حدود ۲هزار و ۴۰۰دانش آموز بازمانده از تحصیل در فارس شناسایی شد.
کد خبر: ۹۲۷۵۱۱
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰ 28 December 2020

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:مدیرکل آموزش و پرورش فارس از شناسایی ۲هزار و ۳۶۵دانش آموز بازمانده از تحصیل در استان فارس خبر داد.

اسماعیلی در یکصد و چهلمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان با اشاره به آمار ۷هزار و ۳۰۰نفری دانش آموزان بازمانده از تحصیل در فارس گفت: در سال تحصیلی جاری تعهد ما شناسایی ۱۰درصد از این دانش آموزان بود.

وی افزود: با تلاش همکاران ما در آموزش و پرورش و هم افزایی دستگاه های اجرایی موفق به شناسایی ۳۵درصد از بازماندگان از تحصیل یعنی بیش از سه برابر تعهد خود شدیم و از این تعداد ۵۲۶دانش آموز معادل هشت درصد انها نیز جذب شدند.

استاندار فارس نیز در این نشست با اشاره به ضرورت پرداخت سهم ۵درصدی آموزش و پرورش از عوارض شهرداری‌ها گفت: تا کنون ۱۸شهرداری در فارس از جمله مناطق ۱۱گانه شهر شیراز، بدین‌منظور دستگاه کارت‌خوان نصب نکرده‌اند که موظف‌اند ظرف مدت یک هفته در این زمینه اقدام کنند؛ در غیر این صورت مدیرکل دفتر امور شهری استانداری اخطار لازم را به شهرداری‌ها خواهد داد و پس از آن موضوع به سازمان تخلفات اداری ارجاع می‌شود.

عنایت ا... رحیمی همچنین در خصوص اهمیت اجرای طرح آجر‌به‌آجر و مشارکت مردمی در ساخت مدارس گفت: آموزش و پرورش و نوسازی مدارس باید با همکاری یکدیگر این طرح را تقویت کنند.

وی با بیان اینکه طرح آجر‌به‌آجر رقیب نیکوکاران و تضعیف‌کننده عملکرد آنان نیست افزود: کمک‌های خیّران در زمینه مدرسه‌سازی بسیار ویژه است و طرح آجر‌به‌آجر با نیت فراگیری فرهنگی و ایجاد احساس تعلق خاطر به اماکن عمومی صورت می‌گیرد.

استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود به ضرورت اجرای عملیاتی سند تحول بنیادین اشاره و بیان کرد: اقدامات لازم برای تبدیل سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به برش‌های خرد‌تر صورت پذیرفته است؛ اما هم‌اکنون زمان آن رسیده است که عملیاتی شود.

رحیمی بر ضرورت توسعه مدارس امین در فارس تاکید کرد و گفت: این موضوع با توجه به تاثیری که بر مصون‌سازی در نواحی آسیب‌پذیر می‌گذارد، باید با سرعتی بیشتر پیگیری شود.

مدارس امین، طرحی است که برپایه آن روحانیون حدود 30ساعت در هفته، در مدارس فعالیت فرهنگی و تربیتی دارند و برای این هدف روحانیون باید متناسب با نیازهای پایه های تحصیلی ابتدایی و متوسطه اول و دوم آموزش ببینند و گزینش شوند.

رییس شورای آموزش و پرورش فارس همچنین به موضوع تامین زمین برای مسکن ملی فرهنگیان اشاره کرد و ابراز داشت: شرکت عمران شهر صدرا و راه و شهرسازی فارس و لارستان مکلف‌اند که زمین مورد نیاز آموزش و پرورش را مهیا کنند و هم‌اکنون جز در شیراز در بیشتر شهر‌های استان فارس مشکل تامین زمین وجود ندارد.

استاندار فارس در بخش دیگری از این جلسه موضوع پرکردن اوقات فراغت دانش‌آموزان را از مسائل بسیار اساسی برشمرد که باید در تمام طول سال پیگیری شود.

او با بیان اینکه هم‌اکنون بسیاری از والدین از تعطیلی مدارس به دلیل حضور مداوم فرزندان در خانه نگران‌اند، ابراز کرد: از همین رو، لازم است حتی برای اوقات خارج از اوقات مدارس نیز برنامه لازم اندیشیده شود.

نماینده عالی دولت در استان فارس در این زمینه بهره‌گیری از امکانات مشترک دستگاه‌های مختلف را امری مهم برشمرد و گفت: مدیریت اوقات فراغت باید فرهنگ‌سازی بیشتر در آموزش و پرورش پیگیری شود و دوران فعالیت‌های سنتی و تامین زیرساخت‌های فیزیکی گذشته است.

رحیمی پیشنهاد کرد که آموزش و پرورش از باغ‌های شهرداری، امکانات مشترک هلال احمر، سازمان‌های بسیج و سپاه، شرکت نفت، باشگاه‌های دولتی و خصوصی سازمان ورزش و جوانان و دانشگاه‌ها برای تامین کمبود‌ها بهره گیرد و با تعمیر و بهسازی اردوگاه‌های موجود زمینه علاقه‌مندی دانش‌آموزان به حضور در این مجموعه‌ها را تقویت کند.

وی در همین زمینه تامین زمین برای ساخت اردوگاه را در شهر صدرا مصوب کرد؛ اما در صورتی که آموزش و پرورش طی یک سال از این زمین بهره‌برداری نکرد، زمین یادشده دوباره به دولت باز می‌گردد، در همین رابطه اختصاص زمین در سرچهان مشروط به اینکه هیچ تخریبی در پوشش گیاهی صورت نگیرد و تاییدیه منابع طبیعی نیز وجود داشته باشد، مورد تایید استاندار فارس قرار گرفت.

استاندار فارس درباره پیگیری موضوع تبدیل به احسن کردن املاک آموزش و پرورش بر اساس بند «د» تبصره ۱۲ قانون بودجه، بیان کرد: در این زمینه نباید فرهنگ‌سازی را فراموش کرد و دستگاه‌های متولی باید کاملا درباره ضرورت فروش املاک بلااستفاده توجیه شود تا فرهنگیان احساس نکنند که اراضی آموزش و پرورش بیهوده به فروش می‌رود.

وی افزود: برخی فرهنگیان چنین تصوری دارند؛ اما باید روشن شود که سرمایه راکد ارزشی ندارد و این اقدام براساس مصوبه مجلس و برای برای تکمیل سایر پروژه‌های در دست اجرا انجام می‌شود و چنانچه امروز صورت نگیرد در آینده قطعا انجام خواهد شد.

در این نشست که همزمان با هفته سوادآموزی برگزار شد با اعلام این خبر که فارس برای سومین سال پیاپی در امر سوادآموزی رتبه نخست کشور را کسب کرده است، از دستگاه های اجرایی فعال در زمینه آموزش سواد آموزان تقدیر شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار