مدبر، افزود:نقشه دشمنان، ایجاد تفرقه و اختلاف میان مسلمانان است و از هر تلاشی برای ضربه زدن به شیعه دریغ نمی‌کنند اما شیعیان متوجه این توطئه‌ها هستند.
کد خبر: ۹۲۸۷۱۶
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰ 02 January 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا:حجت‌الاسلام محمدحسین مدبر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته جهرم و در آستانه نخستین سالگرد شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی، افزود: سردار سلیمانی به دنبال نام نبود و خداوند نیز فرموده آن کسانی که برای رضای من کار کنند، آنها را در همین دنیا و یا بعد از مرگشان به مردم می شناسانم.

وی ادامه داد: سردار سلیمانی، خدمات بسیاری داشت و او در زمره افرادی بود که اصلا به دنبال نام و مطرح شدن نبود.

امام جمعه جهرم با اشاره به ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا (س)، گفت: یک شیطنت در دنیا در حال انجام بود و شخصی که به ظاهر عالم است فتنه‌ای در سال ۹۸ انجام داد و در یک سخنرانی به همسر پیامبراکرم (ص) اهانت کرد که موجب واکنش اهل سنت به این سخنان شد، در پی آن با استفتاء از آیت‌الله خامنه‌ای ایشان فرمودند، توهین و استهزا به تمام مذاهب از جمله همسر پیامبر (ص) حرام است.

مدبر افزود: این فرد اکنون به دنبال مشارکت در تهیه یک فیلم به نام «بانوی بهشت» با کمک هالیوود است که پشت آن فتنه‌ای نهفته و قصد اختلاف افکنی و دامن زدن میان شیعه و سنی را دارد.

وی، با اشاره به اینکه واقعه غدیر و حمله به بیت حضرت زهرا (س) در این فیلم به تصویر کشیده شده تا آتش فتنه را میان شیعه و سنی در دنیا برافروزد، اظهار داشت: جای این مباحث در فیلم‌ها نیست.

امام جمعه جهرم بیان کرد: اگر اختلافاتی در مورد شیعه و سنی است در این مورد باید یک کار تحقیقی و پژوهشی از سوی صاحب نظران انجام شود در غیر این صورت برخورد احساسی با این گونه موارد موجب ایجاد فتنه می‌شود.

مدبر، افزود:نقشه دشمنان، ایجاد تفرقه و اختلاف میان مسلمانان است و از هر تلاشی برای ضربه زدن به شیعه دریغ نمی‌کنند اما شیعیان متوجه این توطئه‌ها هستند.

وی، با بیان اینکه این فیلم هر چند جذاب باشد قصد آن فتنه‌انگیزی میان مسلمانان است، گفت:: باید رسانه‌ها، مردم، مطبوعات و صدا و سیما متوجه این دسیسه و نیرنگ باشند.

امام جمعه جهرم در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به اینکه به فرموده امام علی (ع) انسان نباید هیچ گاه به قوت خود مغرور شود و دشمن خود را کوچک شمرد، اظهار داشت: اگر انسان از دشمن غافل شود ضربه می‌خورد و باید گفت هر کسی که در صدد این باشد که به انسان آسیب بزند را خصم می‌گویند.

مدبر ادامه داد: ویروس کرونا که تمامیت جسم ما را هدف قرار داده، خصم است، و باید مراقبت‌های لازم را انجام دهیم و تا زمانی که کرونا از بین نرفته شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت و از حضور در اجتماعات خانوادگی پرهیز کنیم و استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی را همچنان ادامه دهیم تا شاهد برچیده شدن این بیماری باشیم.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار