گرچه از نظر تغذیه‌ای تفاوتی بین تخم‌مرغ‌های قهوه‌ای و سفید وجود ندارد، اما بسته به آنچه که مرغ تغذیه می‌کند می‌تواند در داشتن مواد مغذی تفاوت داشته باشد. تخم‌مرغ قهوه‌ای و تخم‌مرغ سفید طعم متفاوتی ندارند، مهم‌ترین چیز تهیه تخم‌مرغ تازه است.
کد خبر: ۹۲۸۹۵۱
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۲ 02 January 2021

قهوه‌ای یا سفید؟ وقتی نوبت به خرید تخم مرغ می‌رسد، شما احتمالاً از روی عادت انتخاب می‌کنید، اما حقیقت این است که رنگ تخم مرغ اهمیت زیادی ندارد. به گفته متخصصین، تخم‌مرغ‌های قهوه‌ای و تخم‌مرغ‌های سفید ممکن است متفاوت به نظر برسند، اما از نظر طعم، تغذیه و موارد استفاده یکسان هستند.
هیچ اختلاف چشایی و اختلاف غذایی وجود ندارد. تخم‌مرغ‌های قهوه‌ای دارای رنگدانه‌ای در پوسته هستند که تخم‌مرغ‌های سفید ندارند. به همین سادگی. در واقع نژادهای تیره‌تر تخم‌مرغ‌های تیره‌تر تولید می‌کنند در حالی که نژادهای سفید تخم‌مرغ‌های سفید می‌گذارند.
با این وجود، جنبه‌های دیگر سلامت مرغ، به ویژه آنچه که از آن تغذیه می‌شود، می‌تواند بر ارزش غذایی، طعم و بافت تخم مرغ، صرف نظر از رنگ، تأثیر بگذارد.
در اینجا آنچه شما باید در مورد تخم مرغ قهوه‌ای در مقایسه با نوع سفید بدانید و اینکه در خرید باید به دنبال چه مواردی دیگری باشید، آمده است:

چرا تخم‌مرغ‌های سفید در مقابل انواع قهوه‌ای هستند؟
برای درک اینکه چرا برخی تخم‌مرغ‌ها قهوه‌ای هستند، در نظر گرفتن نحوه تولید تخم‌مرغ‌ها مفید است.
زرده تخم مرغ، تخمک مرغ، وارد مجرای رحمی می‌شود. همزمان با حرکت زرده، لایه‌هایی از جمله سفیده تخم مرغ و پوسته اضافه می‌شوند. این فرآیند برای همه تخم‌مرغ‌ها یکسان است، اما برای تخم‌مرغ‌های قهوه‌ای یک مرحله اضافی وجود دارد: در پایان فرآیند، رنگدانه‌ای به نام پروتوپورفیرین IX در مرغ‌های دارای پَرهای تیره به پوسته تخم مرغ اضافه می‌شود.
رنگ تخم مرغ کاملا توسط نوع گونه مرغ تعیین می‌شود. با دیدن پرها یا نرمه گوش می‌توانید بگویید که یک مرغ چه رنگ تخم‌مرغی تولید می‌کند. برای مثال: به طور کلی، لایه‌های قهوه‌ای گونه با منشأ آمریکایی مانند Bovans Browns یا New Hampshire Red هستند، در حالی که لایه‌های سفید از گونه‌های با منشأ مدیترانه‌ای مانند Leghorn هستند.
هیچ اختلاف چشایی و اختلاف غذایی وجود ندارد. تخم‌مرغ‌های قهوه‌ای دارای رنگدانه‌ای در پوسته هستند که تخم‌مرغ‌های سفید ندارند. به همین سادگی. در واقع نژادهای تیره‌تر تخم‌مرغ‌های تیره‌تر تولید می‌کنند در حالی که نژادهای سفید تخم‌مرغ‌های سفید می‌گذارند


چرا تخم‌مرغ‌های قهوه‌ای گران‌تر هستند؟
بیشتر تخم‌مرغ‌های فروخته شده سفید هستند. این امر به این دلیل است که نژادهایی مانند Leghorn کوچک‌تر هستند اما هنوز تخم مرغ زیادی تولید می‌کنند، بنابراین از نظر اقتصادی برای کشاورزان مقرون به صرفه است.
برای تغذیه و تولید دوازده تخم دارای یک لایه پوسته قهوه‌ای، خوراک بیشتری لازم است و این هزینه اصلی در پرورش تخم مرغ است.
از آنجا که بسیاری از تخم‌مرغ‌های قهوه‌ای از مرغ‌های تیره‌تر که معمولاً به صورت آزاد پرورش می‌یابند هستند، اگر مشتری با برچسب «بدون قفس» روی تخم‌مرغ‌هایی که قهوه‌ای هستند مواجه شود، به یک مزرعه فکر می‌کند. این تصویر جامع می‌تواند مردم را برای پذیرش قیمت‌های بالاتر ترغیب کند.

در هنگام خرید تخم مرغ چه نکاتی را باید در نظر بگیریم؟
امروز، انتخاب گزینه‌های متنوع تخم مرغ برای خرید فراتر از سفید و قهوه‌ای است. در اینجا معنی برخی از برچسب‌های رایجی که در بسته‌بندی تخم مرغ در برخی کشورها که البته بعضی از آن‌ها در ایران هم موجود است، آورده شده:
· دسترسی آزاد (تخم مرغ محلی): تخم‌مرغ‌هایی که دارای برچسب «دسترسی آزاد» هستند از مرغ‌هایی تهیه می‌شوند که در طول چرخه تخم‌گذاری دسترسی نامحدودی به غذا، آب و فضای باز دارند.
· بدون قفس: تخم‌مرغ‌هایی که دارای برچسب «بدون قفس» هستند از مرغ‌هایی هستند که دسترسی نامحدودی به غذا و آب دارند، به علاوه کمی فضا برای پرسه زدن.
· غنی شده با امگا 3: این تخم مرغ از مرغ‌هایی است که رژیم غذایی با بذر کتان دریافت کرده‌اند که حاوی اسیدهای چرب امگا 3 است. بنابراین تخم‌مرغ‌ها امگا 3 بیشتری دارند اما بسیار کمتر از یک وعده ماهی است.
· ارگانیک: تخم‌مرغ‌های ارگانیک از مرغ‌هایی سرچشمه می‌گیرند که از یک رژیم غذایی کاملا ارگانیک استفاده شده‌اند. آن‌ها معمولاً به فضای باز نیز دسترسی دارند.
بسیاری از تخم‌مرغ‌های فروخته شده از جوجه‌هایی هستند که در قفس پرورش داده شده‌اند. این جوجه‌ها فضایی برای جابجایی دارند، اما بودن در قفس فقط با چند مرغ دیگر آن‌ها را در برابر نوک زدن خشن، که مرغ‌ها نسبت به یکدیگر انجام می‌دهند، محافظت می‌کند.
برخی از افراد ترجیح می‌دهند تخم‌مرغ‌های محلی یا آن‌ها که در حیاط خانه تولید شده توسط خانواده یا در مزرعه کوچک را خریداری کنند. این مرغ‌ها به همان اندازه تخم‌مرغ‌های تجاری تنظیم شده توسط سازمان غذا و دارو تحت خنک سازی قرار نمی‌گیرند.
اگر یک کشاورز کمتر از 3000 مرغ داشته باشد، نیاز به نگهداری تخم‌مرغ‌ها در یخچال ندارد، بنابراین افرادی که تخم مرغ محلی می‌خرند باید اطمینان حاصل کنند که آن‌ها در معرض آفتاب نمانده‌اند، که می‌تواند منجر به رشد باکتری‌ها از جمله سالمونلا شود.
اگر تخم‌مرغ‌ها برای مدت زمان طولانی در معرض آفتاب قرار بگیرند، شما را در معرض مشکلاتی قرار خواهد داد.

جمع‌بندی
مهم‌ترین نکته، تهیه تخم مرغ تازه است. در حالی که آزمایش‌های چشایی نشان داده است اکثر افراد نمی‌توانند تفاوت بین تخم مرغ تازه یا تخم مرغی را که کمی قدیمی‌تر است تشخیص دهند، اما در بافت آن‌ها تفاوت وجود دارد. تخم‌مرغ‌های تازه هنگام پخته شدن نرم و پر می‌شوند، در حالی که تخم‌های کهنه صاف می‌شوند. برای به دست آوردن تازه‌ترین تخم مرغ ممکن، توصیه می‌شود از همه برچسب‌های فانتزی صرف نظر کنید.
وقتی مردم می‌پرسند که بهترین تخم مرغ برای خرید کدام است؟ متخصصین به آن‌ها می‌گویند که وقتی وارد فروشگاه خواروبارفروشی شدید، به دنبال تخم مرغ با کمترین هزینه باشید. از آنجا که مصرف‌کنندگان از قیمت آگاه هستند، شما تخم مرغ تازه‌تری خواهید خرید. تخم مرغ با قیمت پایین‌تر هر روز فروخته می‌شود. اگر تخم مرغ معمولی خریداری می‌کنید، باید تخم‌مرغ‌هایی با عمر کمتر از 48 ساعت تهیه کنید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار