رییس اتاق اصناف مرکز فارس با بیان اینکه کسبه و بازاریان از اسفند۹۸ تا کنون با پیروی از محدودیت‌های کرونایی،مشکلات زیادی را تحمل کردند، گفت: مردم برای جلوگیری از افزایش محدودیت در فعالیت مشاغل از برگزاری دورهمی در شب یلدا خودداری کنند.
کد خبر: ۹۲۵۵۷۰
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰ 20 December 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:سید محمود هاشمی یکشنبه  افزود: کسبه و بازاریان با ایثار و از خودگذشتگی در مقاطع مختلف از زمان شیوع ویروس کرونا نشان دادند برای قطع زنجیره کرونا تمام قد در صحنه هستند و سلامت مردم را بر منافع خود ترجیح می دهند.

وی با بیان اینکه برای به نتیجه رسیدن زحمات اصناف در شکست کرونا نیازمند مشارکت تمام آحاد مردم هستیم، گفت: همه باید کمک کنند تا زحمت و رشادت اصناف به ثمر بنشیند.

رییس اتاق اصناف مرکز فارس از مردم خواست از برگزاری دورهمی ها و میهمانی های خانوادگی به خصوص در شب یلدا خودداری کنند و افزود: براساس اعلام ستاد مقابله با کرونا عامل بیش از ۵۰ درصد ابتلای افراد به کرونا دورهمی های خانوادگی است.

مردم اجازه نمی دهند طولانی ترین شب به سیاهترین شب تبدیل شود

هاشمی با بیان اینکه شب یلدا می تواند یک تهدید بزرگ محسوب شود، اظهارکرد: مطمئن هستم مردم عزیز به کسبه و بازاریان کمک می کنند و مراسم شب یلدا و دیدار با بزرگان و فامیل را به صورت مجازی برگزار خواهند کرد و اجازه نمی دهند طولانی ترین شب سال به سیاهترین شب زندگی شان تبدیل شود.

وی ادامه داد: همه باید تا شکست کامل کرونا با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی و پرهیز از برگزاری دورهمی ها با یکدیگر همکاری داشته باشیم.

رییس اتاق اصناف مرکز فارس گفت: با همکاری تمام مردم می توان انتظار داشت در آینده نزدیک همانند گذشته در کنار عزیزان خود باشیم و بدون ترس و اضطراب گردهم آییم.

هاشمی همچنین با اشاره به محدودیت فعالیت اصناف در روزهای ۲۹ و ۳۰ آذرماه افزود: خوشبختانه اصناف روز گذشته تابع مصوبه ستاد مقابله با کرونا بودند و راس ساعت ۱۸ فعالیت آنان تعطیل شد که این روند امروز نیز ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: تنها مشاغل ضروری پس از ساعت ۱۸ امکان فعالیت دارند.

بنا به اظهار سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ظهر ۲۸ آذرماه ۹۹ تا ظهر ۲۹ آذرماه ۹۹ بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۶ هزار و ۴۲۱ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و ۸۲۲ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۷۲ نفر رسید.

به گفته سیما سادات لاری، با فوت ۱۷۵ بیمار مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان این بیماری در کشور به ۵۳ هزار و ۴۴۸ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت همچنین در مورد وضعیت کرونا در شهرهای مختلف اظهار داشت: در حال حاضر و بر اساس آخرین تحلیل‌ها، ۲۰۵ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۲۴۳ شهرستان در وضعیت زرد این بیماری قرار دارند.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار