نماینده سروستان گفت: زمانیکه ما توانایی استخراج نفت از قعر زمین را داریم پس چرا نمی‌توانیم از منابع روی زمین استفاده کنیم و این انرژی ها را هدر می دهیم! ما تمام پتانسیل های انرژی را در کشور داریم ولی به دلیل اینکه سیاست های وزارت نیرو در استفاده از انرژی بسیار ناکارآمد است نمی‌توانیم به صورت صحیح از آنها استفاده کنیم.
کد خبر: ۹۲۵۳۷۹
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۹ 19 December 2020
به گزارش تابناک فارس: عبدالعلی رحیمی ادامه داد: با وجود ظرفیت های خوب در حوزه انرژی و برق با مشکلات عدیده ای روبرو هستیم چرا که متاسفانه وزیر نیرو به جای حضور میدانی در پروژه ها فقط به گزارشات اکتفا می کند. علیرغم 
 
وی اصلی ترین مشکل را در خصوص تامین آب شرب، کشاورزی و صنعتی دانست و گفت: علیرغم وجود رودخانه هایی که می توانند آب های این مناطق را تامین کنند متاسفانه به دلیل ضعف مدیریتی مردم با مشکل کم آبی مواجه هستند.
 
وی عنوان کرد: مدیریت منابع آب بسیار ضعیف است. سد کوار که مراحل ساخت آن سال 69 آغاز شده، علیرغم گذشت 30 سال پیشرفت 60 درصدی داشته است. وجود چاه های عمیق و مشکلات بی آبی در حوزه صنعت و کشاورزی از مشکلات منطقه به حساب می‌آید.
 
این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: شهرستان سروستان بیش از 20 سال است که منتظر خط انتقال پساب از شیراز به سروستان است که شاهدیم این پروژه نیمه تمام رها شده است. نگاه دولت به این پروژه ها نگاه اقتصادی است در حالیکه اگر حوادث چند سال اخیر را بررسی کنیم متوجه می شویم که به دلیل نبود مدیریت در منابع آب یا مناطقی با مشکل سیل مواجه شده‌اند و یا برخی از شهرها از بی آبی روبرو هستند.
 
 

 

برچسب ها: نفت ، آب شرب ، کشاورزی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار