اداره کل حفاظت محیط زیست استان فارس از دستگیری سه گروه شکارچی غیرمجاز طی دو روز گذشته در پارک‌ ملی قطروئیه و کوه‌های اطراف شهرستان شیراز خبر داد.
کد خبر: ۹۲۹۸۶۹
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۵ 05 January 2021

تابناک فارس به نقل از ایسنا:رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شیراز گفت: طی ۲ عملیات جداگانه در کوه‌های اطراف شیراز، ۲ گروه شکارچی غیرمجاز شناسایی و دستگیر شدند.

 ابراهیم حیدری گفت: ماموران یگان حفاظت این اداره از ساعات ابتدایی صبح ۱۵ دیماه تا ۲۰ شب همان تاریخ موفق به شناسایی و دستگیری ۲ گروه از شکارچیان غیرمجاز در کوه‌های اطراف شهرستان شیراز شدند.

حیدری گفت: ماموران از این شکارچیان غیرمجاز ۲ قبضه اسلحه غیر مجاز شکاری، ۳ قبضه اسلحه مجاز شکاری، ۷ قطعه کبک و ۴ رشته تور زنده گیری پرنده کشف و ضبط کرده و پرونده این افراد را برای رسیدگی به مراجع قضایی ارجاع کردند.

دستگیری ۴ شکارچی در قطروئیه

رئیس پارک ملی قطروئیه شهرستان نی‌ریز استان فارس نیز از دستگیری ۴ شکارچی متخلف قبل از اقدام به شکار در محدوده این پارک خبر داد.

مهدی‌پور گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست روز ۱۳ دی حین گشت زنی، موفق به شناسایی ۴ متخلف شده و پس از تفهیم اتهام "شروع به شکار"، آنان را برای سر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی دادند.

این مقام مسئول گفت: از این افراد یک قبضه سلاح ساچمه زنی یک لول مجاز (استفاده غیرمجاز از سلاح دیگران) به همراه ده عدد فشنگ چارپاره، هشت عدد فشنگ ساچمه زنی، یک دستگاه دوربین چشمی و کوله پشتی کشف و ضبط شد.

کشف قطعات تاکسیدرمی از منزل ۲ شکارچی

​رئیس پارک ملی قطروئیه همچنین گفت: با اخذ نیابت قضایی از دادستانی شهرستان سیرجان و در معیت پلیس اطلاعات و امنیت این شهرستان از دو منزل، با هدف کشف آثار و ادوات شکار بازرسی شد.

مهدی پور افزود: طی این بازرسی، ماموران​ موفق به کشف و ضبط یک عدد سر تاکسیدرمی شده کل وحشی و یک باقرقره به همراه یک قبضه سلاح ساچمه زنی مجاز شدند که مراتب برای سیر مراحل قانونی صورت جلسه و به مقامات قضایی تحویل داده شد.

به گزارش ایسنا، پارک ملی قطروئیه و منطقه حفاظت شده بهرام گور در شرق شهرستان نیریز و در مرز استان‌های فارس و کرمان و در حوزه سیاسی استان‌های کرمان، یزد و فارس واقع شده است.

برچسب ها: شکارچی ، دستگیری ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار