محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: با توجه به اینکه سیستم ایمنی سالمندان همچون سیستم ایمنی کودکان ضعیف است تغذیه سالم در آن ها مهم است.
کد خبر: ۹۲۶۲۴۶
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۶ 22 December 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: علی مهربانی محقق و پژوهشگر طب سنتی استان همدان گفت: سیستم ایمنی ضعیف موجب ابتلای سریع به کرونا خواهد شد و غلظت خون بالا موجب کاهش سیستم ایمنی بدن می‌شود و باید از خوردن غذا‌هایی که منجر به غلظت خون می‌شود پرهیز کرد.

مهربانی افزود:دوغ زیاد، لبنیات پرچرب، ماست، ماکارونی، الویه، سس‌ها، گوشت گاو، گوساله، عدس، غذا‌های ساندویچی و سوسیس و کالباس و سایر غذا‌های سرد موجب چرب شدن کبد و کاهش سیستم ایمنی بدن می‌شود.

محقق و پژوهشگر طب سنتی با تأکید بر اینکه کرونا فقط بیماری مخصوص بزرگسالان نیست و افراد جوان را هم درگیر می‌کند بیان کرد: جوان‌تر‌ها هم باید مراقب باشند که کبدشان چرب نشود چراکه در پی آن ضعف سیستم ایمنی رخ می‌دهد.

مهربانی با بیان اینکه در پیری و سالمندی بدن رو به سردی می‌رود، گفت: هر چه استفاده از غذا‌های سرد بیشتر شود سیستم ایمنی بدن نیز کاهش خواهد یافت، بنابراین توصیه می‌شود مردم از غذا‌های انرژی‌زا همچون عسل، خورشت فسنجان تهیه شده با گوشت گوسفند و گردو و بادام، آش‌های مختلف که در آن نخود استفاده شده باشد، آب سیب، ترب سفید و یا سیاه در کنار غذا، سوپ سبزیجات، انجیر و بادام هندی و بادام درختی خام استفاده کنند.

او درادامه یادآور شد:دم‌نوش‌هایی همچون گل گاوزبان، بادرنجبویه، پونه، اسطوخودوس و زوفا موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود.

این پژوهشگر طب سنتی رعایت تغذیه سوپی را بهترین شیوه درمان بیماری کرونا در سالمندان دانست و گفت: غذای این افراد باید سرشار از ویتامین E باشد و از شلغم، کدوحلوایی پوست کنده شده، سوپ حاوی سبزیجات تازه نعناع و پونه، استفاده شود.

برچسب ها: تغذیه ، سالمندان ، کرونا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار