نماینده شیراز گفت: امروز نیازمند پرهیز از سخنان و رفتارهای اختلاف برانگیز هستیم و این مهم با مقابله دولت با مجلس راه به جایی نخواهد برد. وی همچنین اعلام کرد: آموزش و پرورش در یک اقدام مخفیانه، خلاف تدابیر نظام اسلامی در حال اجرای سند ننگین 2030 است.
کد خبر: ۹۲۵۶۱۵
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰ 20 December 2020

به گزارش تابناک فارس: ابراهیم عزیزی مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با بیان اینکه ایران عزیز به برکت اندیشه های بلند انقلاب اسلامی و ایثارگری های فرزندان برومندش در ادامه صدور آرمان های خود در حال پیشروی است، گفت: بی تردید، شکست امروز نظام سلطه در این رویارویی حاصل تدابیر دوراندیشانه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، مقاومت شجاعانه ملت ایران اسلامی و ملت های مسلمان منطقه به ویژه جریان انقلابی است و بی شک، ادامه این راه سزاوارترین بوده و مستلزم تکیه بر مردم، حل مشکلات اساسی، بهره گیری از توانمندی ها و ظرفیت های بیشمار و پرهیز از تمنای از بیگانه است.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قطعا تلاش بی وقفه همراه با اولویت بندی امور و پرهیز از اقدامات سطحی و حاشیه ای، توسط دولت و مجریان امور نیازمند این مقطع پیش رو بوده و نگاه واقع بینانه به امر مهم اجرای قانون و پرهیز از قانون‌گریزی از جمله لوازم و ابزار این مهم است.

وی افزود: رویکرد ایستادگی تمام عیار همراه با عقلانیت و با رویکرد مردم محوری در مقابله با زیاده خواهی های نظام سلطه و با بهره گیری از ظرفیت دیپلماسی انقلابی می تواند تأمین کننده اراده ملت ایران و مردم منطقه باشد.

عزیزی در ادامه با بیان اینکه بودجه 1400بیشترین تکیه را به نفت داشته و موجبات تورم افسارگسیخته، کسری شدید بودجه و پیش فروش آینده را فراهم کرده که هیچ توجیهی ندارد، اظهار داشت: در حوزه اقتصاد مقاومتی متأسفانه علیرغم تأکیدات رهبر معظم انقلاب و در خصوص عملیاتی شدن آن، شاهد اقدام موثری نیستیم و تقریبا ستاد منفعل و فاقد خروجی است.

وی همچنین با بیان اینکه آموزش و پرورش در یک اقدام مخفیانه، خلاف تدابیر نظام اسلامی در حال اجرای سند ننگین 2030 است، عنوان کرد: این سند، سند تحول را به حاشیه برده است؛ وقتی این اقدام آموزش و پرورش را به کارگیری عناصر ناکارآمد و ضعیف و غلبه سیاست زدگی بر تعلیم و تربیت را می بینیم، باید بپذیریم تربیت کادر 50 ساله دوم انقلاب اسلامی امری غیرممکن خواهد بود و امید آن که دولت و مجلس فکری عاجل برای آموزش و پرورش کشور داشته باشند.

عزیزی همچنین با اشاره به اینکه سزاوار است دولت برای پروژه های بزرگ و محرک کشور تصمیم عاجل بگیرد، ابراز داشت: امروز استان های بزرگ کشور همچون فارس مشکل کم آبی، عدم توجه به حمل و نقل ریلی، پروژه های آزادراهی دارد و مشکل شدید تأمین نهاده های دامی آن را رنج می دهد.

رئیس کمیته امنیت کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: عدم تأمین کالاهای اساسی و توزیع نامناسب آن رنجی مضاعف را بر مردم عزیز تحمیل کرده که نیازمند اراده دولت برای حل این مشکلات اساسی هستیم و امید آن که در سایه تلاش صادقانه همه همکاران در مجلس این مشکلات برطرف شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار