روزانه ٣٨ میلیون متر مکعب گاز در استان فارس مصرف می‌شود که در مقایسه با پارسال ٨ درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۹۲۹۲۰۷
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۹ 03 January 2021

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: عنایت الله رحیمی در نشست ویدیو کنفرانس با حضور وزیر نفت، وزیر کشور و وزیر برای مدیریت مصرف سوخت زمستانه با اشاره به اینکه روزانه ٣٨ میلیون متر مکعب گاز در استان مصرف می‌شود که در مقایسه با پارسال ٨ درصد افزایش یافته است گفت:مصرف گاز زمستانه در فارس ٢٤ برابر در مقایسه با فصل تابستان افزایش پیدا کرده است.
استاندار فارس افزود: اولویت مصرف گاز در استان تامین مصرف گاز خانگی است و برای این موضوع استفاده گاز در نیروگاه ها، کارخانه جات و ادارات محدود شده است.
رحیمی با اشاره به اینکه در فارس برای کارخانه‌ها سیمان محدودیت ایجاد شده است، افزود: در این ایام سوخت کارخانه‌های سیمان از گاز به مازوت تبدیل شده است که برای جلوگیری از ضرر کارخانه‌ها پیشنهاد کاهش قیمت مازوت و همسان سازی با گاز به وزارت نفت داده شده است.
استاندار فارس به محدودیت مصرف گاز در ادارات هم اشاره کرد و گفت: روز‌های تعطیل در ادارات استفاده از سیستم گرمایشی ممنوع و با ٧هزار و ٩٠٠ بازرسی که انجام شده تا کنون گاز ٥٠٠ اداره متخلف قطع شده است.
وی به تامین گاز و ذخیره سازی فرآورده‌های نفتی در فارس اشاره کرد و گفت: تا کنون فارس با کمبودی مواجه نبوده ولی در صورت کمبود احتمالی، در مرحله آخر حذف سهمیه گاز خودرو‌های دوگانه سوز در دستور کار قرار خواهد گرفت و برای جبران سوخت این خودرو‌ها سهمیه بنزین فوق العاده در کارت آن‌ها شارژ می‌شود.

برچسب ها: مصرف گاز ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار