با تصویب شورای اسلامی شیراز، شهرداری برای خرید تجهیزات مورد نیاز خط ۲ قطار شهری شیراز، با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا قراردادی ۵ هزار میلیارد ریالی و بدون تشریفات منعقد خواهد کرد.
کد خبر: ۹۲۹۳۱۴
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۰ 04 January 2021

تابناک فارس به نقل از مهر: در جلسه یکصد و شصت و پنجم شورای شهر شیراز، لایحه یک‌فوریتی شهرداری شیراز، درباره کسب مجوز انعقاد قرارداد با قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) بررسی شد و به تصویب رسید.

بر اساس این لایحه که از سوی کمیسیون‌های عمران، حمل و نقل و ترافیک و برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک شورا به صحن علنی ارائه شده بود، شهرداری شیراز به‌منظور خرید و تأمین بخشی از تجهیزات مورد نیاز خط ۲ قطار شهری این کلان شهر خواستار انعقاد قراردادی با برآورد ۵ هزار میلیارد ریال و بدون تشریفات شد؛ بر اساس ماده واحده این مصوبه، شهرداری می‌تواند طبق اولویت پروژه، برای خرید و تأمین تجهیزات شبکه برق بالاسری و سیگنالینگ خط دو قطار شهری، تا مبلغ ۵ هزار میلیارد ریال بدون تشریفات قانونی با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) قرارداد منعقد کند.

در تبصره این لایحه نیز محل تأمین منابع اعتباری به‌منظور خرید تجهیزات یادشده از محل منابع شهرداری، اوراق مشارکت و منابع عمومی دولت عنوان شده است.

در ادامه، طرح یک‌فوریتی مساعدت به تیم فوتبال بانوان قشقایی شیراز، برای رسیدگی به کمیسیون‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی به عنوان کمیسیون اصلی رسیدگی‌کننده و نیز کمیسیون برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک به عنوان کمیسیون فرعی ارسال شد تا ظرف مدت یک هفته موضوع را بررسی و در صحن علنی ارائه کند.

دستور کار دیگر این شورا، به بررسی نامه رئیس شورای اسلامی درباره استفساریه از مصوبه جلسه یکصد و پنجم اختصاص یافت که بر اساس آن، مقرر شد کمیته یاوران شورا همچون گذشته به قوت خود باقی بماند و مسؤولیت نظارت و هماهنگی یاوران شورا را همچنان این کمیته بر عهده داشته باشد.

در ادامه این جلسه علنی، به لایحه یک‌فوریتی شهرداری شیراز درباره عوارض صدور مجوز تردد خودروهای باربری در محدوده طرح مکانی و زمانی شیراز که از کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورا به صحن ارسال شده بود، رسیدگی شد؛ این لایحه، به درخواست شرکت‌های حمل‌ونقلی، اتاق اصناف و اتاق بازرگانی درباره رفع ابهام‌های موجود در شیوه‌نامه تردد مکانی و زمانی وسایل نقلیه باربر و همچنین، ضرورت پیش‌بینی تمهیدات برای اجرای طرح یادشده اختصاص داشت.

بر مبنای مصوبه شورای اسلامی شهر شیراز؛ شهرداری مکلف شد که پس از بررسی همه جوانب طرح و کسب نظر شرکت‌های حمل‌ونقلی، اتاق اصناف و اتاق بازرگانی، حداکثر تا سه ماه آینده گزارش نهایی را به شورا ارائه کند تا موضوع بار دیگر مطرح و درباره آن تصمیم‌گیری شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار