دانشمندان ژاپنی اعلام کردند مصرف مرکبات می‌تواند خطر ابتلا به بیماری زوال عقل را کاهش دهد.
کد خبر: ۹۲۵۵۶۵
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۲ 20 December 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:پرتقال، گریپ فروت، لیمو ترش و لیمو شیرین بخشی از خانواده بزرگ مرکبات را تشکیل می‌دهند. علاوه بر طعم دلچسب و خواص بی شماری که مرکبات دارند، مصرف آن‌ها می‌تواند خطر ابتلا به برخی از بیمار‌ها مانند زوال عقل را کاهش دهد.

زوال عقل به اختلال مزمن و گاهی حاد فرآیند‌های روانی اطلاق می‌شود که به علت بیماری مغز رخ می‌دهد و با علائمی همانند تغییر شخصیت، موقعیت ناشناسی و اختلال در حافظه و یادگیری خود را نشان می‌دهد. با این حال، محققان ژاپنی به تازگی اعلام کردند مصرف مرکبات می‌تواند خطر ابتلا به زوال عقل را کاهش دهد.

دانشمندان دانشگاه توهوکو در مطالعات خود مشاهده کردند کسانی که به طور مستمر از مرکبات استفاده می‌کنند احتمال کمتری دارد که با کهولت سن به زوال عقل مبتلا شوند. در این پژوهش، محققان اقدام به بررسی ۱۳ هزار داوطلب ۶۵ سال به بالا طی مدت ۶ سال کردند.

 

شواهد نشان داد افرادی که به طور مستمر ۳ تا ۴ بار در هفته از مرکبات در رژیم غذایی خود استفاده می‌کنند، خطر ابتلا به زوال عقل در آن‌ها ۱۸ درصد کمتر می‌شود. همچنین افرادی که به صورت روزانه از مرکبات استفاده کرده اند، خطر توسعه زوال عقل در آن‌ها ۲۳ درصد کاهش یافته است.

این تحقیقات در ژاپن پس از آن صورت گرفت که زوال عقل به یکی از چالش‌های نظام درمانی این کشور تبدیل شده است. برآورد می‌شود ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در این کشور به زوال عقل مبتلا هستند. به دلیل آنکه جمعیت ژاپن در حال پیر شدن است، وزارت بهداشت این کشور پیش‌بینی کرده است تا سال ۲۰۲۵ شمار مبتلایان به زوال عقل به بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تن برسد. از این رو، راه‌های مقابله با این بیماری یکی از اولویت‌های نخست بهداشتی این کشور است.

برچسب ها: خواص ، مرکبات ، زوال عقل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار