رییس کمیته علمی کروناویروس و معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز کاهش انتشار آمار ابتلا به این ویروس را به دلیل اعمال محدودیت ها، مقررات و شرایط موجود و رعایت اصول بهداشتی دانست و هشدار داد: اگر توصیه های بهداشتی از سوی مردم به صورت خودکار رعایت نشود و حضور در تجمعات به ویژه دورهمی های خانوادگی ادامه پیدا کند، با زمستان بسیار سخت و دشواری روبرو می شویم.
کد خبر: ۹۲۵۵۹۲
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۲ 20 December 2020
به گزارش تابناک فارس: محسن مقدمی با تاکید بر اینکه کرونا بی رحمانه در کمین است و با اشاره به شرایط کنونی آمار کووید ۱۹ در استان فارس ، به مردم هشدار داد: هیچ گاه نباید فریب کاهش ظاهری آمار کروناویروس را خورد؛ زیرا کرونا بی رحمانه در کمین سلامت ماست.
 
مقدمی در رابطه با وضعیت کنونی کرونا در استان فارس و کشور، گفت: در حال حاضر آمار ابتلا به بیماری کووید۱۹ در استان نسبت به ماه گذشته و حتی ماه های گذشته، کاهش داشته و در بیمارستان ها و مراکز درمانی با کاهش مبتلایان مواجهیم که چنین شرایطی را در اردیبهشت سال جاری نیز تجربه کرده ایم.
 
او افزود: این وضعیت نشان دهنده این نیست که بیماری وجود ندارد، بلکه بیماری با قدرت، به قوت خود باقی بوده و هنوز در سطح استان و کشور وجود دارد و به هیچ وجه نشان دهنده این موضوع نیست که بیماری کووید۱۹، کنترل شده است.
 
او با اعلام اینکه تحقیقات ما نشان داده است که مهمترین راه انتشار این ویروس خطرناک، رعایت نکردن فاصله فیزیکی و حضور افراد در تجمعات به ویژه دورهمی های خانوادگی است، توصیه کرد: برای اینکه زمستان راحت تری پیش رو داشته باشیم، رعایت اصول بهداشتی می تواند کمک کند تا زمانی که واکسن مناسب در اختیار جامعه و مردم قرار گیرد.
 
رییس کمیته علمی کروناویروس و معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز بیان داشت : با تحقیقات مختلفی که در حوزه اپیدمیولوژی انجام شده، پیش بینی می شود تا سال آینده در چنین زمانی نیز شرایط کرونا وجود داشته باشد.
 
برچسب ها: کرونا ، زمستان ، بیماری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار