ظفر افشون در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا در تامین سوخت برای نیروگاه‌های برق استان فارس با مشکل مواجه هستیم؟ گفت: خوشبختانه به اندازه کافی سوخت در نیروگاه‌های برق استان فارس ذخیره شده است.
کد خبر: ۹۲۹۸۱۴
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۲ 05 January 2021

تابناک فارس به نقل از ایسنا: ظفر افشون در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا در تامین سوخت برای نیروگاه‌های برق استان فارس با مشکل مواجه هستیم؟ گفت: خوشبختانه به اندازه کافی سوخت در نیروگاه‌های برق استان فارس ذخیره شده است.

او ادامه داد: با توجه به تجربه بروز اتفاق‌هایی مبنی بر کمبود گاز در فصل زمستان سال‌های گذشته، پیش‌بینی ذخیره سوخت به میزان کافی شده و به طور مستمر مخازن سوخت نیروگاه‌ها تغذیه می‌شوند، لذا پیش‌بینی نمی‌شود که فارس درگیر خاموشی‌ها شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس در خصوص تامین سوخت مورد نیاز کارخانجات سیمان هم گفت: آقایان کارخانه دار از قبل باید می‌دانستند که مخازن خود را از مازوت پر کنند. در عین حال در بعضی از کارخانجات مخازن سوخت آنها به میزان کافی از مازوت پر شده و مشکلی برای تولیدشان پیش نمی‌آید.

افشون با بیان اینکه تنها سه واحد سیمان در فارس دچار مشکلاتی شده‌اند، افزود: یکی در شیراز به دلیل مسائل زیست محیطی و دو کارخانه دیگر در شهرستان‌های قیر و کارزین و نی‌ریز به دلیل اینکه پیش‌بینی سوخت دوم را نکرده‌اند، مشکلاتی پیدا می‌کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس خاطرنشان کرد که برای تامین سوخت مورد نیاز این واحدهای صنعتی، با وزارت نفت مکاتباتی انجام شده و موضوع در حال پیگیری است.

افشون همچنین اطمینان داد که جایگزینی مازوت به جای گاز در واحدهای نیروگاهی، سیمانی و دیگر واحدهای صنعتی، منجر به بروز آلودگی هوا در شیراز نخواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار