مدیر مرکز مدیریت راه‌های فارس گفت: در حال حاضر ️بارش برف در محور سپیدان، محورجدید کازرون-دشت ارژن و قائمیه آغاز شده است.
کد خبر: ۹۲۶۶۷۴
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰ 24 December 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: حمید احمدی گفت: براساس اطلاعات دریافتی از سامانه‌های هوشمند جاده‌ای و گزارشات اعلام شده از سوی راهداری در حال حاضر ️بارش باران در محور‌های منتهی به رستم، نورآباد، کازرون و بارش برف در سپیدان. محورجدیدکازرون-دشت ارژن، قائمیه-دشت ارژن آغاز شده است.

مدیر مرکز مدیریت راه‌های فارس ادامه داد: شهروندان برای اطلاع دقیق از وضعیت راه‌ها می‌توانند با سامانه ۱۴۱ تماس بگیرند.
مدیر کل هواشناسی استان فارس نیز گفت: دامنه بارش این سامانه به ویژه مناطق شمالی، مرکزی و غرب استان (مناطق سردسیرو مرتفع بارش برف) را در برخواهد گرفت و تداوم بارش‌ها در روز جمعه که آخرین روز فعالیت این سامانه در فارس است را در غرب استان خواهیم داشت.

قطره سامانی با بیان اینکه از جمعه شب شاهد کاهش قابل ملاحظه دمای هوا در استان خواهیم بود، ادامه داد: این سامانه علاوه بر بارش باران، موجب وزش باد شدید و در برخی نقاط تگرگ، و در ارتفاعات برف را به دنبال خواهد داشت.

قطره سامانی با تاکید بر طغیان رودخانه‌های استان، اظهار داشت: آب گرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، بالاآمدن سطح آب سدها، برخورد صاعقه، مه گرفتگی، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها در مناطق کوهستانی از دیگر پیامد‌های این سامانه بارشی در بیشتر نقاط استان است.

مدیرکل هواشناسی استان فارس هشدار داد که در این مدت رانندگان هنگام تردد در جاده‌ها احتیاط و توجه کامل را داشته باشند و شهروندان از صعود به ارتفاعات به دلیل بارش برف و وزش باد شدید خودداری کنند.

او در پایان تاکید کرد که کشاورزان و باغبانان به منظور جلوگیری از سرمازدگی محصولات و درختان هشدار‌های پیشگیرانه را جدی بگیرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار