حجت‌الاسلام تقی‌زاده در خطبه‌های نماز جمعه ضمن ابراز گلایه از نبود برخی کالاهای اساسی در سفره مردم، احتکار این کالاها را اقدامی مجرمانه توصیف و بر لزوم نظارت بیشتر و جدی‌تر دستگاه‌های متولی بر این موضوع با هدف بازگرداندن آرامش به جامعه و خانواده‌ها، تاکید کرد.
کد خبر: ۹۲۶۹۱۴
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۰ 26 December 2020

حجت‌الاسلام تقی‌زاده در خطبه‌های نماز جمعه ضمن ابراز گلایه از نبود برخی کالاهای اساسی در سفره مردم، احتکار این کالاها را اقدامی مجرمانه توصیف و بر لزوم نظارت بیشتر و جدی‌تر دستگاه‌های متولی بر این موضوع با هدف بازگرداندن آرامش به جامعه و خانواده‌ها، تاکید کرد.

امام جمعه‌ی کامفیروز ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام شهادت بی‌بی دوعالم حضرت زهرا سلام الله علیها، گفت: شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها تنها یک واقعه‌ی تاریخی نیست بلکه آموزه‌ای متعالی در باب ولایتمداری است.

او با بیان اینکه، از فواید عزاداری در ایام فاطمیه اعلام انزجار از غاصبین خلافت مولا امیرالمؤمنین علی علیه السلام و حمله کنندگان به حریم بانوی بزرگوار اسلام، حضرت صدیقه طاهره است، گفت: این ایام می‌تواند مبین حق از باطل و معرف اسلام حقیقی به جهان باشد؛ در این ایام توسل به حضرت زهرا سلام الله علیها در قضای حاجات بسیار تاثیرگذار است لذا مومنین مبادا از آن غافل شوند.

تقی‌زاده در بخشی دیگر از خطبه‌های نماز جمعه کامفیروز، تحریف را حربه‌ی دشمن در جنگ امروز علیه ملت ایران و نظام اسلامی دانست و گفت: از منظر رهبر انقلاب، در شرایط فعلی، ما با استکبار جهانی در حال جنگ نامتقارنیم. پیروزی یا شکست در این جنگ کاملا وابسته به اراده‌هاست. در این کارزار حساس، دشمنان با ابزار خطرناک رسانه، بخصوص رسانه‌هایی که امروز نوپدید است به میدان آمده‌اند و با تصویرسازی غلط سعی می‌کنند افکار ملّت ایران را منحرف کنند.

وی گفت: باید تصویری واقع‌بینانه و بدون ترویجِ ناامیدی از ایران برای افکار عمومی ارائه داد. تصویری که در آن توانایی‌ها و ظرفیت‌های ملی در کنار مشکلات مطرح می‌شوند و به دور از بن‌بست‌نمایی، راه‌ حل‌هایی عملیاتی پیشنهاد می‌گردند.

امام جمعه کامفیروز با بیان اینکه آن چیزی که انقلاب اسلامی در طول این چهار دهه عمل کرده، تبدیل نبرد نابرابر به نبرد نامتقارن بوده است و آمریکا از همین موضوع وحشت دارد، ادامه داد: وضعیتی که امروز در پی رهنمودهای رهبر انقلاب در منطقه به وجود آمده، ناشی از ترکیب قدرت و قوت و ایجاد انگیزه در بین مردم فلسطین، لبنان، سوریه، عراق و انتقال فرهنگ بسیجی بوده است.

او گفت: در باره‌ی رفع تحریم، امام جامعه اسلامی اولین کسی است که دغدغه‌ی رفع تحریم را دارد. رفع تحریم به دست دشمن بدعهد و شیطان صفت است لذا ماباید به راهبرد خنثی سازی و بی اثر کردن تحریک بیندیشیم و بپردازیم که دست خودمان است.

تقی‌زاده همچنین سلاح اصلی آمریکا را نفوذ برشمرد و افزود: حقایق را واژگونه فهمیدن و آن را منتشر کردن، فتنه است. جریان تحریف در حال حاضر تمرکز خود را بر دو محور اصلی توجیه‌سازی تحریم ظالمانه استکبار و زمینه‌سازی افکار عمومی برای آمادگی پذیرش مذاکره و گره زدن مشکلات به مسائل خارجی و توجیه قصورها و تقصیرات کسانیکه با این توجیهات کشور را معطل نگاه داشته‌اند، تمرکز دارد.

او خاطرنشان کرد: بنابراین باید مراقب بود که اولا در فهم کلام رهبری دچار انحراف و کج فهمی ‌نشویم و خود تحت تأثیر این جریان مرموز قرار نگیریم و هوشیار باشیم که ((فهم تحریف)) را هم تحریف نکنند! ثانیا عوامل این جریان مرموز ِ ناامیدساز و تحریف را بشناسیم و زمینه‌ی کتمان و پنهان کردن آنها را فراهم نکنیم. قطعا دشمن به‌خودی خود و بدون نفوذی‌ها و جاسوسانش نمی‌تواند حقایق را تحریف و زمینه تحریم را فراهم کند. ثالثا کلام رهبری با سلایق سیاسی و منافع جناحی، تفسیر و تأویل و مصداق‌یابی و مصادره به مطلوب نشود و به فرمایش رهبری «افسران جنگ نرم به‌جای دشمن هدف قرار نگیرند.

تقی‌زاده با اشاره به سرعت گرفتن افول آمریکا گفت: رسانه‌های آمریکا هفته گذشته در چند نوبت گزارش دادند وزارت خزانه داری، وزارت بازرگانی و سپس وزارتخانه های امنیت داخلی، خارجه و انرژی و چندیدن وزارت خانه مهم آمریکا مورد حمله‌ی سایبری قرار گرفته و اطلاعات مهم آمریکا هک شده است. آمریکا هنوز به دنبال حملات بعدی است و هنوز متوجه نشده که کار کدام کشور است.

امام جمعه کامفیروز گفت: موسسات نظامی و امنیتی آمریکا ایران را جزو ۵ کشور قوی در نیروی سایبری معرفی کرده‌اند هرچند برخی از رسانه های غربی این موضوع را انکار می‌کنند. این تیر غیب از هرسو که روانه استکبار آمریکا شده باشد، فعلا آمریکا را عاجز کرده، این را باید عده‌ای سست باور در داخل بفهمند که دوران ابرقدرتی امریکا دیگر تمام شده است.

وی همچنین با اشاره به مناسبت‌های دیماه ضمن گرامیداشت یوم الله ۹ دی، گفت: روز ۹ دی روز غلبه‌ی بصیرت مردم مومن و انقلابی بر جهل و تجاهل کسانی است که درصدد براندازی انقلاب مبارک اسلامی بودند. باید از این روز عبرت گرفته و همواره خود را ملازم با کسب بصیرت بدانیم.

امام جمعه کامفیروز همچنین گفت: ۱۳ دی سالروز شهادت و آسمانی شدن سرداریست که تا چرخ روزگار می‌چرخد نام او با تارک این کشور خواهد چرخید. او ابر مردی بود که به حمایت از مستضعفین منطقه برخواسته و استکبار را به زانو در آورده بود. از خداوند خواهانیم همه‌ی ما را از برکات روح بزرگ شهید حاج قاسم سلیمانی بهره‌مند کند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار