مدیركل ثبت احوال استان فارس اعلام كرد كه براساس آمارها، طی ۹ ماه گذشته، شاهد كاهش حدود ۱۰ درصدی آمار ازدواج و حدود ۷ درصدی ولادت و بیش از ۹ درصدی طلاق در این استان بوده‌ایم.
کد خبر: ۹۲۶۱۹۸
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۴ 22 December 2020

تابناک فارس به نقل از ایسنا:علیرضا انصاری سه‌شنبه ۲ دیماه به مناسبت روز ملی ثبت احوال، در جمع خبرنگاران گفت: در ۹ ماه گذشته، ۴۶ هزار و ۴۷۳ مورد ولادت در استان ثبت شده که از این تعداد ۲۳ هزار و ۹۷۱ مورد پسر و ۲۲ هزار و ۵۰۲ مورد دختر بوده است.

انصاری خاطرنشان کرد: نسبت جنسی ثبت ولادت استان فارس ۱۰۶.۵ است یعنی در برابر هر ۱۰۰ دختر، حدود ۱۰۷ نوزاد پسر متولد شده و تحلیل‌ها نشان می‌دهد طی ۹ ماه گذشته هر شبانه روز ۱۶۸ و هر ساعت ۷ نوزاد در فارس متولد شده‌اند.

او با بیان اینکه آمار ولادت ثبت شده در مدت مشابه سال ۹۸، بالغ بر ۴۹ هزار و ۹۰۰ نوزاد بوده است، گفت: بر این اساس آمار ولادت ۹ ماهه در سال ۹۹ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹.۶ درصد کاهش داشته است.

این مقام مسئول با بیان اینکه مهلت قانونی ثبت ولادت حداکثر ۱۵ روز پس از تولد نوزاد است، گفت: ۹۹.۷ درصد از ولادت‌ها در فارس طی مهلت قانونی ۱۵ روز ثبت شده است.

انصاری در خصوص گروه سنی مادران نیز گفت: بیشترین درصد ولادت‌های ثبت شده در استان فارس مربوط به مادران۳۴-۳۰ ساله بوده و میانگین سن مادران هنگام زایمان نیز ۳۰.۲ محاسبه شده است.

وی با اشاره به اینکه در ۹ ماه گذشته شاهد ثبت ۸۴۲ مورد چند قلوزایی در فارس بوده‌ایم، خاطرنشان کرد: از کل موارد چندقلوزایی، ۸۱۸ مورد دوقلو و ۲۴ مورد سه قلو بوده است.

انصاری همچنین گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که امسال به ترتیب نام‌های امیرعلی، ‌محمد، حسین، امیرحسین، آریا، علی، آراد، ابوالفضل، ماهان و سامیار برای پسران و فاطمه، زهرا، رستا، آوا، حلما، دلوین، آیلین، مرسانا، آوینا و زینب برای دختران در صدر نام‌های انتخابی قرار دارد.

او تعداد موارد فوتی ثبت شده در استان فارس طی ۹ ماه گذشته را ۲۲ هزار و ۵۸۷ مورد ذکر و اضافه کرد: از این تعداد ۱۳ هزار و ۶۰ فوت مربوط به مردان و ۹ هزار و ۵۲۷ موردمربوط به زنان بوده و نسبت جنسی ثبت فوت در استان ۱۳۷.۱ است.

انصاری با اشاره به اینکه ۹۸.۷ درصد از کل فوت‌ها در مهلت ۱۰ روزه قانونی در فارس ثبت شده است، گفت: میانگین سنی فوت شدگان امسال ۶۸.۳ محاسبه شده که برای مردان ۶۶.۲ و برای زنان ۷۱.۲ بوده است.

مدیرکل ثبت احوال استان فارس خاطرنشان کرد: با توجه به ولادت و فوت ثبت شده طی ۹ ماه گذشته از امسال، شاهد اضافه شدن ۲۳ هزار و ۸۸۶ نفر به جمعیت استان فارس بوده‌ایم.

انصاری همچنین از ثبت ۲۲ هزار و ۹۰۰ مورد ازدواج طی ۹ ماه گذشته در فارس خبر داد و گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰.۸ درصد کاهش داشته است.

این مقام مسئول در ادامه گفت: بررسی و تحلیل آمارها نشان می‌دهد که امسال هر شبانه روز ۸۳ مورد و هر ساعت ۳.۵ مورد ازدواج در استان فارس ثبت شده است.

انصاری در خصوص میانگین سنی ازدواج در فارس نیز گفت: بیشترین مورد ازدواج برای مردان در گروه سنی ۲۹-۲۵ سال و برای زنان در گروه سنی ۲۴-۲۰ سال بوده و مردان ۲۵تا۲۹ سال و زنان ۲۰ تا ۲۴ سال بیشترین ترکیب سنی ازدواج در استان فارس را تشکیل داده است.

مدیرکل ثبت احوال فارس با بیان اینکه براساس آمارها میانگین اختلاف سن ازدواج ۵.۸ سال بوده است، گفت: میانگین سن ازدواج مردان در اولین ازدواج ۲۹ و زنان ۲۴ سال بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۲۸.۷ برای مردان و ۲۳.۸ برای زنان بود، افزایش یافته است.

او همچنین خاطرنشان کرد: در ۷۸.۵ درصد از ازدواج‌ها مرد بزرگتر از زن و در ۱۰.۹ درصد از ازدواج‌ها، زن بزرگتر از مرد و در ۱۰.۶ ازدواج‌ها، تفاوت سنی زوجین کمتر از یکسال بوده است.

آمار طلاق

انصاری گفت: براساس آمار طی ۹ ماه گذشته در فارس ۷۳۸۸ رویداد طلاق در فارس ثبت شده که ۹.۲ درصد نسبت به سال ۹۸ کاهش داشته است؛ براساس تحلیل‌های آماری هر ۲۴ ساعت در استان فارس ۲۶.۸ مورد طلاق ثبت کرده‌ایم.

او با بیان اینکه طی ۹ ماه گذشته از امسال، در برابر هر یک طلاق ۱.۳ ازدواج ثبت شده است، گفت: در کلانشهر شیراز نسبت ازدواج به طلاق ۲.۴ بوده است.

انصاری اضافه کرد: آمارها نشان می‌دهد ۳۱.۴ درصد از کل طلاق‌های ثبت شده در ۵ سال ابتدای زندگی مشترک بوده و نیمی از طلاق‌ها نیز قبل از گذشت ۸ سال از زندگی مشترک واقع شده است؛ البته بیشترین درصد طلاق‌ها در فاصله یک تا ۲ سال بعد از آغاز زندگی مشترک به وقوع پیوسته.

مدیرکل ثبت احوال فارس همچنین گفت: میانگین سنی مردان در زمان طلاق ۳۷.۹ و زنان ۳۲.۸ سال بوده و میانگین طول مدت ازدواج در طلاق‌های ثبت شده ۱۰.۶ سال است و روند افزایشی آن می‌تواند به دلیل افزایش طلاق در زوج‌های قدیمی‌تر باشد.

انصاری با بیان اینکه میانگین اختلاف سن زوجین درطلاق‌های ثبت شده ۹.۵ سال بوده است، گفت: طی ۹ ماه گذشته در استان فارس در ۷۹.۲ درصد از طلاق‌ها زوج بزرگتر از زوجه، در ۹.۹ درصد زوجه بزرگتر و در ۱۰.۹ درصد اختلاف سنی زوجین کمتر از یکسال بوده است.

برچسب ها: آمار ، ازدواج ، طلاق ، ولادت ، فوت ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار