عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس اینگونه نیست که مجلس به دنبال محدود کردن حقوق شهروندی باشد، در همه جای دنیا یک سری شاخص ها برای افرادی که قرار است در مسئولیت ریاست جمهوری بنشینند، قائل شده اند. اینکه صرفا فردی چند قطعه عکس و کپی شناسنامه داشته باشد نمی تواند در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کند، هیچ جای از دنیا را سراغ نداریم که ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری اینگونه باشد.
کد خبر: ۹۲۸۳۷۱
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۵ 30 December 2020

تابناک فارس به نقل از خانه ملت:جلال رشیدی کوچی با بیان اینکه طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری به دنبال سلب حق شهروندی نیست، کفت: با توجه به اینکه قانون را کلمه به کلمه بررسی کردیم این درست نیست که گفته می شود با اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری حق شهروندی سلب می شود، در واقع نمایندگان برای افرادی که قصد ریاست جمهوری دارند تصمیم گیری می کنند.

داشتن عکس و شناسنامه برای شرط ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری کافی نیست

نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: برخی افراد صحبت هایی می کنند که اگر هر فرد خردمندی به آن فکر کند، می بینید جای بحث نیست؛ مانند توئیتی که یکی از آقایان اصلاح طلب زده بود که آزادی شهروندی به وسیله طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری محدود شده و در جمهوریت باید یک قاتل هم کاندیدا شود.

وی تاکید کرد: اینگونه نیست که مجلس به دنبال محدود کردن حقوق شهروندی باشد، در همه جای دنیا یک سری شاخص ها برای افرادی که قرار است در مسئولیت ریاست جمهوری بنشینند، قائل شده اند. اینکه صرفا فردی چند قطعه عکس و کپی شناسنامه داشته باشد نمی تواند در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کند، هیچ جای از دنیا را سراغ نداریم که ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری اینگونه باشد.

ثبت نام صدها نفر در انتخابات ریاست جمهوری موجب تمسخر سیستم انتخابات شده بود

رشیدی کوچی در ادامه گفت‌وگو با خانه ملت با تاکید براینکه مجلس به دنبال این است تا افرادی که قرار است برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کنند یک حداقل هایی را برای تصدی جایگاه ریاست جمهوری داشته باشند، بیان کرد: در ادوار گذشته، شاهد بودیم صدها نفر اسم می نوشتن که این اتفاق سبب تمسخر سیستم انتخابات کشور شده بود.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: اصلاح قانون انتخابات به شناخت بهتر افراد کمک می کند، منجر به برگزاری انتخاب درست و دقیق تر، مبتنی بر گذشته افراد می شود و اجازه نمی دهد هر کسی از راه رسید وارد وزارت کشور شود و برای ریاست جمهوری ثبت نام کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار