سرپرست اداره منابع و آبخیزداری شهرستان بختگان عنوان کرد: ۹ تن ماده معدنی کرومیت که به‌صورت غیرمجاز و توسط قاچاقچیان و سودجویان از عرصه‌های منابع طبیعی استخراج و در محلی دپو شده بود، کشف و ضبط شده است.
کد خبر: ۹۲۵۱۲۷
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۳ 18 December 2020

تابناک فارس به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس جمعه به نقل از علیرضا رضایی‌نیا افزود: سودجویان این محموله قاچاق را پس از استخراج از عرصه‌های منابع طبیعی در محلی انبار کرده بودند که پس از شناسایی، با دستور ریاست دادگستری و هماهنگی با فرماندار شهرستان و با همکاری فرماندهی و نیروهای پاسگاه انتظامی بختگان توقیف شد.

وی افزود: در بررسی های اولیه مشخص شد متخلفان این کرومیت‌ها را به‌صورت غیرقانونی از منطقه دهمورد برداشت کرده و قصد فروش آن در استان‌های همجوار داشتند که در دام قانون گرفتار شدند.

رضایی‌نیا ادامه داد: در این راستا مالک اراضی که کرومیت در آن دپو شده بود شناسایی و به‌منظور سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شد.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بختگان اظهار کرد: این محموله قاچاق با هماهنگی قضایی به مکانی امن جهت سیر مراحل قانونی منتقل شده است.

شهرستان بختگان در فاصله ۱۷۲ کیلومتری شرق شیراز واقع شده‌ است.

کروم یکی از فلزات سخت و شکننده است. ذخایر کرومیت استان فارس در مناطق شمال‌ شرقی این استان در فاصله غرب شهرستان نی‌ریز تا شرق ارسنجان واقع شده‌اند.

برچسب ها: کشف ، کرومیت ، قاچاق ، بختگان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار