مدیرعامل شرکت گاز فارس از تخفیف ۱۰۰ درصدی قبوض گاز مشترکین خانگی کم‌مصرف خبر داد.
کد خبر: ۹۲۵۸۵۵
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۷ 21 December 2020

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:غلامعباس حسینی افزود: براساس مصوبه هیات وزیران، از اول دی‌ماه مشترکان خانگی که میزان مصرف آن‌ها کم‌تر از الگوی تعیین شده باشد، شامل تخفیف ۱۰۰ درصدی روی قبوض گاز خود می‌شوند.

این بخشودگی شامل گاز‌بها و همه هزینه‌های مرتبط با آن (مالیات، عوارض ارزش افزوده و عوارض گازرسانی) بوده و صرفا سکونت‌گاه‌های دایمی در حال بهره‌برداری شهری و روستایی و همچنین سکونتگاه‌های عشایری را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: این طرح با هدف تشویق مشترکان به رعایت الگوی مصرف بهینه گاز، ترغیب مشترکان پرمصرف به تغییر رفتار مصرف و کاهش مصارف غیرضرور و نهادینه‌سازی مصرف صحیح گاز طبیعی اجرا می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز فارس با تاکید بر اینکه محاسبه گازبهای سایر مشترکان که بیش از الگوی تعیین شده مصرف داشته باشند بدون تغییر است، افزود: مشترکان با میزان مصرف ماهانه بیش از الگوی مصرف تعیین شده، شش ماه فرصت دارند تا نسبت به اصلاح رفتار مصرفی و کاهش مصرف گاز اقدام کنند.

در پایان این دوره شش ماهه، بهای گاز آن دسته از مشترکانی که مصرف آنان بیش از الگوی تعیین شده باشد، به پیشنهاد وزارت نفت و تصویب شورای اقتصاد افزایش می‌یابد.

در مصوبه هیات دولت جدول الگوی کم مصرف به شرح ذیل تعیین شده است:

۱- ایام سرد اقلیم‌های ۱، ۲ و ۳ (مناطق سرد)؛ ۲۰۰ متر مکعب و کمتر در ماه.

۲- ایام سرد اقلیم ۴ (مناطق معتدل)؛ ۱۵۰ متر مکعب و کمتر.

۳- ایام سرد اقلیم ۵ (مناطق گرمسیری)؛ ۱۰۰ متر مکعب و کمتر و ایام گرم در همه اقلیم ها، ۴۵ متر مکعب و کمتر.

ایام گرم محدوده زمانی نیمه دوم فروردین ماه تا نیمه اول آبان ماه هرسال تعریف شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار