مدیر کل گمرک‌های استان فارس از صادرات ۱۲۹ میلیون دلاری کالا از گمرک‌های استان به خارج از کشور خبر داد.
کد خبر: ۹۲۷۱۱۳
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۱ 26 December 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:خداد رحیمی مدیرکل گمرک‌های استان فارس گفت: ۳۲۸ هزار و ۹ تُن کالا به ارزش ۱۲۹ میلیون و ۳۶۲ هزار و ۲۰۳ دلار از طریق گمرکات استان فارس به خارج از کشور صادر شده که نسبت به مدت مشابه پارسال به لحاظ وزن و ارزش به ترتیب ۳۰درصد و ۱۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

مدیر کل گمرک‌های استان فارس افزود: این در حالی است که هنوز شرایط ورود و خروج کالا به روال قبل باز نشده و محدودیت‌هایی را به لحاظ شرایط بیماری کرونا شاهد هستیم.

رحیمی ادامه داد: در نه ماهه امسال کالا‌های صادراتی به ۵۱ کشور جهان صادر شده است، عمده کشور‌هایی که کالا طی این مدت از گمرکات استان فارس به آن‌ها صادر شده عبارتند از عراق-افغانستان-ترکیه-پاکستان-کویت-چین-آلمان-امارات متحده عربی-و یتنام و قطر و کالا‌ها و محصولات صادراتی عبارتند از اوره-آلومنیوم-محصولات لبنی-گوجه فرنگی -رب گوجه فرنگی-شیره و عصاره شیرین بیان-رزین‌های آلکید اصلاح شده -دستگاه‌های مبدل حرارتی – ماهی- انجیر که بیشترین حجم صادرات را به خود اختصاص داده اند.

او اظهار داشت: در همین مدت دربین کالا‌های صادراتی استان فارس اوره از لحاظ وزن و ارزش به ترتیب ۲۲درصد و ۱۴ درصد افزایش را نسبت به مدت مشابه پارسال نشان می‌دهد.

رحیمی بیان کرد: همچنین مقدار ۲۵۳۶۵ تن کالا به ارزش ۱۱۱ میلیون و ۵۰۹ هزار و ۶۹۳ دلار از طریق گمرکات استان فارس به کشور وارد شده است.

او تصریح کرد: کالا‌های وارداتی از ۳۲ کشور جهان وارد شده که عمده آن‌ها از چین- برزیل-جمهوری کره-ایتالیا-ترکیه-اسپانیا-آلمان-اندونزی-هند و پاراگویه است.

رحیمی به تعداد مسافران ورودی از طریق مرز هوایی استان فارس اشاره کرد و گفت: طی نه ماهه گذشته با توجه به محدودیت‌های مسافری فرودگاه‌های بین المللی و کاهش چشمگیر پرواز‌های خارجی جمعاً تعداد ۲۸۳۱۴ نفر مسافر از طریق مرز هوایی استان فارس به کشور وارد شده که از این تعداد ۲۲۶۵۱ نفر ایرانی و ۵۶۶۳ نفر مسافر خارجی بوده اند.

او تصریح کرد: تعداد ۲۶۶۶۲ نفر مسافر از طریق مرز هوایی استان از کشور خارج شده اند که از این تعداد ۲۱۴۴۵ نفر ایرانی و ۵۲۱۷ نفر خارجی بوده اند.

مدیرکل گمرکات استان فارس گفت: که طی مدت مذکور همشهریان استان فارس تعداد ۳۹۱ بسته کالا‌های هدیه و سوغات به ارزش ۱۱۸۳۷ دلار از طریق گمرک امانات پستی دریافت کردند.

رحیمی اظهار داشت: همچنین شهروندان استان فارس طی مدت یاد شده تعداد ۳۶۴۰ بسته پستی به ارزش ۵۰۵۴۹ دلار به خارج از کشور ارسال کردند.

برچسب ها: گمرک فارس ، صادرات
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار