امام جمعه موقت مرودشت :دشمنان داخلی وخارجی نظام بدانند که این ملت همواره در تمام صحنه های حساس حضور داشته، مقاومت کرده و با وجود مشکلات معیشتی و سختی‌های فراوان هیچ گاه به نظام پشت نکرده و نخواهند کرد که مسئولان باید قدردان این مردم باشند.
کد خبر: ۹۲۸۷۱۷
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰ 02 January 2021

تابناک فارس  بهنقل از فارس: حجت الاسلام ابراهیم کلانتری در خطبه های نماز جمعه مرودشت ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری دهه اول فاطمیه، تقوا را مقوله‌ای باارزش دانست که وقتی در زندگی انسان حکم فرما شود، باعث نزدیکی بیشتر با خداوند متعال می گردد.

وی در ادامه ضمن پرداختن به سیره نبوی و معنوی بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س)، بیان داشت: دفاع از حریم ولایت و امامت در زمان زندگی آن بانوی بی بدیل اسلام در راس تمامی امور قرار داشت.

کلانتری افزود: ثقیفه‌نشین های خارج نشین که برای نابودی نظام دست به دست یکدیگر داده و از هیچ تلاشی فروگذار نیستند، همان ثقیفه‌نشین های هستند که در زمان حضرت امیر المومنین (ع)، ریسمان به دست های مولا زده و او را خانه نشین کردند.

خطیب جمعه مرودشت در ادامه به دهه بصیرت اشاره نمود و اظهار داشت: هدف اصلی فتنه گران در فتنه سال ۸۸ ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی و از بین بردن رکن رکین انقلاب که همان ولایت فقیه می باشد، بود.

وی با اشاره به اینکه حماسه ۹ دی، حماسه ولایت مداری بود، افزود: یکی از ویژگی های حماسه ۹ دی فاطمی بودن این حماسه است به این معنا که مردم با هدف حمایت از ولایت به صحنه آمدند و حماسه‌ای نظیر سال ۵۷ خلق کردند.

کلانتری با بیان اینکه مردم با تمام وجود در حمایت از ولایت شعار می‌دادند، گفت: حضرت فاطمه به ما آموخت باید پیش‌ مرگ ولی‌ فقیه باشیم و حماسه فاطمی ملت ایران این است که عمق سیره حضرت فاطمه زهرا( س) را درک کردند.

امام جمعه موقت مرودشت با اشاره به اینکه حماسه ۹ دی حماسه بیعت وفادارانه است، بیان کرد: مردم ایران در روز ۹ دی با ارزش‌ها و نظام اسلامی بیعت کردند و مسئله ولایت فقیه، ستون فقرات نظام اسلامی است.

وی ماندگاری ۴۰ ساله انقلاب را مدیون مدیریت ولایت دانست و تصریح کرد: اگر مدیریت ولایت فقیه نبود، انقلاب نیز نابود می‌شد و هر کدام از حوادث این سال‌ها می‌توانست کشور را از پا درآورد.

خطیب جمعه موقت مرودشت در ادامه ضمن تسلیت به مناسبت ایام سالگرد شهادت سردار سپهپد حاج قاسم سلیمانی گفت: دشمن اگر ذره ای قدرت داشت در برابر اقدامات و جهاد سردار سلیمانی در جبهه مقاومت می ایستاد.

حجت الاسلام کلانتری با بیان اینکه دشمن با همه هزینه و توان در سوریه و عراق نتوانست به اهداف خود برسد افزود: دشمن در سحرگاه روز جمعه سردار دلها را به شهادت رساند و بشریت را از فیض این بزرگوار محروم کرد اما خود سردار را به بالاترین آرزو و افتخارش که شهادت بود، رساند.

وی افزود: دشمنان داخلی وخارجی نظام بدانند که این ملت همواره در تمام صحنه های حساس حضور داشته، مقاومت کرده و با وجود مشکلات معیشتی و سختی‌های فراوان هیچ گاه به نظام پشت نکرده و نخواهند کرد که مسئولان باید قدردان این مردم باشند.

امام جمعه مرودشت ادامه داد: شهید سلیمانی از سرمایه‌های مهم و ارزشمند مقاومت و فرماندهی بزرگ بود که برای اعتبار و سربلندی همه مسلمانان تلاش می‌کرد.

وی با تشریح برخی محاسبات آمریکا در ترور شهید سلیمانی اظهار داشت: ادامه راه این شهید بزرگوار نباید به فراموشی سپرده شود چرا که با اقدامات او ابهت پوشالی آمریکا در منطقه شکست.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار