخش‌های مختلف از محوری‌ترین رویکرد‌های بخش صنعت استان است و کیفی سازی محصولات داخلی، توجه به نقدینگی، بازسازی و نوسازی ماشین آلات خط تولید و رشد صادرات نیز به عنوان رویکرد‌های محوری صنعت فارس در دستور کار قرار دارد.

تولید ۱۸۰ دستگاه خودرو در صورت دو شیفت شدن
حمید رضا ایزدی با اشاره به میزان تولید و اشتغالزایی صنعت خودرو سازی فارس، افزود: تولید روزانه شرکت ایران خودرو فارس ۸۵ دستگاه‌خودرو پژو پارس است و اشتغالزایی ۲۰۰ نفر نیروی انسانی را فراهم کرده است.

ایزدی اظهار داست: در صورت فراهم شدن زیرساخت‌ها و امکانات لازم میزان تولید روزانه از ۸۵ به ۹۰ دستگاه خودرو خواهد رسید و در صورت دوشیفته شدن فعالیت‌ها میزان تولید به ۱۸۰ خودرو افزایش می‌یابد.

سالانه ۲۰ هزار خودرو در شرکت ایران خودرو فارس تولید می‌شود

او با اشاره به توسعه زیرساخت‌های صنعتی بیان کرد: همواره ارتقای کمی و کیفی محصولات و ظرفیت‌های تولیدی سایت ایران خودرو فارس، کیفی‌سازی و تنوع ‌بخشی این شرکت بوده و با توجه به توسعه زیرساخت‌های صنعتی، ایجاد اشتغال پایدار، جهش تولید، گسترش فعالیت‌های اقتصادی و ایجاد صنایع پایین دستی را موجب می‌شود.

ایزدی با تاکید بر شکوفایی بیش از پیش این صنعت در استان فارس، اظهار داشت:خوشبختانه برای جلب رضایت مصرف کنندگان اتفاقات خوبی رقم خورده و برنامه‌های مفیدی در جهت رشد و توسعه آن در نظر گرفته شده است.

اعلام آمادگی جهت همکاری با ارائه جواز ظرفیت‌های جدید
فرشاد مقیمی، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو نیز با تاکید بر ظرفیت‌های موجود در صنعت خودرو استان فارس گفت: از آنجایی که سهامدار اصلی هستیم آمادگی خود را جهت حمایت از تولیدات اعلام می‌کنیم تا با ارائه جواز ظرفیت‌های جدید از سوی سازمان صمت فارس همکاری‌های لازم را انجام دهیم.

او افزود: همچنان برای مذاکره حاضریم و جهت تولید دستگاه‌های جدید و به روز، پشتیبانی ظرفیت مرکز تحقیقات ایران خودرو را در اختیار این شرکت قرار می‌دهیم.

سالانه ۲۰ هزار خودرو در شرکت ایران خودرو فارس تولید می‌شود

مقیمی به توزیع عادلانه در کشور اشاره و بیان کرد: ما هرچه را در توان داریم جهت رشد تولید این استان به کار خواهیم گرفت.

او با اشاره به توانمندی و پتانسیل‌های موجود استان فارس گفت: با وجود همه مشکلات در صدد افزایش تولید و اشتغال در شرکت خودرو فارس هستیم.

رشد ۳۰ درصدی نسبت به پارسال
مقیمی به رشد و توسعه تولیدات اشاره کرد و افزود: خوشبختانه میزان تولید دستگاه‌ها نسبت به سال گذسته افزایش داشته به طوری که این میزان در آذر ماه در مقایسه با ماه‌های مشابه پارسال با رشد ۳۰ درصدی همراه شده و در نظر داریم که میزان تولید را از روزی ۲ هزار دستگاه به ۲ هزار و ۳۵۰ دستگاه تولید برسانیم.

او اظهار داشت: در صدد هستیم که تولید ماهانه را به ۶۰ هزار دستگاه تولید افزایش دهیم و شاهد محصولات جدیدتری باشیم.

مقیمی به انعقاد تفاهم نامه میان شرکت ایران خودرو ایران و شرکت ایران خودرو فارس اشاره کرد و گفت: با انعقاد تفاهم نامه با ایران خودرو ایران، ضمانت خرید ۵ ساله را از شرکت ایران خودرو فارس تضمین می‌کنیم چرا که مهم‌ترین موضوع وضعیت بازار است.

جعفر قادری، نماینده مردم شیراز در مجلس با تاکید بر اهمیت همکاری شرکا گفت: با توجه به پتانسیل و ظرفیت‌های موجود حجم تولید در استان در حد قابل قبولی نیست چراکه ما یکی از استان‌های پرطرفدار خودرو و از بزرگترین نمایندگی‌ها در سطح کشور قرار گرفته است.

او افزود: ما انتظار داریم توجه ویژه‌ای به صنعت این استان صورت بگیرد و فعالیت‌های تولیدی این شرکت به صورت شبانه روزی انجام شود.

برچسب ها: خودرو ، تولیدخودرو ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار